[handspring treo 600] De ultime smartphone?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Kijk, en oordeel zelf :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvreede/treo600.jpg

De features
  • A great everyday mobile phone—designed with the smaller, narrower look and feel of a mobile phone
  • Fast Palm OS 5 organizer running on an ARM processor
  • Fully-integrated QWERTY keyboard—optimized for this amazingly compact device—makes dialing the phone or typing email and messages easier than ever
  • New web browser that allows you to surf any web site—including JavaScript enabled sites—and even download software
  • Built-in digital camera so you can take and send pictures in an instant or connect a face to a phone number with picture caller ID
  • Built-in SD/MMC expansion slot for adding memory, content or hardware (supports SD I/O)
  • Five-way navigation for optimal one-handed use
  • Improved battery life for longer talk time and standby time
  • Bright color display that provides great readability both indoors and out
:9~

* Thefirstikke gaat vast sparen :)

Het is me alleen absoluut niet duidelijk wanneer ie uitkomt en wat ie gaat kosten. Iemand misschieen meer info?

link:
- Aankondiging: http://www.handspring.com/treo600/index.jhtml
Check ook zeker even het quicktime filmpje, de link staat onderaan de pagina :)

Afbeeldingslocatie: http://www.handspring.com/treo600/images/jeff_02.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Thefirstikke op 18-06-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Voor de duidelijkheid, het is dus ook een volledige pda die draait op Palm OS 5 :) Het lijkt me erg fijn om zo'n ding als normale telefoon te kunnen gebruiken, dus dat je niet hoeft te klooien met allelij vervelende headsets.
Er staat ook niet bij of ie bluetooth ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Priegelknopjes :D

Op zich wel leuk, maar ik blijf groter voorstander van het scheiden PDA / GSM. Als je die 2 combineert moet je altijd ergens op inleveren. Het is leuk dat je dan die 2 in 1 apparaat hebt, maar het gaat ten koste van de functionaliteit en dat vind ik erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
gatver!! een antenne! :X

verder........die knopjes lijken mij erg klein, met een beetje grote vingers druk je zo 3 toetsen in

[ Voor 4% gewijzigd door Matsie op 18-06-2003 14:47 ]

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Koen Roumen schreef op 18 June 2003 @ 14:37:
Priegelknopjes :D

Op zich wel leuk, maar ik blijf groter voorstander van het scheiden PDA / GSM. Als je die 2 combineert moet je altijd ergens op inleveren. Het is leuk dat je dan die 2 in 1 apparaat hebt, maar het gaat ten koste van de functionaliteit en dat vind ik erg jammer.
Bij deze hoef je tenminste niet in te leveren op het PDA gedeelte, want het is een volwaardige Palm OS 5 machine.
De MS Smartphone is bijvoorbeeld geen volwaardige PocketPC, de XDA komt in de buurt.
En volgens mij hoef je bij geen van de genoemde apparaten in te leveren op de GSM functionaliteit.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Mij lijkt het een erg handig ding, juist omdat je dan geen aparte pda en gsm meer hoeft te hebben. Het toesenbordje lijkt me wel handig. En als de knopjes voldoende bol zijn dan kan het nog best redelijk tiepen, en hoe veel gebruik je dat toetsenbordje nou? Ik neem aan dat je geen hele verslagen gaat typen. Een (SVP)smartphone met apparte oprolbare toetsenbord lijkt me ook niet erg handig. Wil je even lekker msn-en, moet je eerst dat ding uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Volgens Phonescoop krijgt latere versie pas bluetooth en worden eerste exemplaren uitgeleverd door Orange.

http://www.phonescoop.com...merica_2003/index.php?p=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
deze lijkt me toch wel heeeel erg stoer.
wat zouden de maten van zoiets zijn?
en wat voor display?
dat ze niet alvast wat specificaties klaarhebben, moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt me zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Ik heb liever priegelknopjes dan een virtual keyboard die 50% van je scherm afsnoept als je wat in wil tikken.
Ook dat gefreubel met een aantikpen is een hopeloos tijdverdrijf.
En dan heb ik het nog niet over het letter voor letter schriftherkenningssysteem...

Dan priegel ik liever op knopjes, weet je tenminste zeker wat je intikt.

Weet iemand toevallig al wat dit ding bij Orange gaat kosten?

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
zo te zien is hij er al.
zie hier de specs:

http://www.handspring.com...ators/treo600_specs.jhtml

hij is groter en zwaarder dan ik had verwacht
treo600: 112x 60 x22 mm en 168 gr
p800: 117x 59 x27 mm en 158 gr
p900: 117x 57 x27 mm en 130 gram

[ Voor 16% gewijzigd door tijsco op 09-10-2003 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
Excuses voor de kick.

De Handspring Treo 600 is inmiddels in Nederland leverbaar, op dit moment alleen via PDAshop.NL. Ondanks de wat hoge prijs in Nederland (779 euro) vind ik dit nog steeds één van de leukste en beste PDA's die op dit moment verkrijgbaar zijn. Vrij compact, mooi scherm, lange batterijlevensduur en natuurlijk GSM/GPRS. Het toetsenbordje hadden ze wat mij betreft net zo goed kunnen laten zitten. Een langer scherm of kleinere case was praktischer geweest.

Ik ben benieuwd hoe de Treo 600 zich verhoudt t.o.v. bijvoorbeeld de SE P900. De Treo heeft volgens mij een veel beter OS, betere uitbreidingsmogelijkheden, mooier design, beter scherm en is veel meer een PDA dan de P900.

Iemand de Treo 600 al in zijn bezit voor een vergelijkende review?

[ Voor 22% gewijzigd door Nick|IA op 03-12-2003 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een mooier design ? :X :X :X
nee sorry ik vind de p900 dus echt veel mooier als dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de treo 600 te koop met bijvoorbeeld een Vodafone abbonnement?

Zo ja, waar?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thefirstikke schreef op 18 juni 2003 @ 14:02:
Kijk, en oordeel zelf :)

[afbeelding]

De features
  • A great everyday mobile phone—designed with the smaller, narrower look and feel of a mobile phone
  • Fast Palm OS 5 organizer running on an ARM processor
  • Fully-integrated QWERTY keyboard—optimized for this amazingly compact device—makes dialing the phone or typing email and messages easier than ever
  • New web browser that allows you to surf any web site—including JavaScript enabled sites—and even download software
  • Built-in digital camera so you can take and send pictures in an instant or connect a face to a phone number with picture caller ID
  • Built-in SD/MMC expansion slot for adding memory, content or hardware (supports SD I/O)
  • Five-way navigation for optimal one-handed use
  • Improved battery life for longer talk time and standby time
  • Bright color display that provides great readability both indoors and out
:9~

* Thefirstikke gaat vast sparen :)

Het is me alleen absoluut niet duidelijk wanneer ie uitkomt en wat ie gaat kosten. Iemand misschieen meer info?

link:
- Aankondiging: http://www.handspring.com/treo600/index.jhtml
Check ook zeker even het quicktime filmpje, de link staat onderaan de pagina :)

[afbeelding]
:r
De Treo is inmiddels een poosje uit en deze berichten zijn ook al een maandje oud.:Z Nu
wil ik weleens weten; heeft iemand de treo 600 gekocht? Wat is je ervaring? Is de treo te koop simlock-vrij, ik heb een vodaphone abb. En kun je met de Treo Mp3 afspelen over een koptelefoon?

Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die hier even op willen doorbomen.8)

Movimentum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 13:57
Hij is zelfs zo "oud":
http://www.brighthand.com...almOne_Preparing_Treo_610
Er zijn dus al specifieke geruchten over een opvolger. Mocht deze er daadwerkelijk komen, dan is dat voor mij zeer aantrekkelijk. Hij lost alle minpuntjes van de 600 op (lowres, geen BT, niet heel veel geheugen, etc), waardoor het een mooie vervanger is voor mijn T|T + t610 combi.

En ja, de telefoon is (alleen) simlock-vrij te krijgen, zoals hierboven beschreven staat, los bij pdashop.nl. En er hebben zich nog geen (actieve) leden op palmclub gemeld die er 1 hebben, dus ik denk niet dat je hier veel kans hebt.
Overigens heeft hij (natuurlijk) een koptelefoonaansluiting, en kan hij mp3 afspelen.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viperdesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-08 07:21
Vind het een erg fijn toestel, heb de carbon versie :).
Vond die zilverkleurige niet zo erg mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-01-2024
Iemand al enig idee wanneer de 610 leverbaar gaat zijn in Nederland? Via de officiele sites zie ik er nog niets van. En zoiezo zou ik interne bluetooth een groot pluspunt vinden. Liefst zelfs nog interne wireless lan, nu twijfel ik namelijk nog om m'n eigen toestel te houden en een iPaq te nemen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 08:07

big_clarence

wat kan het schele

Ik ben sinds een week de trotse bezitter van een treo 600.
Ik heb geen minpunt kunnen ontdekken, ben er erg blij mee.

Wanneer je belang hecht aan de camera-functie, is de treo misschien geen goede optie. Voor mij doet dat er niet toe.

Het is echt een volledige pda en telefoon, beide werken perfect. Hiervoor had ik de tungsten W, die heb ik ingeruild voor de treo omdat de telefoon allen gebruikt kan worden via de headset. Hij is snel, prima telefoonfuncties, synchronisatie met de pc verloopt vlekkeloos en er is volop software / freeware te vinden. Zo heb ik hem nu omgeturnd naar voicerecorder, MP3speler en Office computer.

Bovenal is hij handzaam, lekker klein voor een pda, en licht van gewicht.

Een echte aanrader!
Pagina: 1