Ervaringen 5.1 receivers

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 23:41
Heeft iemand enige ervaring met 5.1 receivers, zoals die van Sony str de695 of de595? Ik vraag me af of dit niet zonde van je € 400 is, zeker omdat ik gehoord heb dat de 2 kanaals audio weergave nogal rammelt.
Tja, er zijn goedkope (zoals deze) en heel dure (> € 1500) maar geen 'middenklasse' 5.1 versterkers.
Wat doen jullie?

Homo sapiens non urinat in ventum

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

De search een goed gebruiken en je ogen beter open houden ;) . Er is zat te krijgen in 5.1 in elke prijsklasse. NAD, Marantz, Denon, Yamaha om er een paar te noemen. Zoek maar goed, en u zult vinden ;) .

Music Addicted

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 06:57
Ik heb zelf de Sony 555ES receiver (5.1 DTS) en deze bevalt echt heel goed. Ongeveer een jaartje geleden gekocht voor 999 euro, dit model werd toen vervangen voor een 6.1 model... De ES lijn van Sony valt in de wat hogere klasse, eventueel zou je eens kunnen kijken naar een receiver in de QS lijn. Veel van de ES technieken vindt je terug in de QS serie, maar de prijs is vaak een stuk aantrekkelijker. Twee kanaals stereo weergave is bij de mijne dik in orde (icm met B&W DM602 luidsprekers). Een kennis van mij heeft een QS receiver met JBL luidsprekers en is daar ook zeer tevreden over.

Suc6 met je keuze....

Verwijderd

pioneer is ook heel goed

Verwijderd

En bij alle '2003' modellen van Yamaha is extra aandacht geschonken aan de stereo weergave, aangezien dat toch nog de meest gebruikte toepassing is van die apparaten. Als je het geluid van yamaha prettig vind (helder hoog, verder vrij rustig), ze hebben in de prijsklasse tussen 500 en 1000 euro een hele stapel modellen. De rxv-1300 is wel fraai (wilde ik eerst ook, uiteindelijk toch nog voor een iets duurder model gegaan).

Verwijderd

In recensies over mijn Sony Amp (de 1070QS) stond er dat hij in stereo mode een nog al kaal en koud geluid produceert. Ik heb hem ook in combinatie met B&W 602 s3 en ik vind het juist heerlijk klinken. Gewoon goed gedetailleerd zonder dat het "wollig" wordt.

Kortom stereo voor mij in orde :)

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 14:38
Ik ben me hier ook aan het orienteren: ik heb hier nog een paar oude kef cresta's (luidsprekers) staan welke nog prima voldoen. Echter, mijn huidige versterker is het aan het begeven en dus wil ik nieuw spul gaan aanschaffen. Met het oog op de toekomst wil ik eerst een (o.a.) 5.1 receiver aan gaan schaffen. Daarna ga ik voor nieuwe front speakers en kunnen de cresta's als rear speakers aan de slag. En dan eventueel een subwoofer en center speaker.

Maar ik wil wel allereerst goede muziekkwaliteit en daarna(ast) ook een goede 5.1 weergave. Aangezien multichannel receivers nog vollop in ontwikkeling zijn vraag ik me af of het niet zonde is om het geld hieraan uit te geven. M.a.w. krijg je niet meer waar voor je geld wanneer je voor een stereo amplifier gaat (in dezelfde prijscategorie)?
Idem voor een dvd-speler vs cd-speler.

Ik weet dat het enigszins appels met peren vergelijken is, maar het gaat er mij om dat ik nu ook mijn geld aan een versterker kan uitgeven en later een receiver erbij of in plaats van kan kopen.

Ik moet overigens nog gaan luisteren, maar binnen mijn voorlopige selectie zitten i.i.g. de Pioneer VSX-D2011, de Sony STR-VA555ES en ook (in een wat lagere prijsklasse) de Sony STR-DB1080, Yamaha RX-V430RDS en Marantz SR4300.
Ik zal dan ook zeker naar normale versterkers in dezelfde prijscategorie gaan luisteren om het verschil eens te horen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er is een policy over dit soort "wat moet ik kopen" topics. Een regel is dat je eerst zelf moet gaan luisteren en de search moet gebruiken. Een topic waarin gezegd wordt dat alles wel goed is, is een beetje zinloos. Alles is wel goed, het gaat erom wat jij mooi vindt klinken

[search=5.1 receiver kopen]

Verder zijn er zat middenklassers te vinden, zoals de sony 940, marantz 5300, onkyo 595 etc etc etc. je moet wel eerst eens kijken in de winkels en luisteren naar de versterkers voordat je een topic opent..
krijg je niet meer waar voor je geld wanneer je voor een stereo amplifier gaat (in dezelfde prijscategorie)?
Ja, maar dat heeft niets met het 'in ontwikkeling zijn' te maken, maar alles met logica, natuurlijk klinkt een stereo versterker van 1000 euro beter dan een 5.1 versterker van 1000 euro, simpelweg omdat bij die laatste veel geld wordt uitgegeven aan de 3 andere versterkers en de geluidsprocessor enzo, dat is toch heel erg logisch?

[ Voor 85% gewijzigd door JvS op 18-06-2003 13:01 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.