Abit kt7-raid usb doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47
Dit onderwerp is al regelmatig voorbij gekomen ook als is dat nu al weer een tijdje geleden. Ik heb de search uitvoerig gebruikt maar er zijn geen oplossingen gevonden voor mijn probleem.

We hebben sinds kort een digitale camera maar als ik de foto's van me camera op mijn pc wil zetten blijft de USB verbinding hangen na het binnen halen van zo'n 5 foto's. het blijkt een bekend probleem te zijn maar in de search heeft er nog niemand een concreet antwoord op. Aangezien die topics al van even geleden zijn voreg ik me af of het iemand al is gelukt. Of dat iemand een oplossing heeft voor.

dingen die ik al geprobeerd heb

1. bios geflasht naar laatste update
2. de speciale USB filter geinstalleerd
3. zowel onder win98 als winXP pro geprobeerd
4. drivers opnieuw geinstalleerd

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Misschien een eetje een domme reactie, maar probeer het eens op een andere PC... En doe je het met een cardreader of gaat het met een directe PC --> Camera verbinding?

• Dreamer
direct tussen de pc en de camera

We hebben geen andere staan met usb aansluitingen anders zou het daar wel gedaan hebben het zit hem gewoon echt in mijn moederbord

specs | specs server

Verwijderd

Het volgende:Ik neem aan dat je een kabeltje hebt tussen je camera en je usb poort.Het kan zijn dat het kabeltje tussen je pc en camera niet 100% goed is.Probeer of het met een ander kabeltje ook hetzelfde probleem geeft.Tevens kan het zijn de de usb poort die je used niet 100% functioneert.Probeer het met een andere usb poort.Verder zou het makkelijk zijn als je toch wat meer informatie gaf qua je system specs+OS+merk en type camera.Want wij hebben hier als tweakers natuurlijk ook geen glazen bol dat we dat allemaal in een oogwenk kunnen zien :)

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 20:39

Weeds

what is a weed...

Mijn USB ADSL MODEM had kuren als ik van een dvdtje las. Dan viel de usb verbinding met het modem gewoon weg. Dit probleem is al verscheidene malen voorbij gekomen en heeft er mee te maken dat het modem te weinig stroom krijgt. Een USB-hub met eigen voeding zou soelaas moeten bieden.
Ik heb em gewoon aan een andere pc gehangen en heb nu geen problemen meer.

• Dreamer
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 15:33:
Het volgende:Ik neem aan dat je een kabeltje hebt tussen je camera en je usb poort.Het kan zijn dat het kabeltje tussen je pc en camera niet 100% goed is.Probeer of het met een ander kabeltje ook hetzelfde probleem geeft.Tevens kan het zijn de de usb poort die je used niet 100% functioneert.Probeer het met een andere usb poort.Verder zou het makkelijk zijn als je toch wat meer informatie gaf qua je system specs+OS+merk en type camera.Want wij hebben hier als tweakers natuurlijk ook geen glazen bol dat we dat allemaal in een oogwenk kunnen zien :)
Het gaat om een canon digital ixus400 hij heeft bij mijn broer het perfect gedaan het lijkt mij dus niet een probleem in de kabel of fotocamera.

mijn specs zijn

amd athlon 800mhz
512mb intern
abit kt7 raid mobo
maxtor 40gb hd met voldoende vrije ruimte
mijn os zowel win98se als winxp pro

het programma waarmee ik de foto's binnen haal is Zoombrowser ex (standaard bij de canon geleverd en heeft het op de andere pc wel gedaan)

De rede dat ik mijn broer zijn pc niet gebruik is dat hij in rotterdam woont en ik in Breda :P
Mijn USB ADSL MODEM had kuren als ik van een dvdtje las. Dan viel de usb verbinding met het modem gewoon weg. Dit probleem is al verscheidene malen voorbij gekomen en heeft er mee te maken dat het modem te weinig stroom krijgt. Een USB-hub met eigen voeding zou soelaas moeten bieden.
Ik heb em gewoon aan een andere pc gehangen en heb nu geen problemen meer.
Er zat op het moment van proberen niks in mijn dvd speler

[ Voor 16% gewijzigd door Dreamer op 18-06-2003 17:09 ]

specs | specs server

Verwijderd

Het gaat om een canon digital ixus400 hij heeft bij mijn broer het perfect gedaan het lijkt mij dus niet een probleem in de kabel of fotocamera.
Al een andere usb poort geprobeerd op je pc of ie hier ook hetzelfde probleem geeft?

• Dreamer
ik heb er twee en op beide geprobeerd

specs | specs server

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als de camera USB 2.0 nodig heeft, is het nodig dat je eerst SP1 voor Windows XP installeerd. De standaard 1.1 versie doet het wel gewoon zonder SP1.
Open deuren kunnen voor sommigen dicht geslagen zijn, denkt Par_Martinos

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• Dreamer
Dank je wel voor jullie hulp allemaal maar ik heb vandaag voor 12 euro een usb kaart gekocht. Dit omdat ik na veel search werk geen oplossing heb kunnen vinden + dat jullie ook niet weten wat het is. Bovendien werkt alles nu perfect en heb ik me foto's eindelijk van de camera af kunnen halen.

specs | specs server

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Het lijkt me dan een driver probleem.
Heb je wel van alle drivers de laatste versie gedownload en geïnstalleerd (o.a. de 4-in-1 drivers van Via) ?

2 extra USB-poorten zijn natuurlijk nooit weg.

Of kwam het probleem inderdaad doordat je camera USB2.0 wil gebruiken, en je PC USB 1.1 gebruikt, en het USB kaartje USB 2.0 gebruikt ?

eagle

• Dreamer
camera is 1.1 dus dat het is het niet

ik heb alle nieuwste drivers + nog een winxp filter (of iets dergelijks).

specs | specs server

Pagina: 1