Toon posts:

Vragen mbt win2k en norton ghost

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb de volgende vragen mbt Norton Ghost 2002/2003:
- Er zijn 3 servers en 2 clients. Raden jullie enterprise edition aan of gewoon de normal versie zeg maar;
- Werkt Ghost ook met een RAID configuratie, ik ga er wel vanuit, maar ff ter zekerheid vragen;
- Is het mogelijk een image te maken van alleen het besturingssysteem en andere essentiele programma's? Dat ie dus niet van de hele partitie een image maaakt?

Dit waren mijn vragen tot nu toe. Hopelijk kunnen jullie deze beantwoorden. Tips/aanvullingen voor de restore na een systeemcrash, wat ik eigenlijk uitsluit door de aanwezigheid van RAID5 en een hotspare (maar je weet het maar nooit), zijn ook welkom!

Alvast bedankt!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 10:14:

- Is het mogelijk een image te maken van alleen het besturingssysteem en andere essentiele programma's? Dat ie dus niet van de hele partitie een image maaakt?
Tja, wanneer weet Ghost wanneer iets essentiel is of niet? Als je op 1 partitie je belangrijke stuff hebt en op de andere niet is het simpel.
Anders zul je nadat je de image hebt gemaakt de onnodige mappen/bestanden gewoon uit de image moeten halen met Ghost Explorer. Met de oude versies werkte dat alleen maar met FAT32, ik weet niet of dat momenteel wel met NTFS werkt.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest schreef op 18 June 2003 @ 10:19:
[...]

Tja, wanneer weet Ghost wanneer iets essentiel is of niet? Als je op 1 partitie je belangrijke stuff hebt en op de andere niet is het simpel.
Anders zul je nadat je de image hebt gemaakt de onnodige mappen/bestanden gewoon uit de image moeten halen met Ghost Explorer. Met de oude versies werkte dat alleen maar met FAT32, ik weet niet of dat momenteel wel met NTFS werkt.
Ik dacht dat je gewoon kon selecteren wat je wilt ghosten zeg maar. Met ghost explorer is idd een optie, om de onnodige mappe eruit te halen. Nu erachter zien te komen of dit idd met NTFS werkt.

Zijn er ook misschien alternatieve paketten die een image kunnen trug zette na een systeemcrash?

thnx

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-09 07:46

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 10:14:
Ik heb de volgende vragen mbt Norton Ghost 2002/2003:
- Er zijn 3 servers en 2 clients. Raden jullie enterprise edition aan of gewoon de normal versie zeg maar;
Symantec Ghost™ 7.5
- Werkt Ghost ook met een RAID configuratie, ik ga er wel vanuit, maar ff ter zekerheid vragen;
Zie Norton: Ghost compatibility with RAID Waarschijnlijk niet.
Nee. Zie: Introduction to Symantec Ghost 7.5
As a backup program, Symantec Ghost differs from other types of backup programs in that it is designed to copy an entire disk or partition at a time, rather than specific folders or files in those partitions. Ghost can copy a disk or partition as fast or faster than many backup programs that copy all the files from a disk or partition. When you have Ghost create and save an image file, Ghost can save that image file directly to other devices such as CD-R or CD-RW drive, a Jaz or Zip disk, a SCSI DAT tape drive, a hard disk on the local computer, or to a hard disk on a remote computer

Verwijderd

Topicstarter
Thnx longbeard!

Er is trouwens net besloten in geval van een systeem crash een minimale installatie van windows2k te doen en alles met tape terug te zetten!

Nogmaals thnx to you both ;)