[CSS]Transparency probleem

Pagina: 1
Acties:

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025
Ik heb in mijn page een layer met alpha opacity van 70%, de hele inhoud van deze layer is dus ook transparant. Maar voor images ziet dit er dus niet uit, hoe kan ik de images volledig opaque krijgen ?
De layer heeft een witte achtergrond, en de background van de onderliggende layer schijnt dus ook mee door de images in de top layer.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Standaardgedrag van html-elementen is over het algemeen 'inherit' dus ze nemen alles over van hun parent. Probeer van de images in DIV deze transparency dus te overschrijven.

Kweet niet of het werkt, maar wat gebeurt er dus als je de images zelf op transparency 100% zet?

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 18-06-2003 13:40 ]

• Denhomer
Bosmonster schreef op 18 June 2003 @ 13:40:
Standaardgedrag van html-elementen is over het algemeen 'inherit' dus ze nemen alles over van hun parent. Probeer van de images in DIV deze transparency dus te overschrijven.

Kweet niet of het werkt, maar wat gebeurt er dus als je de images zelf op transparency 100% zet?
Werkt niet, images blijven gewoon transparant, ik denk dat hij gewoon dnekt van, ah, image 100%, maar daarna toch door heel de layer transparant te maken de images ook meeneemt.

Dit heb ik dan voor de image: [img]\"DSC00051.jpg\"[/img]
en dit voor de layer: Filter: Alpha(Opacity=70, FinishOpacity=70, style=0); -moz-opacity:0.7;

Verwijderd

simpel kan niet, net wat bosmonster zegt, het transparency filter wordt toegepast op de div + content, de enige oplossing zou zijn om 1 divje onder een contentdiv te plaatsen en daat de transparantie op toepasssen.

• Denhomer
Dus als ik het goed begrijp 2 layers over mekaar, bovenste geen achtergrondkleur (standaard transparant)
en de onderste wit en daar de opacity op 70 % zetten ?

Edit:
Het werkt, bedankt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Denhomer op 18-06-2003 14:03 ]

Verwijderd

yup, dus gewoon de z-index waarde van die layer aanpassen en het gewenste resultaat zou bereikt moeten zijn.
Pagina: 1