Asus P4P800 netwerkproblemen

Pagina: 1
Acties:

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik krijg alles aan de praat, behalve die netwerkkaart die onboard zit. Ik zie aan de switch dat de aansluiting goed is (10 mbit, 100mbit) alle lichtjes branden. De kabel is ook ok (als ik m'n laptop erop aansluit kan ik internet op). In device manager staat de netwerkkaart netjes in het lijstje met de melding dat het goed functioneert.

Via de bijgeleverde software (en gedownloade software) kun je de 1000mbit uitzetten. Dit resulteert in geen enkele verandering t.a.v. de werking.
Ook heb ik de laatste bios voor het moederbord geinstalleerd en dat zorg ook niet voor verbetering.

In de bios staat de netwerkkaart uiteraard enabled.

Op dit moment zit ik online via een pci netwerkkaart die ik ernaast gezet heb.

Wat gaat er hier mis of wat moet ik eraan doen om de netwerkkaart draaiend te krijgen. Hebben andere tweakers vergelijkbare problemen met de netwerkkaart?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Heb je deze post en de post eronder al gelezen? Schijnt iets met het BIOS te zijn. Dat gaat weliswaar over de P4C800 ipv P4P800, maar blijkbaar lijken beide borden erg veel op elkaar?

edit: Voor zover ik aan de specs kan zien, verschilt alleen de chipset, de 3COM NIC is volgens mij op beide borden hetzelfde? de 3C940?

[ Voor 46% gewijzigd door Remy op 18-06-2003 12:06 ]

LinkedIn
Instagram

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Heb je de nieuwste bios?

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem, ik heb dat grote p4c800 helemaal doorgeworsteld en nergens en oplossing :(

Mijn netwerk loopt brak met die kaart en druk ik er een ander in gaat het goed..

al geprobeerd..

Ander mobo
nieuw windows xp pro
fabrieksinstellineng gigalan en laatste drivers
bios versie 1008

Niets werkt

Iemand enig idee wat het nog kan zijn

Mijn systeem verder intel 2.66
geforce 3
audigy 2
1 gig pc2700

Groet,