EPoX 4PCA3+ SATA raid mogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• Baileys
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025
Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe pc binnen met een EPoX 4PCA3+ moederbord en 2 SATA schijven van Maxtor DiamondMax Plus 9, 120Gb,7200rpm,8M,SATA150.

Ik probeer met de raidcontroller de twee schijven in striping te zetten. Dit lukt wel maar duurt erg lang. Vervolgens probeer ik windows xp te installeren en nadat ik van een floppy de driver heb geladen van de intel ich5r geeft setup aan dat er geen schijven zijn gevonden. Als ik vervolgens de computer opnieuw opstart om in de raid setup te kijken, dan blijkt dat hij de array kwijt is die ik had aangemaakt.

Nu heb ik de helpdesk opgebeld en zij wisten niet zeker of dit wel mogelijk was met dit moederbord omdat zij dit nergens kunnen terug vinden in de handleiding van epox.

Ik denk echter dat dit wel mogelijk is anders zou ik het ook niet kunnen instellen. Ik heb alleen het idee dat het niet goed werkt.

Heeft iemand hier misschien ook ervaring mee?

Verwijderd

heb je al geprobeert die nieuw bios update erover heen te halen??

misschien helpt et wel...

meuk: Epox 4PCA3 608

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

SATA RAID0 is inderdaad weldegelijk mogelijk via de ICH5R southbridge :)

Maar je zegt zelf dat het aanmaken van de array erg lang duurt .. Welke stappen had je precies gedaan en op welke punt duurde het naar jouw mening erg lang? Is het probleem met Windows XP reproduceerbaar? Had je de PC wel eenmaal herstart vóórdat je XP setup draaide? Kon je de schijven wel zien in DOS met een bootflopje? Wat zijn de verdere specs (CPU/voeding/videokaart)?

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 18-06-2003 14:18 ]

• Baileys
Nog niet geprobeerd, misschien kan ik daar beter mee wachten totdat ze bij informatique zeker weten of het word ondersteund. Anders geven ze dat misschien de schuld.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oh, dit hoort overigens in Opslagmedia & I/O Controllers ;)

PMG > OM

• Baileys
Pentium 4 2.80 FSB 800 HT
Chieftec 360 Watt
Sapphire Radeon 9700 Atlantis, 128Mb DDR,DVI,TVout

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

bij mij lukt het prima, aanmaken is 5 sec werk. Het is iig mogelijk!
welke rev. heb je ? misschien een bios boot-parm ? zet dit anders in het topic voor dit board, dat leest een epox medewerker ook.

*-Specs-*

• Baileys
Ik kan nu even niet bij me computer maar wat is een boot-parm als ik vragen mag?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Baileys schreef op 18 June 2003 @ 14:18:
Chieftec 360 Watt
Sorry, maar deze antwoorden op mijn vragen zijn incompleet .. Zo kan ik je niet verder helpen.

• Baileys
Sorry voor de incomplete antwoorden. Maar het initialiseren van de schijven door de ich5r duurt het erg lang. Het menu van de raidcontroller gaat kwa snelheid normaal maar als ik dan y geef op de vraag create raid dan duurt het weer erg lang. Vervolgens laat hij zien dat er een array is aangemaakt en dan heb ik alleen de escape toets om eruit te gaan of optie 4 exit.

Is het probleem met Windows XP reproduceerbaar?

Wat bedoel je daar precies mee?

Had je de PC wel eenmaal herstart vóórdat je XP setup draaide?
Ja

Kon je de schijven wel zien in DOS met een bootflopje?
Nog niet geprobeerd...

Chieftec Dragon MidiTower Aluminium, 360W
EPoX 4PCA3+ moederbord
2 SATA schijven van Maxtor DiamondMax Plus 9, 120Gb,7200rpm,8M,SATA150
2 x Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC3200 400MHz,CAS2.5
Creative SoundBlaster Audigy II Player, PCI, bulk
Lite-On CD-Rewriter 52x24x52x IDE Retail
Lite-On DVD-Rom 16x48x IDE Retail

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

in de bios moet je nog aangeven dat je RAID wilt booten, en verder heb ik de 1e startup op de bootable add-in card gezet. met die 2 bios opties zou hij het moeten overnemn.
maar als de array plotseling verdwijnt: is niet goed. Bios al ge-update?

*-Specs-*

• Baileys
Het lag aan de Maxtor DiamondMax Plus 9 120Gb 7200rpm 8MB SATA150 schijven. Er zitten nu 2 Seagate Barracuda 7200.7 120.0Gb 7200rpm 8Mb SATA in.
Pagina: 1