[RH9] USB keyboard roulette

Pagina: 1
Acties:

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 12:57

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Hai :*

Ik heb al geruime tijd (lees: een paar maanden) een probleem met Redhat 9.0 en mijn Logitech USB keyboard. Iedere morgen als ik mijn PC aanzet is het weer gokken, doet ie het wel of doet ie het niet. Ik heb echt totaal geen idee wat er aan de hand is. De ene keer werkt het keyboard zonder problemen, de andere keer gebeurt er niks en werkt het keyboard ook niet (modules zijn wel netjes geladen). Dan is er nog een optie en dat is dat Redhat het keyboard wil verwijderen :?

Nu heb ik een noodoplossing door er een PS/2 keyboard naast te hangen voor het geval dat het USB keyboard niet werkt. Ik kan dus niet vertellen wanneer het toetsenbord wel of niet werkt. Het is ook opvallend dat als ik mijn HP Deskjet 3420 gebruik (zit ook op USB), dat mijn USB keyboard meteen uitvalt.

Ik heb op mijn PC 2 USB poorten zitten. Op 1 poort zit de HP Printer, op de andere poort zit een USB hub met daar aan een muis, keyboard en digicam. Zodra ik print valt het keyboard bijna meteen weg en soms werkt het keyboard weer na een aantal minuten :?

Nu is mijn vraag, waar zou dit aan kunnen liggen. Modules zijn allemaal netjes geladen en in het BIOS heb ik USB Keyboard Suppport voor DOS aan staan.
Is er misschien een manier om de USB te resetten :?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-04 09:09

peace, love & linux

Het gaat er op lijken dat je keyboard soms niet genoeg power krijgt nu je het via een USB hub aansluit. Is het wel een powered hub?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Dit lijkt me inderdaad bepaald een hardware probleem, maar wie weet...

Als we er hier niet uitkomen dan moeten we het maar gaan proberen in Overige Hardware :)

Geen idee of je ook een windows installatie hebt, maar zo ja: gebeurt daar precies hetzelfde (m.n. tijdens printen)?

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 12:57

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
avatar schreef op 18 June 2003 @ 07:47:
Het gaat er op lijken dat je keyboard soms niet genoeg power krijgt nu je het via een USB hub aansluit. Is het wel een powered hub?
Het is geen powered hub. Eigenlijk hangen er buiten het toetsenbord maar 2 apparaten aan. Een Logitech Dual Optical mouse (nooit problemen mee) en een Kodak Cradle (voor digicam). Deze laatste wordt bijna nooit gebruikt. Nogmaals, het is een gok of het toetsenbord wel of niet werkt. De ene keer werkt het zonder problemen, de andere keer gewoon niet.
Wilke schreef op 18 June 2003 @ 09:49:
Dit lijkt me inderdaad bepaald een hardware probleem, maar wie weet...

Als we er hier niet uitkomen dan moeten we het maar gaan proberen in Overige Hardware :)

Geen idee of je ook een windows installatie hebt, maar zo ja: gebeurt daar precies hetzelfde (m.n. tijdens printen)?
Wat denk je zelf :P
Nee, ik heb geen Windows installatie naast Linux. *D

edit:
Toevallig probeer ik es iets aangezien ik toch Redhat draai.
Keyboard eruit. Kudzu opstarten, keyboard verwijderen
Keyboard erin. Kudzu opstarten en het keyboard werkt weer :D

Het enige wat mij opvalt bij het 2e keer keyboard opstarten:
[root@bermuda root]# kudzu
sh: line 1: /usr/sbin/kbdconfig: No such file or directory
[root@bermuda root]#
Die foutmelding komt dus NA het detecteren van mijn USB keyboard. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat het hier wel aan ligt, maar daarmee is het nog steeds vreemd dat het keyboard af en toe wel en af en toe niet werkt tijdens het opstarten....

[ Voor 24% gewijzigd door WHiZZi op 18-06-2003 18:28 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.