Toon posts:

[Solaris 8] Installation

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb net Sun Solaris 8.0 gedownload. De ISO versie van de CD. Is er iemand die weet hoe ik dit ding in vredisnaam moet installeren. vanaf cd booten werkt niet. En verder staat er in de root een installer file. Wel kan ik via java H:\.install\install.class opstarten. Dan kom ik in de installation wizard. Maar ja, in windows is het een beetje moeilijk om Solaris te installeren he. Ik moet hem vanaf een leeg systeem installeren. Is er iemand die ervaring heeft met het installeren van soloaris 8?

alvast bedankt.

Verwijderd

Als ik me niet vergis moest je een bootflop aanmaken.
Staat vast wel op de site van sun.

Verwijderd

die cd is bootable toch ?

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-04 11:43

koli-man

Bartender!!!!

Als je die direct goed brandt zo'n iso image dan moet het automatisch een bootable cd-rom zijn. Probeer maar es met bv Nero te branden.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 19:24

Bountyhunter

Marsjager

install solaris misschien iets?

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Gezien je het over H:\ hebt ga ik er vanuit dat we het hier over Solaris 8 Intel Edition hebben. Een uitstekende site voor documentatie over solaris is docs.sun.com. Hier vind je onder andere een prima gedocumenteerde handleiding voor het installeren van jouw software. Kijk maar eens hier: http://docs.sun.com/db/doc/806-0956 .

Feitelijk gezien komt het erop neer dat je in bezit bent van in ieder geval 2 CD's:
Software CD1 en Software CD2.

Software CD1 is bootable en deze kun je gebruiken om het systeem te installeren.

De Installation CD (eveneens bootable) en eventueel de Language CD zijn in principe optioneel al kent de Installation CD tegenover Software CD1 een wat minder moeilijk (lees: uitgebreid) installatie proces. De Installation CD gaat er echter wel vanuit dat je X (grafische omgeving, nee, niet XFree) wilt draaien wat toch weer wat extra's van je systeem vergt.

Ondertussen is overigens Solaris 9 al uit, te bestellen voor $20 bij Sun Microsystems. Zie voor meer informatie: http://wwws.sun.com/software/solaris/x86/index.html .

Suc6

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Met andere woorden : Dit was makkelijk zelf uit te vinden ;)

* moto-moi pakt een hangslotje :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.