Smoothwall met Kabelfoon inbelabonnement (demosmodem)

Pagina: 1
Acties:

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 03:47
Haai,

Ik heb hier een Smoothwall router staan met daarop aangesloten een
demos modem (compoort 2). Helaas heb ik net zo'n provider die speciale
drivers nodig heeft voor het modem. Deze heeft géén support voor
Linux. Wel heeft mijn provider een document opgesteld met daarin tips
voor RedHat & Slackware. In Smoothwall kun je die dingen niet op de
zelfde manier instellen en heten in het webcontrolcenter sommige
dingen anders. Wie kan mij helpen bij het omzetten van 1 van de
volgende documenten naar instellingen die in Smoothwall terug te
vinden zijn?

http://help.kabelfoon.nl/linux/install/linux_redhat.html
http://help.kabelfoon.nl/linux/install/linux_slack.html

Ik weet het echt niet meer, er zit zelfs verschil tussen die van redhat en slackware :r

^ Wat hij zegt.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Zo te zien (Ik heb alleen die van slackware bekeken :P ) mag het niet zo moeilijk zijn.
Je steld smoothwall gewoon in alsof je een 'gewoon' modem hebt.
Snelheid van het modemis 115200, het nummer dat je wilt bellen is '4'.
De manier waarop je je wachtwoord doorgeeft e.d. is pap (Dat is afaik de standaard).
Het enige wat je dan nog op moet zoeken is de string die hij stuurd om te bellen. Deze zal waarschijnlijk op atdt staan, maar deze moet je veranderen naar atd .

Maar dit is puur een gok, aangezien ze zichzelf in die slack-documentatie ook tegenspreken :?

Ik zou als ik jou was eerst proberen de standaard instellingen (Dus naar 4 bellen, en de rest vergeten) proberen. Daarna kleine aanpassingen maken, en goed de logs in de gaten houden. Liefst tijdens dit testen de 'verbose' zo hoog mogelijk zetten, dan krijg je lekker veel informatie :)

En als je het dan voorelkaar krijgt, moet je de helpdesk opbellen, en zeggen dat ze een stelletje bufnukkels zijn ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 03:47
:P. Met standaard instellingen kom ik niet ver. Hij blijft met bezig met verbindingmaken. In de PPP-logs kom ik dan dingen tegen over ABORT "NO CARRIER" enz. Veel commando's zijn anders. Morgen zal ik eens flink gaan snuffelen, ik denk dat het nuttig is als ik pppsetup installeer?

^ Wat hij zegt.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 14:00

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Je moet ervoor zorgen dat die "No Carrier" genegeerd wordt meen ik me te herinneren en verder zijn er weinig specifieke dingen om het aan de gang te krijgen! Dat kan je ergens in je /etc/ppp/options doen als ik het me goed herinner

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem