Microsoft met eigen virusscanner

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 12:19
Ik lees net dit op zdnet:

Microsoft ontwikkelt eigen virusscanner

Doel overname Roemeens bedrijf duidelijk
Microsoft is wel degelijk van plan binnenkort met een eigen virusscanner op de markt te komen. Daarvoor gaat het technologie gebruiken van het overgenomen Roemeense antivirus-bedrijf GeCad. Dat bevestigen woordvoerders van Microsoft in Nederland.

In reactie op de overname van GeCad werd al gespeculeerd over Microsofts bedoelingen met de aangekochte technologie. Dat de softwarereus een eigen virusscanner zou ontwikkelen, leek kenners en analisten echter niet waarschijnlijk. De virusscanner van Microsoft wordt niet in Windows geïntegreerd, maar als los softwarepakket uitgebracht. Het initiatief maakt onderdeel uit van het Trustworthy Computing-project dat er voor moet zorgen dat Microsoft een betere naam krijgt op veiligheidsgebied.

Met de komst van Microsofts nieuwe product kunnen bestaande anti-virus bedrijven als Symantec en McAfee hun borst nat maken. Een woordvoerder van Microsoft zegt echter dat het Netscape-drama zich niet zal herhalen. Daarbij werd de Netscape-browser volledig uit de markt geduwd door de opname van Internet Explorer in Windows. "Dat zal nu niet gebeuren. De scanner wordt niet in Windows geïntegreerd en mensen zijn vrij de virusscanner wel of niet te gebruiken.’

http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=28028

Norton en mcAfee kunnen het dus wel gaan vergeten ben ik bang. Zou niemand hier een stokje voor kunnen steken?

Verwijderd

zerocool schreef op 18 June 2003 @ 09:45:
Norton en mcAfee kunnen het dus wel gaan vergeten ben ik bang. Zou niemand hier een stokje voor kunnen steken?
Beetje overdreven en zeker voorbarig, vind je niet ? ;)
Je noemt bedrijven op die al jaren succesvolle virusscanners maken, Microsoft moet nog beginnen.... kennis kopen is leuk, maar een eigen succesvol produkt ervan maken duurt wel even...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zerocool schreef op 18 June 2003 @ 09:45:
Dat ligt aan de kwaliteit van de virusscanner van MS. Als MS een betere virusscanner maakt dan McAfee en Norton doen, dan zal het slecht aflopen met beide concurrenten. Maar dat is volstrekt normaal! Survival of the fittest.

Als de virusscanner bijgeleverd zou worden bij Windows, dan krijg je het hele Internet Explorer / Windows Media Player / Outlook Express drama weer, en dan zou het oneerlijker zijn, maar dat is nu dus niet het geval.

Aan de andere kant vind ik het wel jammer dat er geen virusscanner bijgeleverd wordt, ik zou het nuttig vinden als een boel thuisgebruikers die weinig verstand van de computer hebben, deze er al bij kregen bij het uitpakken van hun nieuwe PCtje.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:43

Creesch

bla bla!

je kan er ook iets positiefs inzien :) als microsoft iets in zijn OS stopt krijg je het vaak als huistuin en keuken gebruiker met uit/eraf dus dan laat je het maar staan

resultaat? virussen minder kans iedereen blij

• blackd
  • Niet online
craze_ schreef op 18 juni 2003 @ 10:52:
als microsoft iets in zijn OS stopt
De virusscanner van Microsoft wordt niet in Windows geïntegreerd, maar als los softwarepakket uitgebracht.
Dat is dus niet het geval.

[ Voor 20% gewijzigd door blackd op 18-06-2003 10:54 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55

Zoefff

❤ 

Tsja, het is natuurlijk wel begrijpelijk van Microsoft dat ze hun markt steeds blijven uitbreiden, virusscanner zat er natuurlijk wel in...

Ik denk niet dat ze zo 123 Norton en MCAfee uit de markt kunnen drukken, daar zijn het namelijk té goede producten voor.

Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat over een paar jaar de virusscanner echt wel geintegreerd word in het besturingssysteem, omdat er steeds meer gebruikers bij komen, die geen h*l verstand van computers hebben, en dan virussen gaan verspreiden zonder dit zelf in de gaten te hebben.

En bovendien... Virusscanners zijn op dit moment best "zware" programma's. Ik kan me natuurlijk voorstellen dat als ze geintegreerd worden met windows, dat ze dan véél efficienter kunnen werken...

Maarja, tot nu toe is het alleen nog maar de meest logische stap van Microsoft naar voren, uiteindelijk gaat het alleen om het geld :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zoefff op 18-06-2003 10:57 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 16:39

Tiny

Wat eten we?

Ik ben dus VOOR een antivirus-programma meegeleverd met Windows, waar ik echter bang voor ben is dat deze in conflict zal raken met een ander antivirus programma.

Op dit moment is het ook niet altijd mogelijk verschillende antivirus-programma's bij elkaar te zetten.

Dus zou het een optie moeten worden, wel of niet installeren, misschien zelf vragen bij de setup.

Ik vind dit dus een stap die ze al jaren geleden hebben moeten maken, is het niet zo dat 90% van alle viri gemaakt zijn voor Windows?
En ik ben nog steeds van mening dat gerenomeerde antivirus bedrijven ergens in een kelder een groep van programmeurs hebben die niets anders doen dan het schrijven van viri, zo creeren ze hun eigen markt.
Ik geloof niet dan Microsoft iets te winnen heeft met het schrijven van viri (tenzij je Windows een heel groot virus wilt noemen )

• blackd
  • Niet online
PencakSilat schreef op 18 juni 2003 @ 11:08:
Ik ben dus VOOR een antivirus-programma meegeleverd met Windows, waar ik echter bang voor ben is dat deze in conflict zal raken met een ander antivirus programma.
Dan krijg je hetzelfde gemiep als bij Internet Explorer, Windows Media Player en Outlook Express. Dat mag niet dusdanig in het OS geintegreerd zijn dat het er niet uitgehaald kan worden yadda yadda.

Laten we de AV software maar los houden van het OS, en een klant de keuze laten maken welke AV software hij wil gebruiken. * blackd houdt van keuzes :P Lever hem wel bij de computer, zodat elke thuisgebruiker voorzien is van een virusscanner.
Ik vind dit dus een stap die ze al jaren geleden hebben moeten maken, is het niet zo dat 90% van alle viri gemaakt zijn voor Windows?
Kun je denk ik beter wat aan de algemene security doen, dan een virusscanner (is een achterafoplossing namelijk).
Ik geloof niet dan Microsoft iets te winnen heeft met het schrijven van viri (tenzij je Windows een heel groot virus wilt noemen )
En je draait zelf Windows? :o

• OkselFris
  • Laatst online: 04-09 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

En bovendien... Virusscanners zijn op dit moment best "zware" programma's. Ik kan me natuurlijk voorstellen dat als ze geintegreerd worden met windows, dat ze dan véél efficienter kunnen werken...
Kromme redenatie. Dat het in Windows geintregeerd zou worden, betekent niet dat het minder resources gaat gebruiken.
De Windows systeem eisen gaan dan alleen wat omhoog. tja dat valt niet op.
Zo lust ik er nog wel een paar.

Je moet het ook niet geintregeerd in Windows willen hebben.
Vrijheid van keuze is groot goed, en natuurlijk zou MS zich lelijk in de vingers gaan snijden en weer rechtzaken op de hals gaan halen.
Afgeslankte versie dan? daar halen ze het gewenste resultaat niet mee, want dan zou het een middelmatig scanner zijn. en daardoor wordt hun naam op gebied van veiligheid niet echt beter.

Norton, Mcafee en de anderen krijgen er een leuke concurrent bij.
Maar MS moet zich maar eens bewijzen in een markt waar vele gevestigde namen in zijn te vinden.
MS heeft ook foto bewerking/beheer software, maar om nou te zeggen dat ze die markt domineren. niet echt.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 23:19
mensen zijn vrij de virusscanner wel of niet te gebruiken
Daar begint en eindigt het verhaal wat mij betreft, als je sommige mensen moet geloven mag Microsoft zo'n beetje niets op de markt brengen wat al bestaat.

Microsoft is softwareproducent, en daar valt een virusscanner dus ook onder.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

blackd schreef op 18 juni 2003 @ 17:46:
[...]

Dat mag niet dusdanig in het OS geintegreerd zijn dat het er niet uitgehaald kan worden yadda yadda.
eeuh .. ooit eens geprobeerd norton eraf te halen ?? .. over integratie gesproken .. lol

maar als een virusscanner van ms net zoiets wordt als hun firewall kan ik alleen maar denken .. omg, moet ik daarvoor extra betalen |:(

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 00:30:
eeuh .. ooit eens geprobeerd norton eraf te halen ?? .. over integratie gesproken .. lol
Nee, alleen ervaring met McAfee 4.5x en 6 en Norton AV Corporate eigenlijk :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 00:30:
[...]

Jawel, niets mis mee.... beetje kennis van het windows register doet wonderen hoor ;)

En ze gaan deze markt echt niet domineren hoor, met zoiets al een virusscanner moet je eerst naam opbouwen voordat iemand je producten koopt!
Pagina: 1