[winxp] proxy instellingen omzeilen.....

Pagina: 1
Acties:

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31
Ik heb al gezocht en kwam alleen maar proxy bypassing tegen op de server en dat wil ik dus niet.

Het klinkt wat vreemd maar here goes. Op school hebben wij een proxy zwaar veroudert en dat resulteerd dat de proxy niet OWA doorlaat. Nu heb ik dit omzeilt door OWA op port 4000 te laten draaien en dit werkt. Maar dit werkt alleen als ik de proxy uitzet in me browser IE6. Allemaal leuk een aardig maar nu moet ik dus telkens me proxy uitzetten om mail te lezen en aan om te internettten.

Is er dus een mogelijkheid om bij een combi van site+port de proxy instellingen van IE uit te zetten?

Ik heb het dus niet over het omzeilen van proxy enz of op de proxy server dingen in te stellen dat is simpel weg niet mogelijk.

Click hier niet

Verwijderd

Ga eens praten met systeembeheer. Bij ons op school hebben we dit ook gedaan, en verscheinende poorten zijn nu opengezet voor ons

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je kan (en mag) dus wel met de hand de proxy instellingen wijzigen, maar je wilt dat het automagisch gebeurd voor bepaalde URL's/poorten?

Automagisch ken ik niet, wel kan je een programmaatje gebruiken om met een druk op de knop te wisselen tussen aan/uit:
[rml][ win2000] http proxy wisselprogrammatje[/rml] en m.n. [rml][ progsel of regkey request]proxy switcher[/rml]

En als je er niet langs mag van je netwerkbeheerder heb je pech en zal je met hem (m/v) moeten gaan praten :P

offtopic:
IE==Software Algemeen, dus ik verplaats je vraag even :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31
Ok jammer dat het niet automatisch gaat :(

De poorten staan wel open dat is het probleem niet, probleem is dat de proxy niet webdav ondersteund. En praten met deze systeembeheerders heeft geen zin (HvA)

Click hier niet