Toon posts:

[sql server 2000] Aantal gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk hier met de Enterprise versie van SQL Server 2000. Ik moet een documentje voor m'n baas in elkaar zetten. Hij wil graag weten hoeveel gebruikers SQL Server aankan (hoeveel er aangemaakt kunnen worden en hoeveel er op hetzelfde moment queries op de db kunnen uitvoeren).

Ik heb al gezocht bij Microsoft, maar daar krijg ik tot nu toe alleen terug hoe groot de database maximaal mag zijn... Toch wel 1 TB...

Alvast bedankt!!

Verwijderd

Ik weet niet hoeveel gebruikers sql 2000 max aankan. Maar ik weet wel dat je per gebruiker moet betalen, dus per connectie naar de database moet je betalen :)

Verwijderd

Topicstarter
Prachtig antwoord!

Je zou net zo goed een antwoord kunnen geven als: "Goh, ik weet het antwoord op je vraag niet, maar ik weet wel dat SQL Server een mooi programma is".

Excuses voor mijn sarcasme, maar ik ben echt op zoek naar serieuze antwoorden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 12:56:
Excuses voor mijn sarcasme, maar ik ben echt op zoek naar serieuze antwoorden.
Daar zit hem net de kneep, dit is moeilijk in users uit te leggen, omdat je users geen queries af zullen vuren, maar vermoedelijk een applicatie. Dan hangt het weer af van hoe goed de applicatie voor sql geschreven is (lees geen onnodige queries afvuurt, om tot de benodigde data te komen).
Theoretisch dus bijna onbeperkt aantal users; heeft hij het te druk, zal hij de queries gewoon in de wachtrij zetten, waardoor je applicatie op den duur langzamer zal worden.

Alleen een stresstest, op basis van jouw omgeving zal een definitief antwoord kunnen bieden ben ik bang. :)