[vb .NET] webpage source downloaden

Pagina: 1
Acties:

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:13
Hoe moet je in een visual basic programma de source van een webpagina downloaden om die dan in het programma te gebruiken. bijvoorbeeld: ik wil de got homepage downloaden, en dan in het programma laten uitzoeken welke topics ik nog niet gelezen heb. dit is een voorbeeld, maar zoiets wil ik maken voor een andere website. voor got en tweakers heb je namelijk de tracker en die werkt voldoende.

ik heb op google gezocht op visual basic website source. en vergelijkpage termen: vbm webpage, downloade. zelfde op got gedaan.

wat moet er dus gebeuren:
programma start -> de source vd webpagina word gedownload en ingeladen -> source word doorgespit, en verwerkt -> gebruiker krijgt output
en het gaat nu dus om stap 2.

“An elephant is a mouse with an operating system”

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je moet eens naar de class WebRequest kijken. Dit kan je allemaal in de documentatie van .net vinden

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Elephtera
rwb schreef op 18 June 2003 @ 14:09:
Je moet eens naar de class WebRequest kijken. Dit kan je allemaal in de documentatie van .net vinden
dankje, daarmee zal t wel lukken, en zoniet kom ik wel weer terug ;)

Verwijderd

BTW: de homepage van got vraag je best op in xml http://www.tweakers.net/turbotracker.dsp

• Elephtera
zoals ik al eerder schreef, ga ik het niet voor got doen, want dat bestaat al :) got was alleen maar als voorbeeld. k wil t eigenlijke doel nog even voor mezelf houden. en t gaat dus echt om puur de html source van een pagina te laden van internet, en daar mee te gaan kloten.

inmiddels is het laad deel goed, programma start, men drukt op een knop en de pagina word geladen, en vervolgens door een aantal if statements gehaald, om te vergelijken.

elke regel die positief geeft op een aantal if statements word vervolgens in zn geheel in een label gepropt, de label word dus als output gebruikt.
probleem is nu, dat de label pas na het draaien van de controle word geupdate, en dat je in de tussentijd geen veranderingen ziet.
zelfs niet als je de label voortijdig veranderd als volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim Nummer As String
        Label1.Text = "stap 1"
        Nummer = TextBox1.Text 'ID van site gebruiker laden
        Label1.Text = Label1.Text & Chr(10) & Chr(13) & "stap 2" 'chr dingen is voor nieuwe regel
        site_Inladen(Nummer) 'functie starten
    End Sub

in de functie site inladen word eerst weer de label aangepast:
code:
1
Label1.Text = "Bezig met openen van de site..."

vervolgens gaat hij de hele site dus laden+controleren+aan de label toevoegen
als hij klaar is zie je alles pas.

waar komt dit door, en hoe is dit op te lossen?
processor gebruik ligt rond de 4% tijdens het draaien, dus dat kan het niet zijn dat hij niet optijd update.

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je zou eens kunnen proberen wanneer je Label1.Text doet direct daarna een Label1.Refresh te doen.
Dan zal VB.net het label updaten...

• Elephtera
dankje, ntgiant, dat werk goed!

dan kan ik vanavond of morgen t programma ff afmaken -> layout, en dan misschien online zetten.
de functie van het programma: cu2 openen, en controleren op vrienden die een berichtje hebben achter gelaten en waar jij nog niet op hebt gereageerd. zodat je niet elke keer de hele lijst hoeft door te zoeken etc.

Pagina: 1