[muis]dpi of snelheid verneukt

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik heb het volgende probleempje...

na een schone win2k install wordt mijn logitec muisje (USB Logitech Mouseman, met bal en staart) netjes gevonden, en kan ik gewoon muizen maarrrrr me dpi is verschrikkelijk laag
even een screenshotje uit paint. ik probeer een ronde vorm te tekenen

Afbeeldingslocatie: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/naamloos.jpg
zoals je kan zien zit de hele jpeg vol met vierkantjes die veel breder zijn dan 1 pixel (wat ik graag zou hebben)

nu kan ik ook de logitech drivers installeren, dan is dit bovenstaande probleem bijna opgelost (nog steeds lage dpi, maar wel stukken hoger dan voorheen)
maar dan heb ik een ander probleem

namelijk dat bij elke applicatie die ik in beeld heb een andere muissnelheid wordt gegenereerd

dit klinkt raar, maar 't werkt zo:
ik open IE, en me muis is opeens heel sloom, ik sluit hem weer, en hij is weer als vanouds
ik open nog een IE, en opeens is me muis veel gevoeliger (sneller), wanneer ik nu alt-tab doe is me snelheid weer normaal, maar als ik weer op dat laatste IE venster klik is ie weer snel
nu is dit ERG irritant met gamen, want elke keer als je een spel opstart is je sensitivity veranderd en moet je weer helemaal wennen.
ik praat hier over deze drivers:
'logitech mw975nld.exe' of 'logitech mw976nld.exe' <-- (de meest recente)

weet iemand hoe ik van dit probleem af moet komen? en wat ik het beste kan kiezen als ik een keuze moet maken tussen die 2?
is er alternatieve software?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Heb je deze al geprobeerd?

• BasieP
ik heb een muis met 4 knoppen en een scrollwiel, die wil ik ook graag blijven gebruiken

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Die link gaat toch naar mwadvanced waarmee je wat meer opties krijgt waaronder de instelling dat je mouse speed niet veranderd, hier werkt hij in ieder geval goed.

• Redje
Sneezydevil schreef op 18 June 2003 @ 15:25:
Die link gaat toch naar mwadvanced waarmee je wat meer opties krijgt waaronder de instelling dat je mouse speed niet veranderd, hier werkt hij in ieder geval goed.
Idd, maar waarschijnlijk heeft de TS geen zin om verder te kijken dan zijn neus lang is :)

• BasieP
Redje schreef op 18 June 2003 @ 15:32:
[...]

Idd, maar waarschijnlijk heeft de TS geen zin om verder te kijken dan zijn neus lang is :)
over opbouwende kritiek gesproken... (als ik modje was had je nu een OW >:) )

ik heb er naar gekeken maar dacht dat het een driver voor oudere logitec muizen was (dus zonder scroll en met maar 3 knoppen)

ik zal is kijken wat ie doet

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 20:25
over opbouwende kritiek gesproken... (als ik modje was had je nu een OW )
offtopic:
waarschijnlijk ben je daarom geen modje ;) >:)

in Windows XP kan je in je Muis-instellingen het 'aantal rapporten per seconde' veranderen, misschien kan dit ook in Windows 2000?

[ Voor 37% gewijzigd door Lord_Gaav op 18-06-2003 17:24 ]

• Redje
BasieP schreef op 18 June 2003 @ 17:14:
[...]

over opbouwende kritiek gesproken... (als ik modje was had je nu een OW >:) )

ik heb er naar gekeken maar dacht dat het een driver voor oudere logitec muizen was (dus zonder scroll en met maar 3 knoppen)

ik zal is kijken wat ie doet
Ik bedoelde ermee dat je er niet of nauwelijks naar gekeken had, terwijl je er al van uit ging dat je scrollwheel niet zou functioneren omdat het plaatje niet v/d muis is die je hebt...

Zo kritisch is dat toch niet :)
Pagina: 1