Toon posts:

Kan Bootmagic niet instaleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb op dit moment mijn hd in tweeen gedeeld, op een staat win98 (met bootmagic erop) en op de andere staat winxp. Win xp heb ik als laatste geinstaleerd waardoor bootmagic is uitgeschakeld waardoor ik niet meer op de win98 schijf kan komen!
Ik probeer nu vanuit winxp bootmagic te installen, maar hij zegt dat het prog al actief is op een andere hd (dat klopt), maar hoe kan ik nou weer bij de hd komen waar win98 opstaat???

Verwijderd

probeer eens met partitionmagic of fdisk ( bestaat dat nog onder XP ?) vanaf XP je w98 partitie active te zetten..., en anders gewoon met een w98 bootflop met fdisk /MBR.

Je moet daarna wel Bootmagic opnieuw installeren, zou het deze keer vanaf XP proberen

Verwijderd

Topicstarter
OK hoe moet ik hem dan activeren in Fdisk??

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet een andere manier dan Fdisk?? Ik heb het er namelijk niet echt op, heb mn computer er wel eens mee gesloopt!!! Dat wil ik namelik nniet nog een keer!?
Bestaat er niet iets van een opstart disk van bootmagic waarmee ik dan de partitie kan kiezen??

Verwijderd

met optie 2 "set active partition" ??, maar mischien kan je beter eerst even fixmbr draaien vanuit xp, dat is volgens mij de fdisk /MBR voor XP.

Misschien dat iemand anders mij hier kan verbeteren, ik heb nog nooit met XP gewerkt.......

Verwijderd

Ik weet niet uit mn hoofd of je voor BootMagic rescue disks kan creeren, vanuit Partion Magic kan dat wel, als je daar mee opstart kan je heel gemakkelijk je active partition zetten.

Ik denk dat, Of je MBR is overschreven, Of je active partition staat niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik de win98 schijf weer op kan komen hoef ik alleen maar even Bootmagic te activeren en dan werkt alles weer. Er is verder niks mee, alleen dus dat ik de schijf niet kan activeren!!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Met bootmagic kan je een rescue diskette maken, wanneer je daarmee boot, zet je windows98 partitie active, en reboot. Daarna kan je vanuit 98 bootmagic weer activeren

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
oke maar ik kan dus niet in bootmagic, en heb ook met mn stomme hoofd gene opstart gemaakt daarvoor, kan ik hem ergens downloaden?? Ik heb bootmagic 7.0

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 15:19:
oke maar ik kan dus niet in bootmagic, en heb ook met mn stomme hoofd gene opstart gemaakt daarvoor, kan ik hem ergens downloaden?? Ik heb bootmagic 7.0
Je hebt toch de cd?
Vanaf die cd kan je volgens mij ook gewoon rescue disks aanmaken hoor.
Misschien kan je zelfs wel met de cd booten.

't Zou volgens mij geen kwaad kunnen om iig eens een hadleiding door te nemen.

snuffel anders hier eens even rond: http://www.powerquest.com/support/

[ Voor 8% gewijzigd door momania op 18-06-2003 15:24 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik maar met de cd Booten lukt me niet, ik probeer even een rescue disk te maken anders probeer ik het met Fdisk? Iemand tips met dat prog?

Verwijderd

Ik ga er vanuit dat je wel een Win98 bootflop hebt ????

Okay, opstarten en fdisk /MBR intypen, als het goed is start nu je Win98 wel weer op, maar je XP niet. Dan vanaf Win98 BootMagic opnieuw installeren, en met je beetje mazzel werkt alles zo als het hoort.

Zo niet kan je met diezelfde Win98 bootflop fdisk opstarten en met optie 2 je active partition zetten, dat moet Win98 zijn.

Als het allemaal weer werkt , je internet explorer opstarten en eens uitzoeken wat je nou net eigenlijk hebt gedaan...........

Verwijderd

pqboot.exe en pqboot32.(exe/vxd) zijn bruikbaar om een andere partitie actief te zetten. Aangezien je BootMagic hebt, moet je ook PQmagic hebben, dus zit dit hulpprogrammer erbij.

win98 primaire partitie actief zetten,
booten,
bootmagic installen.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Ik heb dit zelf vaker. Makkelijkst is om met een bootfloppy te booten en dan inderdaad met pqboot.exe je boot partitie op je win98 partitie te zetten. Daarna boot je naar een dos-prompt, en ga je naar de bootmagic directory. Dan run je 'config' (als ik het me goed herinner). Hier 'enable' je bootmagic, en je reboot. Nu kun je weer dual booten. Geen reinstall of wat dan ook nodig.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie, het is gelukt met pqboot.exe , ik zal in vervolg zorgen dat ik een rescue disk heb!!
Pagina: 1