Chello ineens veel langzamer

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Een maat van mij heeft net als ik een chello abonnement. Nu hadden wij voorheen bijna dezelfde snelheden, ongeveer 150kb download.

nu is de snelheid bij hem de laatste paar weken ineens drastisc lager (hij komt niet hoger dan 32kb/s ook niet met b.v. download accelerator.

Ik geloof niet dat dit aan chello zelf ligt omdat ik bijna bij hem om de hoek woon. Als hij een stroing heeft dan heb ik die in de regel ook.

Hij heeft wel daarvoor een tooltje geinstalleerd om je internet speed te verhogen.

Mijn vraag: kan zo'n tooltje je instellingen zo naaien dat je van 150k/s naar 32 k/s gaat? Hij heeft daarna nog een verse xp install gedaan dus het lijkt me sterk.

Kan het zijn dat zijn b.v. modem kapot is?

Mijn rig

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
ik zou zeggen, neem er even de tijd voor, en bel naar de chello helpdesk. Misschien hebben ze per ongeluk het abo verlaagd. Hun administratie schijnt namelijk niet zo bijster goed op orde te zijn........ :+

Verwijderd

En het kan natuurlijk ook zijn dat de rest van je buurt ook Chello heeft aangeschaft. (Wat ik overigens niet verwacht na al die berichten over Chello) Hierdoor kan je downloadsnelheid drastisch verlagen.

Neem ADSL dan, heb je er zoiezo geen last van!! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 16:42 ]

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 10:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Hier in Someren heb ik hetzelfde probleem, laatste 2 weken gewoon ooit met 25k downen... is voor niemand leuk, vooral voor mij niet :(

kom op zeg; daar betaal ik echt geen 50 pleuro voor... eikolz

¯\_(ツ)_/¯

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 16:38:
En het kan natuurlijk ook zijn dat de rest van je buurt ook Chello heeft aangeschaft. (Wat ik overigens niet verwacht na al die berichten over Chello) Hierdoor kan je downloadsnelheid drastisch verlagen.
hij zit in dezelfde buurt en heeft er geen last van zegtie ;)

Enneuhm, als je steeds bij alles precies die 32k eruit haalt dan zal het wel aan dat tooltje liggen ja :)
Uninstallen & als dat niet werkt je register nazoeken op keys van dat tooltje...

werkt dat niet dan ligt het toch bij chello

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

larsemenneke schreef op 18 June 2003 @ 16:34:
ik zou zeggen, neem er even de tijd voor, en bel naar de chello helpdesk. Misschien hebben ze per ongeluk het abo verlaagd. Hun administratie schijnt namelijk niet zo bijster goed op orde te zijn........ :+
Hahaha ben je wel wijs, bel ff de Chello Helpdesk :s

Uhm hallo meneer heeft u Kazaa ?
- Ja
Die moet u uit zetten want dat stoort op ons netwerk
- Ok hij staat uit
Maar het beste kunt u hem ook verwijderen van uw systeem
- Dat doe ik niet
Nou meneer dat mag u niet zeggen hoor !
- Tuurlijk wel
Heeft u een proxy server aanstaan ?
- NEE
Maar meneer wat is uw probleem
- Mijn ping is veel te hoog
De wattes meneer, kunt u wat duidelijker zijn ?
- Grrrrrr, ik had op speedtest.nl een ping van 150 dat hoor rond de 40 te zijn
Aha, maar de testen van speedtest zijn niet betrouwbaar u moet testen op uhhhh w w w punt mardox punt uuuhhhhhhhh com
- ( Ik denk KUT wijf ) Ja daar heb ik al getest ( niet dus ) daar heb ik ook een hoge ping
Mmm welk besturings systeem gebruikt u ?
- Windows 2000
Zei u Windows XP meneer ?
- Nee mens ik zij gvd 2000
O sorry, wat voor processor heeft u ?
- Intel PIV 2400 MhZ
Is uw computer verder in orde ?
- Pff met mijn pc is niks mis maar met het netwerk van chello !!!
Ik heb hier geen storingen staan meneer
- Nou ik meld er nu toch één ?
Nee meneer wij hebben een compleet overzicht van alle netwerkstatussen hooor lekker puh
- Dan is daar toch iets niet goed mee
Meneer onze dingen kloppen altijd !
- En geef me nu maar iemand die weet waar hij over praat ( dit was een vrouw die van de sociaale werkplaats afkomt )
Meneer ik weet waar ik over praat
- Dat weet u niet
Welles
- Niettus
Wellus
- Tuut tuut tuut

En dan duurt dan zoon 12 minuten 8)7

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 19:56
ik lees gewoon even de logfile van mijn surfboard modem voor, en dan zijn ze het heel snel zat en krijg ik iemand met verstand van zaken aan de lijn voor surfboard modems: http://192.168.100.1

• marko77
OK vooralsnog nog geen echte goede reden gelezen hier, nogmaals ik zit vlakbij hem in de buurt dus het ie niet zo dat ineens alle buren ook chello hebben genomen.

Dat tooltje had ie geinstalleerd voordat ie een nieuwe xp installatie heeft uitgevoerd dus dat kan het volgens mij ook niet meer zijn, tenzij ie zn modem heeft gesloopt daarmee maar dat is toch onmogelijk?

Hoe kun je testen of het je modem is b.v.?

Mijn rig

Verwijderd

ik heb de afgelopen steeds problemen dat mijn internet om de zoveel minuten wegvalt en ook dat het vaak heel erg traag gaat en dan vraag je aan mensen in de buurt en die hebben geen problemen :? en hier thuis is nooit wat veranderd aan de kabels ofzo

dus ik vanmorgen vroeg die helpdesk gebeld en had ze direct aan de lijn (altijd direct om 8 uur bellen!!! nooit overdag of 's avonds)

die gozer van de helpdesk ging m'n lancity modem uitlezen en zei direct dat er een aantal waardes niet klopten... die waardes moesten volgens hem allemaal gelijk zijn en dat was niet het geval
schijnbaar is het signaal wat mijn kabelmodem ontvangt niet helemaal goed en hij stelde voor om een monteur langs te laten komen die een lijntest gaat doen en alles even gaat doormeten (en eventueel het kabelmodem vervangen)

dus a.s. maandag komt er tussen 8 en 12 uur zo'n monteur langs en ik hoop dat de problemen dan over zijn (hij kon ook morgen al langskomen, maar dan is er iemand thuis)

ben benieuwd... die jongen vroeg geen rare dingen of mijn instellingen verkeerd stonden in m'n pc ofzo, maar ging eerst de oorzaak zoeken bij mijn modem en het signaal tot mijn huis
ik denk dat het één van de mensen was die wat meer ervaring heeft

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:43
misschien heeft ie met dat tooltje zijn cap van zijn modem verlaagd :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 14:50:
ik heb de afgelopen steeds problemen dat mijn internet om de zoveel minuten wegvalt en ook dat het vaak heel erg traag gaat en dan vraag je aan mensen in de buurt en die hebben geen problemen :? en hier thuis is nooit wat veranderd aan de kabels ofzo

dus ik vanmorgen vroeg die helpdesk gebeld en had ze direct aan de lijn (altijd direct om 8 uur bellen!!! nooit overdag of 's avonds)

die gozer van de helpdesk ging m'n lancity modem uitlezen en zei direct dat er een aantal waardes niet klopten... die waardes moesten volgens hem allemaal gelijk zijn en dat was niet het geval
schijnbaar is het signaal wat mijn kabelmodem ontvangt niet helemaal goed en hij stelde voor om een monteur langs te laten komen die een lijntest gaat doen en alles even gaat doormeten (en eventueel het kabelmodem vervangen)

dus a.s. maandag komt er tussen 8 en 12 uur zo'n monteur langs en ik hoop dat de problemen dan over zijn (hij kon ook morgen al langskomen, maar dan is er iemand thuis)

ben benieuwd... die jongen vroeg geen rare dingen of mijn instellingen verkeerd stonden in m'n pc ofzo, maar ging eerst de oorzaak zoeken bij mijn modem en het signaal tot mijn huis
ik denk dat het één van de mensen was die wat meer ervaring heeft
Dit heb ik ook al een paar dagen, en sinds gisteravond ligt m'n complete internet er thuis uit. :(
Vanavond maar eens bellen met die lullo's...
Er is al eens iemand langs geweest om te meten maar die heeft niks kunnen vinden...

Waar zit jij overigens? Ik zit in regio Diemen/Duivendrecht.

• marko77
Animal schreef op 19 June 2003 @ 14:56:
misschien heeft ie met dat tooltje zijn cap van zijn modem verlaagd :)
kan dat dan met zo'n tooltje? lijkt me wel heel sterk, maar mocht het zo zijn, hoe zet ik het weer terug??

Mijn rig

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

haha.. tja.. ik geloof er niets van.. bij mij is het hetzelfde probleem :( (ok..ik deel wel met de buren (totaal 6 mensen) ) en het scheelt wle als ik ze eruit trek..
maar op sommige momenten (drukke) dan nog is het sloom!!!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

ik zit in hilversum... maar die problemen doen zich overal voor

volgens mij hebben de overburen geen last dat het wegvalt... zo raar is dat
je zou verwachten dat iedereen in de omgeving dan problemen zou moeten hebben, maar dat is dus niet zo

• Animal
marko77 schreef op 19 June 2003 @ 15:03:
[...]

kan dat dan met zo'n tooltje? lijkt me wel heel sterk, maar mocht het zo zijn, hoe zet ik het weer terug??
Er zijn tooltjes om je modem te uncappen, of er een ander limiet op te zetten...
Tis maar een suggestie...
EN btw zit er een router tussen? zo ja: reset hem even :)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

moet je es de utp kabel uit je modem trekken
en dan blijven de lampjes zeker knipperen? (alsof je zwaar aant downen en uppen bent)

dat is bij mij nu toevallig het probleem, ik was zo uitgebeld met de helpdesk, in 8 minuten kwamen we tot de conclusie dat de modem waarschijnlijk stuk is, wordt morgen opgeruild

je moet de helpdesk medewerkers wel een beetje opweg helpen he ;)

btw ik heb nauwelijks verbinding en down met 1kb/s en me ping loopt in de seconden :D
ik belde ook pas na 3 dagen, maar morgen weer OK waarschijnlijk :D

• marko77
utp eruit trekken? ok dat gaan we ff proberen dan.
thanx voor de tip

Mijn rig

• marko77
OK, hij heeft met chello gebeld en die hebben t zowaar opgelost. Bij zijn netwerkkaart instellingen stond ie op auto, en hij heeft er nu 10 mbit van gemaakt en dan werkt t wel!

heel vaag, ik heb m namelijk ook al eens op 100 gehad maar dat werkte niet.

grappig dat niemand hier daaran dacht >:)

Mijn rig

• Animal
marko77 schreef op 25 June 2003 @ 11:22:
OK, hij heeft met chello gebeld en die hebben t zowaar opgelost. Bij zijn netwerkkaart instellingen stond ie op auto, en hij heeft er nu 10 mbit van gemaakt en dan werkt t wel!

heel vaag, ik heb m namelijk ook al eens op 100 gehad maar dat werkte niet.

grappig dat niemand hier daaran dacht >:)
Kapotte kabel dus :)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:17

heuveltje

KoelkastFilosoof

je zou eens naar zijn mtu instellingen kunnen kijken
sommige programma's passen die aan in een poging iets meer uit een lijn modem te trekken, maar het kan je eigen netwerk enorm vertragen.

en sjouw ff anders een laptop naar hem en probeer het daar op ........

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1