[PHP] Globale variables

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik ben bezig met een script en daarbij wil ik graag een variable hebben die door het hele script heen gewijzigd kan worden. Ook vanuit functies.

Is dit mogelijk?

Ik heb momenteel het volgende:

--> in een include

PHP:
1
2
$life['last_action'] = 0;
global $life;

--> vervolgens in het script

PHP:
1
2
$life['last_action'] = get_time($config['server'],
 $config['port'], $config['timeout']);

--> envenlater in een functie

PHP:
1
$life['last_action'] = substr($exploded_get_content[5], 19, 10);

Dit werkt momenteel niet. Na het uitvoeren van de functie is de waarde van $life['last_action'] nog hetzelfde als voor de functie.

Ik kan opzich wel met sessies gaan werken, maar het is een script dat verder niet refreshed ofzo. Ook vind ik dat nogal symptoonbestrijding.

Iemand een idee?

[ Voor 18% gewijzigd door me1299 op 18-06-2003 01:43 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

me1299

$ondertitel

Topicstarter
* update:

Ik heb de desbtreffende variable in $GLOBALS gezet, en nu werkt het.

Mijn vraagstelling wat korter:

Hoe kan ik eigen variable superglobal maken?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
Probeer het maar eens met parameters en return values, op jouw manier wordt je code onoverzichtelijk en moeilijk bij te houden. Het kan allemaal wel via globals ( een begin is bijvoorbeeld om "globals $life;" ofzo aan het begin van je functie te zetten waarin je hem gebruikt.) maar echt netjes vind ik het zelf niet.

Ohja, een kijkje nemen in de manual kan ook zeker geen kwaad. Vooral de scope dingen zijn absoluut nodig om te kennen.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.