Toon posts:

[outlook express]Hoe een backup te maken van mailtjes?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zo mijn pc een format geven omdat deze trager is dan mijn pentuim 1 laptop (mijn pc =2660Mhz) nu heb ik alles gebackut exploder faforietjes cookie enzo..zodat ik staks niet veel meer hoe in te stellen.
Wel nu het exploteeren van outlook express wil maar niet lukken hij zeurt wil niet lukken naar imap.
Schijnbaar wil hij het van outlook Express naar de microsoft outlook van offic of naar exchange copieeren.
Kan ik dit nog op een ander manier doen?

P.S weet iemand nog iets wat ik mischien vergeten ben te backuppen?

8) 8)

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 16:39

Tiny

Wat eten we?

gewoon de complete mail directory van je Outlook express kopieren naar een veilige plek.
Als je klaar bent in outlook express een import doen van een mail folder.... moet werken

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:58
ik gebruik toplang OE backup

neemt mee: main identity
accounts
mails
message rules
block senders
address book
signratures

www.toplang.com

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

d`r is een artikel geweest in Tips en Trucs van Computer totaal.

Ik ga wel ff grafen in mijn verzameling ervan.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

C:\Documents and Settings\<UserName>\Local Settings\Identities\<Lange code>\Microsoft\Outlook Express

Hier staat al je e-mail in. Wat je nu nog niet hebt zijn je adresboek en eventuele berichtregels.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
chimo schreef op 18 juni 2003 @ 11:34:
ik gebruik toplang OE backup

neemt mee: main identity
accounts
mails
message rules
block senders
address book
signratures

www.toplang.com
Mooi progie meteen op mijn nieuwe 160GB schijf gepropt (paste nog net)
Bedank :)

Verwijderd

Topicstarter
Tony Vroon schreef op 18 juni 2003 @ 11:42:
C:\Documents and Settings\<UserName>\Local Settings\Identities\<Lange code>\Microsoft\Outlook Express

Hier staat al je e-mail in. Wat je nu nog niet hebt zijn je adresboek en eventuele berichtregels.
bij local setting ging het fout, die kent mijn xptje niet ;(

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:56

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 11:51:
[...]

bij local setting ging het fout, die kent mijn xptje niet ;(
Tuurlijk wel, moet je alleen ff aanzetten dat je ook de onzichtbare bestanden wil laten zien.

Wat je ook kan doen is binnen OE de archiefmap aanpassen naar een directory die je dan weer elke dag backupped, dat doe ik.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

En dan heb je al je mail, vergeet dan niet je adresboek en je message rules

Adresboek:
C:\Documents and Settings\<UserName>\Application Data\Microsoft\Address Book

Message Rules via regedit te exporteren
HKEY_CURRENT_USER\Identities\{veel-te-lang-nummer}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0\Rules\Mail

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 12:00 ]

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Wat je ook kan doen is binnen OE de archiefmap aanpassen naar een directory die je dan weer elke dag backupped, dat doe ik.
Wat ik wel een nadeel vind is dat Outlook Express 6 je negeert als je die map verzet. Je moet eerst rebooten.
(Je ziet 'm zelfs terugspringen op de oude setting. Als je dan als gevorderde freak met een boze blik de setting in je register aanpast blijkt dat 'ie zelfs dat niet leest....)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 11:31:
Nee, hoe zou ik dat moeten weten?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 01:58
• mydocs • favorieten • outlook mail+adresboek • kazaa downloads • films • mp3 meuk • savegames • instellingbestanden van programma's • internetgegevens • ga zo maar deur • voordeur • achterdeur • zijdeur • schuifpui...

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
maken van een back up (wat ik dan altijd doe)
Mijn documenten (incl. back up van alle installatie programma's naar een andere pc)
favorieten
adresboek
Dat is t wel...

sjit.. iemand was me weer voor

[ Voor 11% gewijzigd door SyS_ErroR op 18-06-2003 12:13 ]

Verwijderd

Als het over XP gaat, waarom gebruik je dan de wizard bestanden overzetten niet :?
Lang niet alle wizards van Windows zijn handig / logisch, maar dit is er nou net eentje die het wèl is, neemt zowel instellingen als bestanden mee. Brand op cdtje en klaar is klara - of N-Joy in dit geval.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

We weten niet wat je gebruikt / nodig hebt / niet kan missen B)

Maar verder staat dit al in de SA FAQ en al vele malen onder [search=OE backup]. Verdere discussies over wat te backuppen kom ik daar ook tegen trouwens, maar nog steeds is het helemaal afhankelijk van wat je gebruikt :+

(Mail, adressen, documenten, mailrules, blocks, ICQ contacts, ICQ logs, downloads, personal firewall rules, kleine progs, bookmarks, mozilla settings, paswords, etc etc etc. Dit zijn de eerste zaken die in mn hoofd komen. Maar dat is totaal afhankeljk van wat JIJ wilt :+ )

Anyhoe, FAQwerk dus: kijk voortaan eerst even in de FAQ ;) en verdere discussie is dan ook niet nodig lijkt me :)
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 12:15:
Als het over XP gaat, waarom gebruik je dan de wizard bestanden overzetten niet :?
Lang niet alle wizards van Windows zijn handig / logisch, maar dit is er nou net eentje die het wèl is, neemt zowel instellingen als bestanden mee. Brand op cdtje en klaar is klara - of N-Joy in dit geval.
Goed punt: scheelt denkwerk :P
Ik zelf vertrouw liever op eigen backup scripts (ik heb een eigen .cmd die de juiste files update en een paar regfiles met instellingen) dan de standaard settings (zo staat er amper iets in m'n my docs. In een sluitbericht hierop reageren is niet helemaal netjes van me trouwens, zo kan er niet verder over worden gediscussieerd :X )

[ Voor 42% gewijzigd door F_J_K op 18-06-2003 13:56 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

F_J_K schreef op 18 June 2003 @ 13:52:
In een sluitbericht hierop reageren is niet helemaal netjes van me trouwens, zo kan er niet verder over worden gediscussieerd :X )
En dat blijkt maar weer uit een mailtje dat ik vanmiddag kreeg van Andina:
Inderdaad, want nou kan ik niet zeggen dat die wizard je zoveel opties geeft, dat je bijv. zelfs op extensie kan selecteren, en het niet alleen om de standaard docs gaat ;)

Niet meer doen hoor :P
En inderdaad kan er nu ik voor het eerst verder klik dan het eerste scherm :X vrij veel mee :)

Mensen: doe er je voordeel mee :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.