Toon posts:

Microsoft Proxyserver 2.0 met een SSL Websever

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al een enige tijd ben ik bezig om voor elkaar te krijgen dat ik een webserver, dat gebruik maakt van SSL, vanaf het internet te benaderen is. Alleen het probleem is dat er een Microsoft Proxy Server 2.0 tussen zit. Ik heb al het Internet af afgezocht naar een oplossing.

Op http://support.microsoft....kb/articles/Q184/0/30.ASP staat een voorbeeld hoe je dat zou moeten doen maar dit wil echter niet werken. Heeft iemand hier een oplossing of een tip voor?

Vincent

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Defin wat er niet lukt :?
Krijg je het wel voor elkaar om een normale HTTP server te publishen, en loopt het dus specifiek mis op SSL (heb je port 443 wel open staan?)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Poort 80 staat open en 443 staat open. Wanneer ik via www.grc.com mijn porten bekijk staan ze ook open. Alleen wanneer ik naar de server wil connecten doet hij nix.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:05

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Kan je intern (en buiten de proxy om) wel connecten op basis van SSL?

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
Intern kan ik gewoon een verbinding maken met de server via ssl en http. Het is echt alleen puur de verbinding vanaf buiten dat op één of andere manier niet wordt doorgestuurd.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En een gewone HTTP verbinding van buiten -> binnen lukt wel ?

* Koffie denkt dat je toch echt ff meer info moet geven, moet nou alle info uit je trekken

Braaikamer - Smoke&BBQ

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:05

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Heb je SSL vanaf het internet ook al zonder proxy geprobeerd?

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
Owkee, zal zo specifiek mogelijk zijn:
Internet ----> Firewall (80,443) ---->Proxy------>Webserver (SSL+HTTP)

Voor de proxyserver staat een firewall waar het internet op binnenkomt. Deze firewall heeft de porten 80 en 443 openstaan voor een webserver erachter. Omdat mijn applicatie gebruik moet maken van een aantal facaliteiten op het netwerk moet hij achter de proxy staan.

Na het open zetten van de poorten op de firewall heb ik de proxyclient geinstalleerd op de webserver. het programma chkwsp32 /f geeft aan dat hij een verbinding heeft dus dat is goed. Wanneer ik de Wspcfg.ini in de IIS executable directory plaats en op de server de webpublishing optie aanzet op poort 80 en door stuurt naar de ip van de webserver zou je moeten denk dat hij een connectie moet kunnen maak. Dit is dan niet het geval. Wanneer ik buitenom de connectie wil maken wordt het niet doorgestuurd. Terwijl als ik me porten test op www.grc.com de poorten wel open staan.

Ik hoop zo het probleem zo gedetaileerd moegelijk te hebben beschreven.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 09:52 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dus 80 werkt sowieso ook niet, of beter : je copmplete publishing meuk werkt niet :?

GRC kan wel fijn blaten dat iets open staat, al shet niet werkt, werkt het niet.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Tis echt een heel vaag verhaal. Zag net ergens dat het mogelijk kan zijn dat ja het niet kan testen door vanaf het interne ip-address het externe ip-address te benaderen. Xal het vanavond thuis nog ff moeten proberen :|
Pagina: 1