Toon posts:

Printen met een ticketprinter lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik een ticketprinter gekregen van een vriend van me, deze printer zou ik graag willen gebruiken voor notities en voor dingen :P

Het gaat hier om het model TM-88II van Epson. Dit printertje is aangesloten via COM1 en ik heb de juiste drivers daarvoor gedownload en geinstalleerd.

Om gebruik te maken van de printer heb ik de juiste papierformaat en de goede lettertype ingesteld voor de printer. Alleen komt er uit de printer rare tekst als ik bijvoorbeeld met MS Word een stukje tekst print.

De tekst die uit het ticketprintertje komt ziet er ongeveer zo uit:

code:
1
2
??ççç°°°°???ççççç
çç???°°??°°çççççç

Er is totaal geen eind aan vast te knopen aan de tekst dat eruit komt. Het kabeltje is goed, papierformaat is goed en het gekozen lettertype is ook goed. Wat kan verder nog het probleem zijn als de tekst zo vreemd eruit rolt?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Printer staat misschien op de verkeerde emulatiestand? Hoe stuur je het ding eigenlijk aan, als een aparte device op de com-poort of heb je gewoon een printerdriver geinstalleerd, waarbij je als poort com1 meegeeft?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 18 June 2003 @ 10:54:
Printer staat misschien op de verkeerde emulatiestand? Hoe stuur je het ding eigenlijk aan, als een aparte device op de com-poort of heb je gewoon een printerdriver geinstalleerd, waarbij je als poort com1 meegeeft?
Het is een printerdriver die je installeert. En bij de configuratie van die driver kan er aangegeven worden dat de printer aangesloten is op COM1.

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

WhiteDog

met zwarte hond

Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 10:59:
[...]

Het is een printerdriver die je installeert. En bij de configuratie van die driver kan er aangegeven worden dat de printer aangesloten is op COM1.
waarschijnlijk staat de snelheid van je COM-poort niet goed (baud-rate oid). als ik mijn LCD-tje aansluit op mijn com-poort en die staan niet op dezelfde snelheid krijg ik ook allemaal rare tekens...