Toon posts:

[speedtouch] reset werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het verhaal is als volgt:
We hebben hier een Alcatel speedtouch-home ADSL modem die is geupgrade naar een pro editie. Het wachtwoord is ooit veranderd en zijn we kwijt. Om die reden willen we het apparaatje resetten. Maar het werkt niet.

Wat we al geprobeerd hebben is het volgende (tips van kpn):
-stroom er lang af (zitten overigens geen batterijen in...) aansluiten en reset knopje indrukken
-met reset in gedrukt aanzetten

Wie heeft enig idee?

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 22:25

Scatman_II

R9500 Pro >:)

De pro editie moet je gewoon ik terugzetten naar de fabrieksinstellingen met een bepaalde combi van aanzetten en toets indrukken :P

* Scatman_II gaat ff zoeken :)

-modem uit
-modem aanzetten - electriciteitsnet lampje brandt oranje -=> als groen knippert op knop drukken
-stopt met knipperen voor zo'n 6 sec en gaat weer knipperen
-=> weer drukken

dan zoudie gereset moeten zijn :)

[ Voor 42% gewijzigd door Scatman_II op 18-06-2003 11:16 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
@
ik heb hier twee toetsen/knoppen
-de aan en uit schakelaar
-de reset knop

Hoe bedoel je combinatie?

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 17:07

RUFFNECK

Poentje

Bedoel je dat je het EXPERT wachtwoord ooit zelf veranderd heb? Want anders zou dat password generator ding nog kunnen lukken toch?

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
http://www.petri.co.il/alcatel_reset_password.htm

probeer de 2e of 3e methode eens

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 22:25

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 11:15:
@
-de reset knop

Hmm, bij de speedtouch 510i heb je geloof ik geen resetknop, en hier staat dat als je je w8woord kwijt bent je em dus zo kunt resetten :) [zie post van me hierboven]
Als je em geupgrade hebt zal dat dus wel hetzelfde gaan :?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor net van mijn collega dat dat ook gepropeerd is... en helaas zonder succes...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:19

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> NT IT

[ Voor 28% gewijzigd door Koffie op 18-06-2003 13:58 ]

Verwijderd

Scatman_II schreef op 18 June 2003 @ 11:12:
De pro editie moet je gewoon ik terugzetten naar de fabrieksinstellingen met een bepaalde combi van aanzetten en toets indrukken :P

* Scatman_II gaat ff zoeken :)

-modem uit
-modem aanzetten - electriciteitsnet lampje brandt oranje -=> als groen knippert op knop drukken
-stopt met knipperen voor zo'n 6 sec en gaat weer knipperen
-=> weer drukken

dan zoudie gereset moeten zijn :)
Dit klopt, dit moet werken.. maar let op het reset is het aan en uit knopje. Het luisterd erg nauwkeurig!!! dus goed of par keer proberen

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:53

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 11:15:
@
-de reset knop

Dan is het ofwel met een paperclip het reset-knopje ingedrukt houden tot de lampjes gaan knipperen, ofwel het bestand \windows\win\mxs_home.exe draaien vanaf de KPN-MxStream CD (die groene). Dan is je modem weer gereset.

@Scatman_II: met een firmware-upgrade ga je niet opeens van 2 naar 1 knopje, die layout blijft netjes de home-versie :).

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Reptile209 schreef op 18 juni 2003 @ 16:11:
Dan is het ofwel met een paperclip het reset-knopje ingedrukt houden tot de lampjes gaan knipperen, ofwel het bestand \windows\win\mxs_home.exe draaien vanaf de KPN-MxStream CD (die groene). Dan is je modem weer gereset.
Gisteren nog gedaan met mijn Speedtouch Home en dat werkte perfect.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 16:13 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het gaat hier om een speedtouch HOME en niet om een 510... Er bestaan op de home geen stanby en @ lampjes en er zit wel een resetknop op... Dat hele verhaal kan je hier dus vergeten.

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 18-06-2003 16:39 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:21
markvleth, is het nu al gelukt? Anders is de enige oplossing om hem inderdaad even van het stroom te gooien. De vraag is alleen hoe lang. Om er in te gaan schroeven is ook weer zoiets he..

Gisteren moest ik m'n 510 ook resetten, omdat ik bij m'n firewall in de INPUT-chain alles geblokkeerd had 8)7

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

ReLight

echo("What Now ? !")

Zelfde gehad, om horendol van te worden. Maar idd de volgorde luisterd naukeurig, en gebruik een stevig pinnetje. Ik dacht de hele tijd toch echt goed gedrukt te hebben, maar bleek toch nog harder te moeten, lijkt wel of het reset knopje eerst aanzet (dat voel je) en dan nog echt ingedrukt kan worden (eff doordrukken dus).
Ruim 3 uur verpest,...

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:33
Ik kan je wel vertellen hoe je aan het wachtwoord komt......

-connect naar je modem via telnet, daar zie je de string staan, deze string heb je ooit gebruikt voor het genereren van het passwoord om je modem te tweaken. als je je passwoord niet meer http://security.sdsc.edu/self-help/alcatel/challenge.cgi dan weet je hoe je achter het passwoord kan komen. Weet je je passwoord al ? dan kan je dit verhaaltje negeren.

-maak een connect naar de ftp server van het modem met de gebruikersnaam: EXPERT en als wachtwoord het wachtwoord dat je met je string hebt gegenereed.

-Je bent dan ingelogd

-En dan staat in de map "active" het bestand "system.ini" daarin staat je wachtwoord opgeslagen ("setpassword password=hierjeww")

Dan kan je via je browser naar je modem in inloggen zodat je op de speedtouch siteje komt.

Dit werkt bij mij prima, kheb het ooit uitgezocht omdat een vriend dat probleem had, later had ik dit probleem zelf ook.

Mocht het niet werken dan kan het zijn dat je software brak is, kijk dan voor meer info op http://www.bruring.com

[ Voor 20% gewijzigd door boswandeling op 19-06-2003 11:41 ]

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:33
Niet gekeken zeker of het werkt.............

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Boekee schreef op 19 juni 2003 @ 11:38:
Ik kan je wel vertellen hoe je aan het wachtwoord komt......

-connect naar je modem via telnet, daar zie je de string staan, deze string heb je ooit gebruikt voor het genereren van het passwoord om je modem te tweaken. als je je passwoord niet meer http://security.sdsc.edu/self-help/alcatel/challenge.cgi dan weet je hoe je achter het passwoord kan komen. Weet je je passwoord al ? dan kan je dit verhaaltje negeren.

-maak een connect naar de ftp server van het modem met de gebruikersnaam: EXPERT en als wachtwoord het wachtwoord dat je met je string hebt gegenereed.

-Je bent dan ingelogd

-En dan staat in de map "active" het bestand "system.ini" daarin staat je wachtwoord opgeslagen ("setpassword password=hierjeww")

Dan kan je via je browser naar je modem in inloggen zodat je op de speedtouch siteje komt.

Dit werkt bij mij prima, kheb het ooit uitgezocht omdat een vriend dat probleem had, later had ik dit probleem zelf ook.

Mocht het niet werken dan kan het zijn dat je software brak is, kijk dan voor meer info op http://www.bruring.com
Ok dit is een topic van 1 jaar oud ik weet het maar ik zit nogsteeds met dit probleem !!

Nu heb ik die FTP geprobeerd en je raad het niet maar ik zit voor het eerst sinds 3 jaar in mijn modem :) Nu is alleen het probleem dan het opgegeven bestandje wat hier staat niet in mijn mappen zitten??

Is ie dan weg, en kan ik hem van een friend van mij bv bij gooien of moet ik wat anders doen??

Als ik nu inlog zie ik
active =map
d =map
GV8AAA1.000
mount.cmd
startup.cmd

in map "active"
active.flg
GV8BAA3.281
start.cmd

en in map "dl"
GV8BAA3.253
start.cmd

Kan iemand kijken of dit klopt ?? Maar ik mis dus de .ini file :'(

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

In active heb ik:
Gv8baa3.281
start.cmd
active.flg
bridge.ini
phone.ini
pptp.ini
system.ini
ip.ini
ppp.ini
cip.ini
nat.ini
dnsd.ini
dhcp.ini
adsl.ini

In dl:
GV8BAA3.270
start.cmd

In de root dus gewoon (klopt wel met de jouwe dus):
active
dl
startup.cmd
GV8AAA1.000
mount.cmd

Je mist idd een heleboel .ini files

• Smattie
RUFFNECK schreef op 04 juni 2004 @ 13:57:
In active heb ik:
Gv8baa3.281
start.cmd
active.flg
bridge.ini
phone.ini
pptp.ini
system.ini
ip.ini
ppp.ini
cip.ini
nat.ini
dnsd.ini
dhcp.ini
adsl.ini

In dl:
GV8BAA3.270
start.cmd

In de root dus gewoon (klopt wel met de jouwe dus):
active
dl
startup.cmd
GV8AAA1.000
mount.cmd

Je mist idd een heleboel .ini files
1. Ok dat is dan duidelijk maar zou ik ze gewoon kunnen uploaden??
2. Ik heb namelijk die files van mijn neef toegestuurd gekregen maar in "system.ini" staat bij heb niks hoord dat dan?? Is dat bij jou ook RufFneck

Ps Tanks voor je snelle antwoord _/-\o_

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

In system.ini staat bij mij alleen mijn ingestelde wachtwoord voor het modem (sorry voor de late reply)

edit: Je zou dus een nieuwe wachtwoord in system.ini kunnen zetten (staat hierboven hoe).
Voor de rest denk ik dat zomaar uploaden niet gaat lukken, tenzij je erna via de webbased interface of gewoon via het editten van ini files, de juiste aanpassingen pleegt zoals je adsl info, account gegevens e.d. (in bijv. ppp.ini in geval je ook een getweakt modem heb)

[ Voor 64% gewijzigd door RUFFNECK op 05-06-2004 19:55 ]

• Smattie
RUFFNECK schreef op 05 juni 2004 @ 19:51:
In system.ini staat bij mij alleen mijn ingestelde wachtwoord voor het modem (sorry voor de late reply)

edit: Je zou dus een nieuwe wachtwoord in system.ini kunnen zetten (staat hierboven hoe).
Voor de rest denk ik dat zomaar uploaden niet gaat lukken, tenzij je erna via de webbased interface of gewoon via het editten van ini files, de juiste aanpassingen pleegt zoals je adsl info, account gegevens e.d. (in bijv. ppp.ini in geval je ook een getweakt modem heb)
Ruffneck bedankt voor alles ik zit in mijn modem eindelijk naar 3 jaar!! :*)

Ik weet niet wat het was want ik heb zoveel geprobeerd dat ik niet meer weet wat nou wel heeft geholpen en wat niet. Het belangrijkste is dat ik er weer in ben en nu weer even in de boeken duiken hoe ik ook al weer moet poort-mappen.

Tanks mate 8)

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Hey np, de anderen van een jaar terug hebben ook bijgeholpen natuurlijk ;)
Pagina: 1