[UT2003] Telkens crash bij settings

Pagina: 1
Acties:

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Ik heb net WinXP opnieuw geinstalleerd, en UT2003 dus ook. Nu heb ik voordat ik UT2003 installeerde DX9.0a geinstalled. Toen Unreal installen, hij heeft toen een update voor DX8.1 erbij geinstalleerd ( :? ) en jij was klaar. Als ik nu het spel start en naar settings ga, crasht Unreal als ik bv naar de 3d model wil kijken van een player, of als ik in de controls wil gaan om ze te editen. Niet alleen crasht het spel, de hele pc wordt gereset! :(

Iemand enig idee wat het kan zijn? Is DX9.0a gewoon slecht, of is er iets anders aan de hand?

Ps. Trouwens, ik heb nog niet eens geprobeerd of het spel zelf het doet, zo ver kom ik dus niet eens es. :/

[ Voor 10% gewijzigd door mbvisiontt op 18-06-2003 14:04 ]

.... Ik weet het ook niet

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:57
Dat je PC reset als ie vastloopt is een instelling:
Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt/speelt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”.
Nu kan je dus een blauw scherm krijgen als ie weer vastloopt. Daarin staat soms de oorzaak en van daar uit kan je verder experimenteren :)
Ik zou eerste Direct X 9.0a eraf gooien en DX 9.0 (zonder a) of DX 8.1 proberen. Verder kan het ook geen kwaad om de nieuwste drivers voor je videokaart te proberen. En als je die al hebt even wat oudere proberen.

The devil is in the details.

• mbvisiontt
Het verschil met mijn vorige install is in elk geval Catalyst 2.4 ipv 2.3 --> weet iemand of 2.4 problemen met Unreal geeft?

En het zou kunnen dat ik DX9.0 had ipv 9.0a --> is het bekend dat 9.0a erge bugs heeft?

Ik heb 'Automatically restart' uitgezet, es kijken wat ie nu zegt.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-02 21:49
SGD -> SPV. :)

There is no magic.

• mbvisiontt
Ik krijg nu een blauw scherm te zien idd voordat ik hem moet resetten nu, en de technische informatie is het volgende:

xxx STOP: 0x0000008E (0xC000008E, 0x103EFD46, 0xEEE9D0D8, 0x00000000)

Kan iemand daar iets mee om me verder te helpen? :)

• mbvisiontt
Ik heb XP er weer opnieuw opgezet en met ati catalyst 3.4 en standaard dx8.1 werkte alles goed. Nadat ik windows update heb gedaan en alleen de critical updates geinstalleerd heb, loopt ut weer vast. :? Dit keer niet bij settings ofzo, daar gebeurt niets meer maar wel als ik een game wil spelen.

De level laadt gewoon, ik mag rondkijken, ik mag springen, maar zodra ik wil lopen en dus een pijltjestoets indruk, krijg ik een herstart. Wat is dit nu?! :'(

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 16:00
Ut2003 heeft ook een safe mode, probeer die eens uit. Ook is er via de officiële ut site www.ut2003.com de laatste patch downloadbaar evenals een software renderer die eventueel kan uitwijzen of de probs komen door je vidkaart of iets anders mocht de patch niets oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door peke op 19-06-2003 18:53 ]

Pagina: 1