Toon posts:

[IIS] IIS start niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een site die ik op m'n eigen comp draai voorlopig, hij is nog niet opgeleverd en ik heb nog geen ASP host. Vandaar dat ik hem dus even op een laptop wil zetten om hem mee te nemen morgen naar school. Afijn, alles precies zo neergezet als boven (alle links kloppen etc) en IIS geïnstalleerd, maar ik krijg dus steeds de melding dat de pagina niet gevonden kan worden wanneer ik http://localhost/home.asp intik

(error 404: kan pagina niet vinden). Ik heb inmiddels 2 uur lopen zoeken hier, het volgende heb ik gedaan:

- hosts (.sam) nagekeken, 127.0.0.1 localhost staat er
- ping localhost geeft 127.0.0.1
- http://mijnip/home.asp geeft dezelfde melding
- IIS opnieuw geïnstalleerd, blijft hetzelfde
- Mappen inetpub/wwwroot hebben schrijfrechten
- En de meest voor de hand liggende: IIS staat aan ;)

Ik kwam wel iets vreemds tegen toen ik in de IIS module ging kijken, hij gaf namelijk de melding: "de RPC-server is niet beschikbaar", maar inmiddels staat dat er al niet meer

Detail: gewone HTM pagina's pakt ie ook niet, en het welkomstscherm van IIS ook niet na installatie...

ik wordt er nu inmiddels een beetje simpel van, dus als er hier iemand zou weten waar het nog meer aan kan liggen??

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Helpt het niet om de home.asp file op te zoeken met Explorer, en dan te dubbelklikken?

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Verwijderd

Topicstarter
ja dan opent ie c:\inetpub\wwwroot\home.asp en dat is wat anders natuurlijk...

maar ik heb het gedaan en hij wil home.asp gaan downloaden, wat volgens mij betekent dat IIS niet draait, wat ik al dacht. Maar IIS geeft nog steeds aan actief te zijn :?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:23

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Misschien toevallig IIS lockdown tool gedraaid? Of Baseline Security Advisor?
Homedirectory staat goed ingesteld in IIS? Norton Antivirus draait niet met script blocking?
hosts (.sam)
Heb je weinig aan; .sam staat voor sample.

[ Voor 58% gewijzigd door gorgi_19 op 18-06-2003 09:49 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:50
Misschien even directory browsing aanzetten en kijken of hij dan wel de bestanden laat zien ?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier