[TV-out] Snel switchen tussen S-video en Composite (nVidia)

Pagina: 1
Acties:

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Weet iemand of er een manier is om snel te switchen tussen S-Video en Composite Output? Ik heb een GF4MX (nu met 43.51 drivers) verbonden met S-Video kabel, S-Video en Composite video werken allebei perfect.

Mijn TV kan namelijk wèl S-Video aan, maar mijn VCR niet (de TV-out staat wel doorgelust via de VCR, maar dàt kan de VCR gelukkig wel). Niet dat het verschil erg schokkend is (vooral omdat het beeld over composite, IMO, al erg goed is).

Dus het omzetten van dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/svideoselect.gif

Naar dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/compositeselected.gif

Maar dan (semi-)automatisch (en terug, met één (of 2) snelkoppeling(en) op de desktop ofzo, of een (klein) programma*.
Ik zat zelf te denken in de richting van:
code:
1
control.exe desk.cpl,,4

Daarmee krijg je Display properties op de settings-tab, maar dat schiet dus nog niet echt op. 'Iets' met rundll32 zou ook kunnen, maar daar heb ik nog niet zo'n succes mee gehad...

Een shortcut naar het TV-properties scherm zou al fijn zijn, maar een shortcut (of programmatje) die (dat) ook al switched is natuurlijk beter :).

* TV-Tool werkt niet met een GF4MX, door de interne TV-out chip

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Bedoeld je eigenlijk dat je via een snelkoppeling zo kunt switchen?

Anders kijk hier eens: De grote tv-out FAQ daar staan enkele andere programa's in, misschien dat het daarmee lukt :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Jake
  • Niet online
Die TV-out FAQ ken ik wel hoor. En ik bedoelde niet alleen via een snelkoppeling switchen, ik tikte het ook :P (nofi).

De programma's in de FAQ zijn TV-Tool en TVCC2000; eerste werkt niet met GF4MX, 2e is volgens mij 'Chrontel-only'.
TV-Tool kan overigens ook niet met één commando (via command line parameters) tussen S-Video en Composite switchen (of het is niet gedocumenteerd); als er GF4MX support wordt toegevoegd, dan werkt het nog niet.

Ik snap dat er niet veel mensen zijn die switchen voor VCR / TV, maar ik kan mij indenken dat er mensen met een laptop zijn die switchen, maar degene al switchen zullen het wel met de hand doen :).

• Jake
  • Niet online
^ - ^

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 15:48

Geckoo

Good news, everyone!

kan het niet met profiels?
kheb em dacht ik eens voor bij zien komen bij mijn instellingen.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Jake
  • Niet online
Je bedoelt waarschijnlijk nView-profiles, ik heb er al eens mee zitten stoeien, maar dat heeft nog niets opgeleverd. Ik kan dus (nog?) niet zeggen of het wel of niet kan met profiles (het zou wel moeten kunnen, IMO, maar of het al kan ?).

Ik probeer het nu opnieuw, maar misschien weet iemand of en hoe het kan?
edit:
so far no luck...
Ik heb twee profiles gemaakt met de instellingen zoals ik ze wil hebben; met composite en s-video verschillend, maar die setting wordt dus genegeerd (staat niet in een profile). Ik heb ook geen settings voor video-output kunnen vinden bij de nview-profile-manager.

[ Voor 32% gewijzigd door Jake op 22-06-2003 12:27 ]

Pagina: 1