Toon posts:

installatie Windows XP op raid 0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Na lang zoeken op het forum en de FAQ naar mijn probleem heb ik eigenlijk onvoldoende gevonden over mijn probleem om het op te kunnen lossen (slechts 1 topic die niet afgesloten was)

Volgende situatie :

Pentium IV 2.8 GHz
Asus P4T533
Promise MBFasttrak 133 Lite on board
2 x WD Caviar 80 GB

De bedoeling is om een windows XP Pro geïnstalleerd te krijgen op een raid 0 opstelling. Installatie gaat in het begin vlotjes. Ik had een diskette met de laatste drivers van de raid-controller en duwde braafjes en op tijd op de F6-knop om deze te installeren (de MBFasttrak-driver). De HDD's worden herkend en geformatteerd en windows begint aan de installatie. En daar begin het probleem : vrijwel onmiddellijk krijg ik een error-melding dat er een software probleem is : De XP installatie genereert een fout die zegt dat de installatie niet af te maken is omdat deze een digitale handtekening mist. Deze handtekening zou goed moeten zijn omdat ik de juiste XP RAID driver heb geinstalleerd.

Ik kan verdergaan met de installatie en deze loopt vlotjes verder zonder bijkomende error-meldingen. Na de installatie boot de cpu opnieuw op … krijg ik even het windows-logo gevolgd door een gevreesd blauw scherm vol met eeror-meldingen : critical error met melding dat mijn HDD slecht of niet aangesloten zijn. Dus het zal wel ergens aan mijn drivers liggen van de raid ?

Ik heb de nieuwste drivers gedownload van de Asus-site (blijken er wel te zijn van oktober vorig jaar), zelfde probleem, mijn bios eens geflasht naar 1006 (laatste) : geen resultaat … de raid-driver nog eens geinstalleerd via de Asus-cd die ik meekreeg : geen resultaat …

Iemand nog tips ?????????????????

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe heb je die WD's geconfigureerd? Check de FAQ van dit subforum onder "mijn IDE config is brak" voor tips/info omtrent bekabeling en bejumpering :)

Verwijderd

Topicstarter
De 2 HDD staan in een raid 0 - opstelling … 1 HDD op IDE3 en de andere op IDE4 , alletwee met een aparte 40-pin (80) kabel en de jumpers staan op master / standalone … (bij WD wil dit zeggen dat je het jumperke er moet afhalen)

Array is aangemaakt op 2+0 Striping met capaciteit 154 GB

En in de bios-opstelling staat SCSI device als 1ste boot-device

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-03 20:33
Probeer Win2K anders eens te installeren...

57696520646974206c65657374206973206e657264

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De opstelling ziet er inderdaad prima uit :)

Als ik me niet vergis, kun je na F6'en kiezen uit MBFastTrak Lite en SBFastTrak Lite. Probeer het eens met die SBFastTrak driver.

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht ook dat de opstelling goed was ... :)

het moet wel aan de drivers liggen dan ...

kan inderdaad kiezen na F6 tussen SBFasttrak en MBFasttrak ...

ik had op een engelse site gelezen dat SBFasttrak wel zou werken en dus had ik terug even goede moed ... maar de installatie van Windows vindt aan het begin van installatie geen HDD ... en ik de cPU moet gereboot worden

dus ook daar ligt de oplossing niet

:'( :'(

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand ???

|:(

misschien herkent Win XP SP1 de drivers ??

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 14:48 ]

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Laat je nadat je die flop erin hebt gedaan om XP je drivers te showen wel die flop erin zitten of haal je hem er weer uit?
Laat hem er eens inzitten... bij mij als ik mijn scsi raid ga installen en ik pass hem de drivers gaat ie op een ander moment nog een keer van de flop lezen nl.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Pagina: 1