Toon posts:

Netwerk doet rare dingen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hay ik heb gister mijn netwerk verandert, ik had eerst een 233Mhz als server en ik heb nu Win2K AS op m'n 1,4Ghz geinstalleerd zodat die als server kan dienen.

Nadat ik alles geinstalleerd had enzo was echter mijn netwerk lokaal heeeel erg traag.. Wat vroeger met een paar hondert kb's per seconde over het netwerk werd gepompt gebeurt nu nog maar met 25kb/s ofzo?

Hieronder zie je een plaatje wat ik heb gemaakt, over hoe mijn netwerkje in elkaar zit:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/pgroenendijk/nw.gif

NIC1 krijgt dus automatisch een IP van Chello en NIC2 op de server is het IP adres ingesteld volgens het plaatje.
Op de server had ik Sygate Home Network draaien zodat die het internet deelde over de andere pc's die aan de Hub hangen.
De IP adressen die bij de pc's aan de hub zitten zijn automatisch verkregen van de DHCP server ingebouwt bij Sygate Home Network.

Als ik via deze configuratie bestanden overstuur via het netwerk gaat alles dus zo heeeel super erg sloom.
En het vage is.. als ik mijn kabel uit NIC1 op de server trek (Dus van het internet..) dan zegt hij dat de source niet meer available is voor het kopieren..
Als ik een bestand verstuur over het netwerk gaat het dus eerst naar buiten via NIC1 en dan komt het terug en dan naar NIC2 ofzo? :S
Dat zou dus ook de reden zijn dat het zo sloom gaat?
want dan gaat het eerst naar chello en dan terug en dan pas weer het netwerk ik wat resulteert tot 25/50kb/s verzenden in plaats van 400kb/s ofzo

Ik had al verder gezocht op dit forum en daar kwam ik een aantal berichten tegen van "zet je NIC's op 10Mbit Half Duplex" en dit heb ik dus gedaan.. Al mn netwerk kaarten in het netwerk staan ingesteld op 10Mbit Half Duplex, maar dit loste niks op.
NetBEUI protocol heb ik ook pas vanmorge geinstalleerd en zonder die was het ook zo sloom.
Het ligt er gewoon echt aan dat hij eerst via het internet gaat lopen verzenden en dan terug het netwerk in :S
maar hoe los je dat op dat hij niet naar buiten gaat?
Ik heb ook een ander internet deel programmatje geprobeert (WinRoute) maar dit hielp ook niet..

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen want dit is geen doen zo met bestanden delen en overzetten.. :(

alvast bedankt,
Peter

Verwijderd

Is het een hub of een switch. Mocht het stiekem toch een switch zijn zou even de spannig er af halen, even wachten en er weer op. Een switch werkt namelijk met een soort geheugen om op MAC de pakketten te routeren, zodat niet alles naar alle PC's verstuurt hoeft te worden.

Verwijderd

doe eens start --> run --> cmd

Vervolgens tracert 192.168.0.12 en .0.10 en .0.11

Dit doe je dus vanaf de server 192.168.0.1

Wat krijg je dan te zien ?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Of het een switch is of HUB dat weet ik dus niet zeker.. er staat dit op:
LANNET SH-E16
en als ik dan op internet kijk zie ik echt weinig info bij google
hij is 16 poorts en er zitten lampjes op voor:
PWR
MMA
A/M
ALN
MSTR
COL
XCVR
Receive
Status

verder weet ik dr ook niet veel over of het een switch of hub is :| :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 13:21:
doe eens start --> run --> cmd

Vervolgens tracert 192.168.012 en .010 en .011

Dit doe je dus vanaf de server 192.168.0.1

Wat krijg je dan te zien ?
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/pgroenendijk/1e.gif

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/pgroenendijk/2e.gif

de Win2kAS pc aan de hub staat uit dus die doet het zoiezo niet
012 en 010 werkten dus niet maar 011 wel? :S
wat houd dit in?

Peter

Verwijderd

Dit houdt in dat er type-fouten zijn gemaakt ipv 192.168.0.10 staat er 192.168.010 en 162.168.010
Doe aub eens een tracert 192.168.0.10

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 13:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
lol oke :P

Verwijderd

het zal wel aan mij liggen maar je mist een punt. je hebt ingetikt: tracert 192.168.011 terwijl dat: tracert 192.168.0.11 moet zijn :+

Edit: NVM, ik moet eens sneller leren tikken en de F5 vaker gebruiken

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
tracert 192.168.0.10
Tracing route to piet [192.168.0.10]
over a maximum of 30 hops:
1 * * * Request timed out.
2 * * * Request timed out.
enz..

tracert 192.168.0.11
Tracing route to robert [192.168.0.11]
over a maximum of 30 hops:
1 70ms 50ms 30ms robert [192.168.0.11]

Verwijderd

Waarom draai je zoveel protocollen?
Bevorderd je netwerk performance ook niet echt.
Alleen TCP/IP gebruiken in deze situatie

Hoe deel je je internet?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 13:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
verdomme had iemand die 192.168.0.10 uit gezet
ff overnieuw tracen zo als die opgestart is!

Verwijderd

Verder ziet de tracert naar 0.11 er goed uit. Het lijkt me toch te liggen aan de kabels, hub en/of nic's of de instellingen ervan!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke ipx en zo gooi ik dr tussen uit :)

Verwijderd

Topicstarter
tracert vanaf 192.168.0.10 is nu ook goed.. stond uit lol :P
maargoed nu heb ik het nog niet gefixed
even kijken of die protocollen weg halen helpt

Verwijderd

Het verwijderen van IPS/SPX scheelt inderdaad tijdens het opzetten van een connectie tussen de 192.168.0.1 en een van de clients, er hoeft niet te worden uitgezocht welk protocol gebruikt gaat worden. Volgens mij dat het later, als de connectie gemaakt is, niet veel meer uitmaakt. Maar weggooien is inderdaad wel handig, net als NetBEUI, dat heb je in jouw situatie ook niet nodig.

Verwijderd

toevallig NIC 1 en NIC 2 dezelfde merk/type?
vaak problemen mee gezien, ook met Windows 2000 Server

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

je meldt niet of je dezelfde kabels hebt gebruikt. is dat zo ?
en je hebt ze niet verlegd (zodat er geen storing op de kabel is ontstaan) ?

eagle

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
WPS> Goed? Ik heb altijd <10 ms....

Verwijderd

misschien is de snelheid niet bijster maar er is in ieder geval geen rare routering tussen de machines

Verwijderd

Topicstarter
kabels niet hetzelfde merk enzo wel cat5
maar voorheen had ik een 233Mhz als server staan en die aan de hub en verdeelde internet
maar toen ging het verzenden wel perfect snel
nu die 1,4Ghz er voor in de plaats en nu sloom.. omdat die blijkbaar eerst via chello gaat ofzo
van nic2 naar nic1 en dan terug naar nic2 en dan naar de goede gebruiker waar het bestand heen moet
en daarom zo sloom ofzo kei vaag :S

Verwijderd

Topicstarter
hmm
net ging het even snel.. waarom weet ik niet..
en daarna heb ik pas de ipx protocol verwijdert enzo opnieuw opgestart..
en nu gaat het weer sloom hmmm :|

• Velthuis
Xeron> Hoezo via Chello? Je laatste tracert naar robert ging toch in 1 hop, rechtstreeks dus?

Verwijderd

Topicstarter
jah dat is zo maar waarom was dat dan dat als ik een file overzend.. dat als ik dan mn inet utp kabel dr uit trek dat dan de filesend ermee kapt? :S

Verwijderd

als je de kabel uit nic1 (internet) trekt kun je dan nog wel over en weer pingen?
Vul anders eens bij nic2 zowel gw als dns in (192.168.0.1)

Verwijderd

Topicstarter
als ik bij nic2 gw 192.168.0.1 invul doet mn eige internet niks meer
als ik bij nic2 dns invul dan gaat het wel gewoon
dit deed ik net dus ook en toen ging het opzich snel
maar na het verwijdere van ipx enzo ging het weer slow :|

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu ff ipx terug te zetten op elke pc om te kijken of het dan weer snel is

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

heeft geen zin.
IPX/SPX wordt gebruikt door Novell.
Aleen instellen van TCP/IP moet (m.i.) voldoende zijn voor een Windows netwerk en Internet.

Ik heb nog eens je TS-post gelezen.
Ik vraag me nu af: heb je misschien de NIC die verbinding moet maken met Chello, en je andere met elkaar verwisselt qua instellingen ?
Het verklaart nameloijk je foutmelding bij het loshalen van de kabel naar Chello.

Haal die NIC voor Chello er 's uit, en controleer dan 's je netwerk qua instellingen.
Plaats dan die NIC 's terug en geef hem de juiste instellingen voor het chello modem (evt eerst opschrijven voor je die NIC verwijdert).

En anders, v.w.b. traagheid : was de P1 misschien een dedicated server, en je huidige machine is dat niet ?

[ Voor 78% gewijzigd door Brothar op 18-06-2003 14:22 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb wat zitte rotzooien en voor me gevoel is het nu weer snel ofzo
want 30mb kopieren duurt nu 2minuten ofzo en eerst 500minuten
dus volgens mij is het probleem verholpen dan denk ik? :)

dankuuu zeer allemaal elk geval! :)

• Velthuis
Xeron> Dit hele verhaal komt erg onbevredigend op mij over. Mensen proberen op een gestructureerde wijze te helpen en het komt over alsof jij maar wat aan het klooien bent. Eerst mopperen dat het niet werkt, van alles tegelijk veranderen en als het dan ineens werkt dan verder niet nadenken/aangeven over waar het aan lag. Zucht.
Pagina: 1