Toon posts:

145watt voor een duron?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik wil een lanbox/server/dvdrip bak in elkaar schroeven in de volgende case:
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/products/housing/images/h300a_b.jpg.

Leuk lekker klein ding d8 ik zo dus maar er zit dus maar een 145 watt psu in... Nu wil ik in de bak een duron met een maxtor 80gig en een geforce mx stoppen. Gaat dit werken? Een andere psu er zetten gaat niet lukken volgens mij omdat dit zo'n raar klein dingetje is.

/edit ja ik weet dat er al tig topics zijn geweest over dit soort problemen. Maar het lijkt mij gewoon de perfecte oplossing

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Als die voeding echt maar 145 watt is, is het simpel: nee
geforce en duron trekken gewoon teveel stroom

\o/

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Nee dat red je nooit....
En warmte zal ook wel een probleem worden denk ik.

= TheGrimReaper op tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Hitte ach ik ga hem toch niet overklokken omdat het dus ook een server wordt en dus zo stil mogelijk moet zijn.

nou ok dan maar een celery trekt het dus wel?

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 26 november 2000 16:02 schreef oXygeN het volgende:
Als die voeding echt maar 145 watt is, is het simpel: nee
geforce en duron trekken gewoon teveel stroom
Geforce, je moet wel kijken naar wat voor een, een GF2 is inderdaad niet aan te raden met zo'voeding, maar en MX is weer anders . Volgens mij kan het wel.

Gefoce 2 + Thunderbrid = No
Gefoce 2 + Duron = No
Gefoce MX + Duron = Yes

Volgens mij theorie :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
ok maar hoeveel stroom trekt een duron dan? 40watt ofzo toch? en een mx 15watt?

• TheGrimReaper
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

tja zeker weet je het nooit totdat je het probeerd, maar ik denk dat het erg krap wordt (qua stroom)

= TheGrimReaper op tweakers

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 26 november 2000 16:57 schreef TGGoos het volgende:
tja zeker weet je het nooit totdat je het probeerd, maar ik denk dat het erg krap wordt (qua stroom)
Krap misschien, maar het is te doen. Als hij er meer bij gaat zetten dantoch een 300 watt.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Topicstarter
juist dat kan dus niet. Omdat die kast dus zo klein mogelijk moet zijn wil ik eigenlijk een "slim" model. In zo'n kastje zit altijd zo'n raar klein psu-tje. Die kleine dingen zijn alleen maar in 145 watt of lager te krijgen. Als het zo simpel zou zijn geweest dan had ik wel mijn ouwe supermicro 300watt er in gezet.

/edit typo's

Verwijderd

Op zondag 26 november 2000 17:06 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
Krap misschien, maar het is te doen. Als hij er meer bij gaat zetten dantoch een 300 watt.
Heb jij het geprobeerd ofzo? :)

En ff een 300W voeding dr bij zetten is denk ik net het hele probleem.. kastje is zo klein dat er waarschijnlijk geen standaard voeding in past.. (past het wel dan probleem opgelost natuurlijk :))

Verwijderd

Topicstarter
kijk jij snapt het :)

Verwijderd

psies :P

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Waarom een MX videokaart in een server? Als je deze vervangt door een wat minder verbruikende kaart moet het zeker lukken.

Verwijderd

Dit gaat zeker niet lukken, alle GeForces vreten stroom en een duron is ook een leuke jongen. Een 250 watt voeding is voor dit echt minimaal, ikzelf raad zelfs een 300 watt voeding hiervoor aan, ook als je niet gaat overklokken.

Verwijderd

Topicstarter
ja het wordt ook wel een server maar ook een lanbox. Beetje vreemde combo misschien maar mijn normale pc is gewoon te groot/zwaar etc om overal mee naar toe te slepen.

Ook moet hij muisstil zijn omdat ik nogal klein behuisd ben en dus ook in de kamer slaap waar mijn pcs staan. Dat ding moet 24/7 aanstaan om te downloaden of rippen.

Verwijderd

t-bird 700 socket A, Asus A7V + hd + cd + floppy + cpu cooler

230 WATT (enlight voeding!)
poste niet (liep telkens vast)
250 WATT (ook enlight)
boot wel (stable)

amd zuigt veeeeel, wij hebben +/- 15 pc's draaien met amd op me werk.. hebben kracht stroom lopen... >:)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Neem anders een matrox kaart, daar is 3D toch nog erg redelijk.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
doe er gewoon een intel in dat is wel wat economisch onverantwoorder maar je weet wel dat het gaat werken.
je moet wel voor de p3 gaan dan want een celeron is echt te erg

Verwijderd

celly 333
2.4 volt
luchtkoeling
500 MHz

stabiel :)

Verwijderd

AMD adviseert als minimum voor een Duron 150 watt (zie hun site), en waarom vraag je het niet aan AOpen? Op de doos van hun miditowertje met 250W (ik dacht de HQ45) zit een grote sticker met "AMD-certified". Als die ook op dat kleine kastje zit lijkt me alle OK. Over die Geforce IIMX zou ik me niet teveel zorgen maken. Heb ik ook op een 235W Noname voeding, nooit enig probleem gehad.

Verwijderd

Topicstarter
dit krijg ik terug van aopen:

copy paste:

It's OK for your list.

Thanks-JC-11.27

-----Original Message-----
From:
Sent: Monday, November 27, 2000 8:24 AM
To:
Subject: [Product] amd certified?

The below listed the data you've submitted.
My name = S.kuiper
My e-mail = skuiper@xs4all.nl
Country = netherlands
Company/Organization = home user
Product = Housing
Product model = h300 a
Subject = amd certified?
Suggestions = Hi,

I'm interested in buying that new housing (h300a). But i want to use and
amd duron cpu with an geforce2 MX is this possible with an 145watt psu or
im i forced to use intel? Further specs will be a big ide 80gig
hdd,dvdrom, lan, microatx mobo. This computer will mainly be used as an server
and dvdrip computer.

Thanx

Verwijderd

Bruut dat je een OK krijgt van Aopen, maar je mag wel wat aan je eegnelsch doen... dus AMD draait ook op minder... of heeft aopen er iets zwaarders ingeschroeft

• we_are_borg
  • Laatst online: 21-08 21:05

we_are_borg

You will Comply

Kijk eens op deze pagina www.aopen.com.tw/products/housing/default.htm en dan een beetje naar beneden dan zie je desktop staan kijk of je een van die kasten te pakken kan krijgen hier zit voor europa 235watt in dit lijk mij meer dan voldonde om je systeem goed te laten draaien.

--edit--
Zelf denk ik aan deze kast Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com.tw/products/housing/images/hq95.jpg

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 19:39
Kun je die voeding ook niet extern maken anders?

Wel een vet kastje eigenlijk, weet jij ook waar je die kan halen? Zal daar een standaad moederbord, een videokaart en 2 netwerkkaarten inpassen? Lijkt me niet he? Of is dit zo'n kant en klaar ding met ingebouwd moederbord?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is de mobo / voeding combo niet ook belangrijk?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• we_are_borg
  • Laatst online: 21-08 21:05

we_are_borg

You will Comply

Ik zal niet weten waar je die kast kan halen ik heb hem zelf maar één keer gezien in een computer winkel weet niet meer welke. Misschien dat je bij een winkel moet gaan die voor mensen de moeite neem om even rond te kijken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Persoonlijk denk ik dat als het draait, dat het absoluut op de grens draait, en dat het niet rete-stabiel zou zijn. Je hebt dan gewoon geen enkele marge meer over van je PSU. (Als het al draait.)

Ik zou het niet doen...

Neem een gewone Desktop met een 235 Watt PSU, dat gaat geheid goed.

Dan is je kastje wel wat groter, maar ik denk dat 145 Watt vragen is om problemen.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik zit ook een beetje met dat probleem. Ik had dit kastje ook op het oog(geloof dat Sub m ontmoet heeft toen ik er een plaatje van poste). Maar dan om er een beetje ander bakkie in te maken. Tis namelijk voor een Netwerk PC:
Celeron 600
AOpen MX3S
onboard GFX
onboard sound
onboard LAN
IBM 7200RPM HD
AOpen CD 940E
FDD
Volgens mij moet het dan wel kunnen. De celeron trekt veel minder stroom en ook onboard alles zuigt wat minder, zeker GFX in northbridge zal never veel vreten aangezien er toch alleen maar een greenie opzit en geen echte heatsink. Verder gebruikt die HD niet zo veel en CD en FDD zuigt ook niet veel. Moet kunnen dus.

Sub heb je btw al naar mATX bordje gekeken? daar zijn er niet super veel van voor de Socket A en zeker niet van de populaire boards.
Ow ja heb je al een plekje gevonden waar ze mm verkopen. in de pricewatch staat ie niet nl.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 27 november 2000 19:42 schreef -THaVinNY- het volgende:
Sub heb je btw al naar mATX bordje gekeken? daar zijn er niet super veel van voor de Socket A en zeker niet van de populaire boards.
Ow ja heb je al een plekje gevonden waar ze mm verkopen. in de pricewatch staat ie niet nl.
Volgens mij waren er van een aantal bordjes toch eerder mATX uitvoeringen dan ATX uitvoeringen (weet het niet zeker).

Maar ik zou gewoon voor een Intel+een andere videokaart gaan. AMD roelt zeker wel, maar hier is het gewoon niet mogelijk volgens mij..

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-08 17:20
Heb op het moment een 135 Watt ATX (300 Watt Aopen is waarschijnlijk stuk, dus dat ben ik aan het testen). daarop zit aangesloten:
P2 350, 128 Mb, Asus P2B, Plexwriter 8220, SCSI Zip 100, 40x cd rom speler, wat insteekkaartjes natuurlijk en 2 HD's (7200 rpm IBM en een 5400 rpm Seagate) en dat werkt gewoon.
Pagina: 1