Toon posts:

Dos onder win98 op een P4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleem.

Ik heb nu in een klaslokaal een 386 machine staan die een appart dosprogramma draaid. Nu zou die machine plaats moeten maken voor een P4 maar daar draaid dat dos programma niet op.. Het draaide al niet meer op een pentium 2 toen ik dat onderzocht.

Hebben jullie een ondersteuningsprogje waardoor ik dit dos programma onder win98SE kan draaien op die nieuwe pc die er gaat komen..

Verwijderd

vermoedelijk is dit een snelheids probleempje waardoor je evisions by zero krijgt op snellere machines, ik vermoed dus dat je de machine zult moeten vertragen op een of andere manier.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt ook natuurlijk die 386 laten staan. Wat moet je er anders nog mee doen? Om wat voor programma gaat het dan? Er zal toch wel een alternatief zijn?

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

zet turbo uit met het turbo knopje op de pc :P

Of gebruik VMWare of een pakket wat er op lijkt.
Volgens mij zijn er programma's die je computer "verlangzamen" zodat oude dos proggies ook werken.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Moslo is zo'n programma. Er zijn zat van dat soort programma's te vinden op abandonware sites. (ow dat zijn meestal wel freeware programma's hoor). Dit is echter niet zo'n geweldige oplossing omdat niet alleen dat programma, maar je hele pc langzamer draait. Wat is het nu dan van een P4?

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De kans is redelijk dat het een programma in pascal betreft wat gerecompiled moet worden om te werken op een P2 en hoger. Dit is een bekende "bug" Dus ik zou eens kijken of je de source hebt/kan krijgen en dan recompilen met een recente versie van pascal als dit het geval is.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

Ik denk dat het gewoon het makkelijkst is om die 386 te laten staan. Of moet deze echt vervangen worden voor een P4?

Verwijderd

Topicstarter
Het vervelende is dat er volgend jaar grotere klassen zijn en dan komen ze pc's tekort er moeten er 2 bij komen..
Dus moeten er 2 pc's weg van de oude garde. Er is geen plaats om ze erbij te zetten.

Het zijn programma's die voor de aansturing dienen voor bij voorbeeld een Verkeerslicht en een robotarm. Die programma's zijn specifiek geschreven voor die apparaten. Zijn ook nooit windows versies van gemaakt omdat we toen nog maar net in het windows tijdperk zaten. 1991-1992.

Ik zal moslo eens proberen wat het doet..

Als iemand nog suggesties heeft graag.

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28
Er is ook een patch tooltje om al gecompilede (Turbo/Borland Pascal) .EXE's te patchen.
Ik weet niet of dit voor jou zal werken, maar ik zou zeggen: probeer het :)

Link: Tppatch.zip

[ Voor 9% gewijzigd door ironx op 18-06-2003 12:47 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
In de BIOS cache uitschakelen wil ook wel eens helpen.
Wordt wel de hele PC traag van.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 12:40

Beaves

Usque ad Finem

Tefflar schreef op 18 juni 2003 @ 12:52:
In de BIOS cache uitschakelen wil ook wel eens helpen.
Wordt wel de hele PC traag van.
Nee, want als het een Pascal programma is ligt het aan het feit dat de CPU te snel is, de enige manier om dat op te lossen is het patchen van de Pascal omgeving of de executable zelf.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Pagina: 1