Nero brandt niet --> computer doet 2 sec niets, 1 wel, enz.

Pagina: 1
Acties:

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 13:27
Heey, ik wilde vandaag wat foto's op cd branden voor een vriend (multisession), maar dat ging niet goed. Wat gebeurde er?
1. Nero begon met het buffer vol te laten lopen
2. Nero zou moeten beginnen met schrijven, doet hij niet
Daarna blijft de computer steeds 2 seconden hangen, dan kan je 1 sec wat doen, dan weer 2 seconden hangen, enzovoorts. Met ctrl-alt-del heb ik Nero kunnen afsluiten, maar probleem bleef. (Yamaha CRW-F1 was niet aan te spreken, die bleef knipperen)
Ook heb ik opnieuw de ASPI drivers geinstalleerd met forceASPI 1.7, en ook Nero is opnieuw geinstalleerd met nieuwe versie. Dit alles hielp niks.
Via ctrl-alt-del kon ik de computer ook in de slaapmodus zetten. Als ik daarna de computer weer aanzette, dan hing de computer niet meer. Het lijkt dus te maken te hebben met mijn CD-RW drive, de Yamaha CRW-F1. Die wordt natuurlijk gereset door de slaapstand.
Heeft iemand een idee wat ik aan dit probleem kan doen. Ik heb vorige week nog wel audio-cd's gebrand met Nero en Yamaha combi.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Onder welk OS draai je? Welke versie van Nero?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

PipelineNoise schreef op 18 juni 2003 @ 13:22:
Heey, ik wilde vandaag wat foto's op cd branden voor een vriend (multisession), maar dat ging niet goed. Wat gebeurde er?
1. Nero begon met het buffer vol te laten lopen
2. Nero zou moeten beginnen met schrijven, doet hij niet
Daarna blijft de computer steeds 2 seconden hangen, dan kan je 1 sec wat doen, dan weer 2 seconden hangen, enzovoorts. Met ctrl-alt-del heb ik Nero kunnen afsluiten, maar probleem bleef. (Yamaha CRW-F1 was niet aan te spreken, die bleef knipperen)
Ook heb ik opnieuw de ASPI drivers geinstalleerd met forceASPI 1.7, en ook Nero is opnieuw geinstalleerd met nieuwe versie. Dit alles hielp niks.
Via ctrl-alt-del kon ik de computer ook in de slaapmodus zetten. Als ik daarna de computer weer aanzette, dan hing de computer niet meer. Het lijkt dus te maken te hebben met mijn CD-RW drive, de Yamaha CRW-F1. Die wordt natuurlijk gereset door de slaapstand.
Heeft iemand een idee wat ik aan dit probleem kan doen. Ik heb vorige week nog wel audio-cd's gebrand met Nero en Yamaha combi.
Problemen net "slapen" en hardware. Simpel...laat je hardware dan NIET In slaap vallen....zo opgelost!

There is no place like ::1

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

XceeD schreef op 18 juni 2003 @ 13:26:
Onder welk OS draai je? Welke versie van Nero?
Er staat:
.....Nero is opnieuw geinstalleerd met nieuwe versie.....
:P Maar weer ontopic, misschien dat de processor ergens mee bezig is, ofdat de brander het begeven heeft. Probeer die brander anders eerst een ergens anders (als dat kan )

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 18-06-2003 13:31 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• PipelineNoise
Ik draai het onder Windows XP SP1, dit probleem deed zich voor onder Nero 5.5.10.28 en (de nieuwste) 5.5.10.35.
Het is niet heel makkelijk ff ombouwen, dus ik probeer liever eerst even wat software oplossingen...

[edit]
Net geprobeerd met de geintegreerde brandfunctie van Windows XP, maar die geeft gewoon een foutmelding (loopt dus niet vast), maar er wordt dus nog geen cd gebrand.

[ Voor 30% gewijzigd door PipelineNoise op 18-06-2003 13:56 . Reden: Toevoegen ]

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

check eens de instellingen van je ide-controllers.... dat ze niet op PIO maar op UDMA staan (via configuratiescherm-->systeem-->device manager-->ide controllers o.i.d.)

zo te zien heb je een asus plank, die had dit namelijk i.c.m. met een bepaalde set drivers (ik heb idem probleem gehad...)

[ Voor 30% gewijzigd door KeeZ op 18-06-2003 22:12 ]

Deze plek is te koop.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je dit ook alleen bij deze multisessie cd of kan je nog wel een normale cd branden?
Check anders even of er misschien een firmware upgrade voor je brander is, kan ook nooit kwaad.
Als het kan: probeer je brander in een ander systeem en kijk of je daar dan ook problemen hebt.
Het zou uiteindelijk best aan je brander kunnen liggen, want als je voorheen altijd gewoon cd's hebt kunnen branden lijkt mij dit niet direct een software probleem. Ik weet ook niet hoe oud de brander is of hoeveel cd's je al mee hebt gebrand, maar zou maar ineens kunnen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• PipelineNoise
Ik heb deze computer net nieuw, en ik heb er 1x audio cd's op gebrand. Daaarna is er nog software overheen gegaan, dus het kan best softwarematig zijn. Ik ga nu de nieuwe nForce2 drivers installeren (versie 2.78).

[Update]
De nieuwe nForce2 drivers lossen het probleem op! (Er is trouwens wel wat veranderd; mijn IDE controller wordt nu ook als IDE herkend ipc SCSI, en dus de brander wordt nu ook gezien als een IDE-drive. Ik kan nu bijvoorbeeld ook zien dat ieop UDMA mode 2 draait.
Bedankt voor al jullie adviezen!

[ Voor 43% gewijzigd door PipelineNoise op 19-06-2003 03:56 ]

Pagina: 1