Toon posts:

Strengere plaatjes-policy!

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom wordt er niet een grens gesteld aan het maximale formaat (in KB) van plaatjes - en aan het aantal plaatjes - in een topic-bijdrage?

Ik heb zelf weinig moeite met plaatjes die de layout 'oprekken' (hoewel de modjes daar altijd fel op reageren), maar wel met plaatjes van soms ettelijke 100-en KiloBytes per stuk.
Als ze al niet op een trage server staan, zijn ze wel een ramp voor modemmers en/of mensen met een trage PC. Vaak zijn het ook nog 'overbodige' plaatjes: het hoofdonderwerp is amper zichtbaar tegen de kamerbrede achtergrond, of vier keer herhaald met kleine variaties, of heel wazig, of...
Als ik zin had zou ik tien keer per uur over te grote plaatjes kunnen klagen...

Ik stel het volgende voor:
Maximaal drie plaatjes van maximaal 80KB per stuk. (Of 10 van 24KB)
Wil je meer grotere plaatjes, dan geef je maar links met opgaaf van de grootte (in KB) zodat niemand per ongeluk op een 1MB foto stuit. Ga NIET grote plaatjes verkleinen d.m.v. [ img=200,200 ] want dan blijft de hoeveelheid KB evengroot. Het mooiste - maar ook lastigste - is de thumbnail (waarvoor je én een groot plaatje én een klein plaatje met dezelfde afbeelding moet uploaden).
Als het om een essentiële zéér gedetailleerde foto gaat kan ik een 250KB foto wel accepteren - maar daarvoor onderhandel je maar met een mod.

Hoe krijg je de GoT-ters zover?
Als je een topic opent moet er naast het titelveld en boven het berichtveld een regel staan:
Plaatjes maximaal 80KB. Zie FAQ
Reageer je op een topic dan staat die regel meteen boven het berichtveld.

Simpel!

Wanneer voeren jullie dit in? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:22
Als mensen deze verantwoordelijkheid niet aan kunnen mogen ze wmb een ander forum zoeken. Laat mensen gewoon posten wat ze nodig vinden is het te veel horen ze het vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:04

deadinspace

The what goes where now?

Je kunt je browser ook configureren om geen plaatjes weer te geven. Dat is misschien iets om aan te denken als je op een erg trage computer zit of een erg trage verbinding hebt.

Verder vind ik het prima om belachelijk veel of grote plaatjes tegen te gaan, maar dat gebeurt nu toch ook al? Niet in de mate die jij voorstelt, maar dat vind ik sowieso te ver gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Wees blij dat de meeste GOT'ers inmiddels als ze een topic openen waarin plaatjes moeten komen, in hun topictitel [PICS] zetten.
Daarmee zijn imho de modemers en mensen met een tragere PC gewaarschuwd.

Die thumbnails, is leuk, maar dan heb ik als ik 20 foto's uit een pics-topic wil bekijken, ofwel een half uur extra nodig om alle thumbs aan te klikken, of ik heb 20 extra IE vensters open staan. En daar word ik dan weer niet vrolijk van.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit is iets waar ik mij ook aan erger... overdag zit ik op GoT via mijn 56k modempje en het is af en toe gewoon niet te doen. Ok, ik kan op 'stop' drukken zodat de plaatjes niet geladen worden maar dan mis je vaak de essentie van het topic. Wat mij betreft mag dit worden opgenomen in de FAQ. Net zoals het is opgenomen in het "Hoe ziet jouw desktop er uit?" topic:
[url=http://URL desktopimage][img]http://URL desktopthumbnail[/img][/url]
Een mooie afmeting voor je thumbnail is 600 breed.

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 17-06-2003 23:44 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

Iedereen moet gewoon een abo nemen. Dan kan je heel makkelijk thumbnailen. :D

Links met groote door geven vind ik wel wat ver gaan, maar er mag wel wat meer ge-thumbnailed worden ja.
Misschien is het in een script af te vangen bij een post/reply om te kijken of daar foto's inzitten en de groote van die foto's bij elkaar op te tellen en te vergelijken met een maximale waarde.
Maar dan nog: je kan alles wel gaan afvangen. De users mogen zelf ook wel eens wat actiever hun best doen vind ik

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Of GoT gewoon standaard links laten maken ipv plaatjes laten zien. Dit dan gekoppeld met een optie in je instellingen. Kun je zelf gewoon kiezen wat je wilt :)

[ Voor 15% gewijzigd door Eskimootje op 17-06-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mijn mening is dat men niet zo moet zeuren. Als er dan een te groot plaatje gepost wordt, moet gewoon iemand met mod-rechten deze weghalen :)

De policy op dit forum is imo al té streng :/

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

Ik ben het hier ook wel mee eens. Ik surf alleen maar met m'n 56k modem en in /13 bijvoorbeeld kun je al geen topic meer openen waar staat: [3d] contest... of zoiets.

Eigenlijk zouden plaatjes altijd getumbnailed moeten worden naar 20k, met een link naar het origineel. Zo kan ik iig zien wat de strekking van het topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik erger me ook aan plaatjes die enorm groot zijn en dan geresized worden naar iets acceptabels, thumbnailen is er zelden bij. Zo zijn er wel meer vormen van het posten van plaatjes te bedenken welke mij irriteren.

Echter, ik ben niet van mening dat op basis van mijn (gedeelde) ergernis een uitbreiding van de policy moet komen, alsjeblieft niet zeg. De regels zouden zich imo moeten beperken tot het 'handhaven van de orde / sfeer / whatever' en niet zozeer gericht moeten zijn op het inperken van verscheidene ergernissen, welke verder niet 'schadelijk' zijn (lekker vaag, ik weet het :P).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
dual-zip schreef op 17 June 2003 @ 23:49:
Mijn mening is dat men niet zo moet zeuren. Als er dan een te groot plaatje gepost wordt, moet gewoon iemand met mod-rechten deze weghalen :)
Idd. 80 kb :|, wordt nog leuk in /13 dan. Enne momemgebruikers....tja, ik kan ook op mijn 386 met IE3 GoT proberen op te komen en dan klagen dat het niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[rml][ feature] img-tags[/rml]
Auto-resize foto's naar thumbnails?
Idee: Afbeelding groot? Linkje maken?
Overgrote plaatjes gepost op alle fora
Om er maar een paar te noemen.

Het probleem is dat het een stukje opvoeding moet zijn. Een topic als het desktop-topic in SA moet je sowieso niet willen bekijken met 56k, maar normale topics moeten wel nog te openen zijn. Het probleem is dat als je een afbeelding wilt thumbnailen (zodat de link kleiner wordt) ook die thumbnail ergens moet worden opgeslagen. Bovendien kost het serverkracht (om te thumbnailen). Ik geloof dat dit de twee argumenten waren waarom dit soort dingen niet automatisch gebeuren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15

Rival24

I'll Be Back

Gewoon niet in die topics komen waar veel plaatjes staan, het is een recht om er te komen, geen plicht. Als mijn pc Doom 3 straks niet trekt ga ik toch ook niet zeuren dat er maar een 40x30 resolutie moet komen... :|

En zoiets toevoegen aan de FAQ, tja leuk... maar hoe meer er in de FAQ komt te staan hoe minder mensen zin hebben om die lap text door te lezen.

Als ik nu iemand help in een tech topic en ik moet daarvoor een plaatje uploaden, no problem, maar daar heb ik echt geen zin meer in als ik elk plaatje moet gaan controleren op kleurdiepte, resolutie, thumbnails whatever :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

offtopic:
Met een dual 2,8 ghz Xeon moet zoiets wel lukken denk ik >:)

:/

[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 18-06-2003 19:20 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

dual-zip schreef op 17 June 2003 @ 23:59:
offtopic:
Met een dual 2,8 ghz Xeon moet zoiets wel lukken denk ik >:)
Check jij zo je mail even? ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb een beter idee: De modemers en de Casema-slachtoffers zetten de replies per pagina lekker laag zodat de rest niet hoeft te lijden onder een zeer klein groepje bezoekers.

De minderheid past zich aan aan de meerderheid :).
XceeD schreef op 18 June 2003 @ 00:01:
[...]
Check jij zo je mail even? ;)
Wat heeft 'ie gedaan?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Nelis schreef op 17 juni 2003 @ 23:54:
Idd. 80 kb :|, wordt nog leuk in /13 dan. Enne momemgebruikers....tja, ik kan ook op mijn 386 met IE3 GoT proberen op te komen en dan klagen dat het niet lukt.
Rival24 schreef op 17 juni 2003 @ 23:57:
Gewoon niet in die topics komen waar veel plaatjes staan, het is een recht om er te komen, geen plicht. Als mijn pc Doom 3 straks niet trekt ga ik toch ook niet zeuren dat er maar een 40x30 resolutie moet komen... :|
Nee inderdaad, laten we de modemgebruikers weren...

Wat een verschrikkelijke loze opmerkingen, heb je enig idee hoeveel mensen tegenwoordig nog met een modem internetten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb speciaal voor mezelf ( :) ) hier een programma voor geschreven.
het is nog niet helemaal af, want ik wil er nog in hebben dat ik een stukje uit een screendump kan halen, ipv van het hele venster (alt-printscreen).
en er zitten nog een paar kleine bugjes in.

als het af is maak ik wel een topic hierover.
voor mensen die hem willen uittesten: http://home.hccnet.nl/j.aeilkema/picsend.zip
(niet vergeten om eerst je ftpserver/login/pass en url in te vullen)

ik hoor wel of het handig is.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Genghis Khan schreef op 18 June 2003 @ 00:02:
Ik heb een beter idee: De modemers en de Casema-slachtoffers zetten de replies per pagina lekker laag zodat de rest niet hoeft te lijden onder een zeer klein groepje bezoekers.
Oh, dan bied ik mijn welgemeende excuses aan voor het feit dat ik nog op internet zit met een modem. Dit maakt mij direct geen echte 'tweaker', ik ga al naar beginnersweb.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
André schreef op 18 June 2003 @ 00:04:

Nee inderdaad, laten we de modemgebruikers weren...
Nee hoor, ze mogen rustig blijven komen
Wat een verschrikkelijke loze opmerkingen, heb je enig idee hoeveel mensen tegenwoordig nog met een modem internetten. :(
Weinig, zeker op een computer(!)forum als dit. Als ik alle mensen die met javascriptloze browsers surfen, met javascript uit surfen, kleurenblind of slechtziend tel kom ik op meer mensen uit. En die kunnen helemaal niet GoTten.

En daarnaast zijn er al genoeg regeltjes en wetjes en faqjes en waarschuwinkjes en en en en......

[ Voor 14% gewijzigd door Oefening op 18-06-2003 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Laatst online: 01-10 23:15

Rival24

I'll Be Back

André schreef op 18 June 2003 @ 00:07:
[...]

Oh, dan bied ik mijn welgemeende excuses aan voor het feit dat ik nog op internet zit met een modem. Dit maakt mij direct geen echte 'tweaker', ik ga al naar beginnersweb.... :/
Ik denk toch dat de meeste pageviews veroorzaakt worden door mensen met een redelijke verbinding. Ik weet het niet zeker maar het lijkt me wel zo. Ik vind het nu al irritant als iemand een link naar een plaatje post, dan moet ik weer een nieuw venster openenen. Lijkt me niet echt handig in topics als "jonge lekkere wijven topic" of zoiets. Waarom weer je zulke topics niet gewoon, het zijn plaatjes topics, met een laag niveau. Het draait dus puur om de plaatjes....

Tech posts bevatten vrijwel nooit veel/grote plaatjes.

En als je je er zo erg aan stoort? waarom neem je geen isdn/kabel/adsl ? Je wilt zo graag internetten? heb er dan ook wat voor over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
[...]

Ach, dat hoeft nu ook nou weer niet. Maar vind je het heel erg vreemd als er gewoon nog grote plaatjes toegestaan worden omdat vrijwel niemand er last van heeft? Prima dat je internet met een modem, daar heb ik niets op tegen, maar de huidige regels m.b.t. plaatjes zijn naar mijn mening meer dan voldoende. Bijvoorbeeld webicons mogen officieel niet boven de 100KB komen voor de modemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
[...]

Beter zet je je aantal replies per pagina omlaag, schrijf je zelf een prog dat alle img-tags skipt, gebruik je de GoT parser van Nielsz, koop je kabel of koop je sateliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Genghis Khan schreef op 18 juni 2003 @ 00:16:
Bijvoorbeeld webicons mogen officieel niet boven de 100KB komen voor de modemers.
Ik weet ook wel dat het moeilijk is, zoniet onmogelijk om er een goede policy voor te vinden. Want een topic met 100 berichten per pagina kan aan usericons al 100 * 100kb = 9,nogwat mb hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik vind het persoonlijk heerlijk dat op GoT niet van die beperkingen zitten op het aantal plaatjes. Dat heeft soms kleurrijke topics vol mooie beelden als eindresultaat. Met een modem ben je nou eenmaal de klos met grotere bestanden en om daarom een plaatjestopic aan banden te gaan leggen :/ Dat foto's an sich niet al te groot hoeven en moeten zijn, daar kan ik wel in meekomen. Vaak valt daar nog wel het een en ander te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das waar maar al maak ik een hele mooi .gif met veel beweging erin zal die nooit groter dan 50kb worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
André schreef op 18 June 2003 @ 00:20:
[...]
Ik weet ook wel dat het moeilijk is, zoniet onmogelijk om er een goede policy voor te vinden. Want een topic met 100 berichten per pagina kan aan usericons al 100 * 100kb = 9,nogwat mb hebben.
Daarom snap ik ook niet waarom je als modemer zoveel pagina's in zou stellen of überhaupt webicons aanzet. Maar dat is verder persoonlijk denk ik.

Het huidige plaatjesbeleid is voldoende voor de meerderheid, en daar gaat het eigenlijk om natuurlijk. De minderheid moet zich aanpassen hoe hard het ook klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Aangezien ik een relatief snelle verbinding heb, vind ik het storend dat plaatjes op een trage server worden gehost. Als je dan toch grote prenten wilt plaatsen doe het dan op een snelle server of anders niet of maak ze dan dusdanig klein dat niet constant de layout in de hoogte verspringt. Dit kun je natuurlijk ook voorkomen door de hoogte te spec. met height maar helaas lijkt niet iedereen dat te weten.
Van alle regeltjes, waarvan er naar mijn mening een aantal erg onzinnig, lijkt deze van de TS me heel acceptabel.

Edit: voor een gedeelte acceptabel dan. Groot OK maar dan wel op een snelle server dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Disciplus-Simplex op 18-06-2003 00:28 ]

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Gaat het jou iets aan :) ?

Ik vind dat als je hier een regel voor gaat invoeren dan blijf je :). En denk je dat ze een veld met faq regels gaan plaatsen boven reply venster :) ? Waarom de regel van de plaatjes wel daar en de rest van de FAQ niet.

Kortom, denk niet dat ze dit aan invoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Genghis Khan schreef op 18 June 2003 @ 00:23:
Daarom snap ik ook niet waarom je als modemer zoveel pagina's in zou stellen of überhaupt webicons aanzet. Maar dat is verder persoonlijk denk ik.

Het huidige plaatjesbeleid is voldoende voor de meerderheid, en daar gaat het eigenlijk om natuurlijk. De minderheid moet zich aanpassen hoe hard het ook klinkt.
Ik heb gewoon 25 posts per pagina in mijn prefs staan. Maar wanneer iemand een topic opent waar ik 5 minuten moet wachten voordat alle plaatjes uit zijn startpost geladen zijn dan baal ik daar van. En dit gebeurt ook in de techfora. In Windows Operated Systems post men vaak een probleem met een screenshot, opzich prima, maar resizen ho maar. En dat is irritant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Genghis Khan schreef op 18 June 2003 @ 00:23:
[...]

Ik heb ook niet gezegd dat ik dat heb, ik geef alleen een voorbeeld dat het moeilijk is om voor zulke dingen een policy te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

In WG kan ik me voorstellen dat het af en toe wenselijk is om grote plaatjes te posten.
Ook in het Digitale Camera foto's topic, alhoewel het zelfs daar best wel beperkt blijft.

Ik kom het in techfora nauwelijks tegen, eigenlijk alleen maar in de huiskamer etc.
Vaak denken mensen ook dat je het wel oplost door de grootte te beperken via de URL, maar het blijft toch hetzelfde plaatje dus net zo lang wachten .... :/

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
André schreef op 18 June 2003 @ 00:26:
[...]

Ik heb ook niet gezegd dat ik dat heb, ik geef alleen een voorbeeld dat het moeilijk is om voor zulke dingen een policy te maken.
En het is al verwerkt in de policy :). Maar het idee van de topicstarter zie ik echt niet zitten, net iets te :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
XceeD schreef op 18 June 2003 @ 00:25:
[...]
Ik heb gewoon 25 posts per pagina in mijn prefs staan. Maar wanneer iemand een topic opent waar ik 5 minuten moet wachten voordat alle plaatjes uit zijn startpost geladen zijn dan baal ik daar van. En dit gebeurt ook in de techfora. In Windows Operated Systems post men vaak een probleem met een screenshot, opzich prima, maar resizen ho maar. En dat is irritant :)
En wat doe je dan? De user er op wijzen? Dat zou nog redelijk zijn, maar sancties vind ik echt niet kunnen.
We Are Borg schreef op 18 juni 2003 @ 00:25:
[...]

Gaat het jou iets aan :) ?
Ben best nieuwsgierig eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Genghis Khan schreef op 18 June 2003 @ 00:30:
En wat doe je dan? De user er op wijzen? Dat zou nog redelijk zijn, maar sancties vind ik echt niet kunnen.
Als het in WOS is dan maak ik er een URL van ipv een [img], dit met de vermelding dat zijn plaatje killing is voor modemers. Mocht hij wel graag een plaatje in zijn startpost hebben dan moet ie hem maar resizen.
Da's dan jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 13:57
XceeD schreef op 18 June 2003 @ 00:35:
[...]
Als het in WOS is dan maak ik er een URL van ipv een [img], dit met de vermelding dat zijn plaatje killing is voor modemers. Mocht hij wel graag een plaatje in zijn startpost hebben dan moet ie hem maar resizen.
quote:
-------------------------------------------
-------------------------------------------
Da's dan jammer :)
Ik ben niet nieuwsgierig maar ik wil gewoon weten wat ie fout heeft gedaan omdat ik het dan zelf niet meer hoef te doen. Ik vind het helemaal niet erg oom iedere mogelijke overtreding in SA/WOS uit te gaan proberen om te kijken welke het is 8)7 , maar dat lijkt me nou ook niet echt wenselijk O-)

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

cryforhelp schreef op 18 juni 2003 @ 00:48:
[...]

Ik ben niet nieuwsgierig maar ik wil gewoon weten wat ie fout heeft gedaan omdat ik het dan zelf niet meer hoef te doen. Ik vind het helemaal niet erg oom iedere mogelijke overtreding in SA/WOS uit te gaan proberen om te kijken welke het is 8)7 , maar dat lijkt me nou ook niet echt wenselijk O-)
Dus als jij niet weet waarvoor een misdadiger veroordeelt is ga jij alle misdaden uitproberen om er achter te komen wat allemaal strafbaar is 8)7 :?

Leuk, maar dan weet je nog niet wat er verkeerd was. Als je je gewoon aan de FAQ's houd is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
André schreef op 18 June 2003 @ 00:53:
[...]

Dus als jij niet weet waarvoor een misdadiger veroordeelt is ga jij alle misdaden uitproberen om er achter te komen wat allemaal strafbaar is 8)7 :?

Leuk, maar dan weet je nog niet wat er verkeerd was. Als je je gewoon aan de FAQ's houd is er niets aan de hand.
Ik neem voor deze keer nou gewoon een bijzondere interesse in deze bijzonder zware crimineel Omdat ik dit vaag gedrag vind ok? Als ik erachter kom dat iemand anderszins 'verdacht' wordt behandeld door de heersende autoriteit, dan zal ik ook enige actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
Is hier gaan discussiëren over de grootte van user-icons te offtopic of kan het er wel bij in.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Yohan schreef op 18 June 2003 @ 00:57:
Is hier gaan discussiëren over de grootte van user-icons te offtopic of kan het er wel bij in.
Het is niet nodig imho, want grote (lees: webicons) icons kun je uitzetten in de prefs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
André schreef op 18 juni 2003 @ 01:02:
[...]

Het is niet nodig imho, want grote (lees: webicons) icons kun je uitzetten in de prefs. :)
Zoals ik al vermeld had maar geen reaktie op kreeg: waarom geen plaatjes uit kunnen zetten in je prefs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Eskimootje schreef op 18 June 2003 @ 01:26:
[...]

Zoals ik al vermeld had maar geen reaktie op kreeg: waarom geen plaatjes uit kunnen zetten in je prefs?
Kan wel. In de prefs van je browser :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Yohan schreef op 18 June 2003 @ 01:28:
[...]

Kan wel. In de prefs van je browser :)
Ja lekker handig dan kun je ook het menu niet meer zien. En geen smiley's en alle andere webpagina's zien er dan echt mooi uit. Mij lijkt het voor de 56k'ers makkelijker als het op GoT is in te stellen maar wie ben ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eskimootje schreef op 18 June 2003 @ 01:30:
Ja lekker handig dan kun je ook het menu niet meer zien. En geen smiley's en alle andere webpagina's zien er dan echt mooi uit. Mij lijkt het voor de 56k'ers makkelijker als het op GoT is in te stellen maar wie ben ik?
Neem een deftige browser die alleen de plaatjes van de huidige site weergeeft. Heb je al je icoontjes, smileys, Henk^H^H^H^HTweaky maar niet de gelinkte plaatjes van andere hosts.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Laatst online: 14:35

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Een paar mensen hier beginnen over dat je dan je aantal replies per pagina moet verminderen als je modemgebruiker bent.

Dat heeft toch geen zin? Als je naar de volgende pagina gaat kom je diezelfde plaatjes toch weer tegen. Sterker nog, je haalt meer data binnen dan als je alle replies op een enkele pagina zet, omdat je telkens de GoT-header en -footer moet binnenhalen...

Overigens had ik toen ik ISDN-gebruiker was ook geen moeite met pics op pagina's

[ Voor 4% gewijzigd door DUX op 18-06-2003 01:35 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
blackd schreef op 18 June 2003 @ 01:33:
[...]

Neem een deftige browser die alleen de plaatjes van de huidige site weergeeft. Heb je al je icoontjes, smileys, Henk^H^H^H^HTweaky maar niet de gelinkte plaatjes van andere hosts.
Zoals? Opera heeft het niet en IE vast ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Eskimootje schreef op 18 juni 2003 @ 01:36:
Zoals? Opera heeft het niet en IE vast ook niet.
Galeon en Mozilla hebben het, misschien Firebird ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
blackd schreef op 18 juni 2003 @ 01:41:
[...]

Galeon en Mozilla hebben het, misschien Firebird ook wel.
Ik denk niet dat we dit dan als serieus alternatief kunnen overwegen. Gezien de huidige browser markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Eskimootje schreef op 18 June 2003 @ 01:43:
[...]

Ik denk niet dat we dit dan als serieus alternatief kunnen overwegen. Gezien de huidige browser markt.
Mozilla niet??? :?

Sorry hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Yohan schreef op 18 June 2003 @ 01:45:
[...]

Mozilla niet??? :?

Sorry hoor :X
Ik weet niet wat jij hier de hele tijd doet maar ik bedoelde het alternatief van plaatjes die niet van dezelfde host komen blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Eskimootje schreef op 18 juni 2003 @ 01:43:
[...]

Ok, als enthousiast Mozilla gebruiker moet je me dit dan ff uitleggen? Ik heb ook een tijdje Opera gebruikt en die is nog vervelender dan Mozilla.
edit:
ik loop achter |:(

[ Voor 5% gewijzigd door cryforhelp op 18-06-2003 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Eskimootje schreef op 18 June 2003 @ 01:45:
Ik weet niet wat jij hier de hele tijd doet maar ik bedoelde het alternatief van plaatjes die niet van dezelfde host komen blokkeren.
Eskimootje schreef op 18 June 2003 @ 01:43:
[...]

En wat heeft de browser er dan mee te maken :?

En waarom vind jij het geen alternatief dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
cryforhelp schreef op 18 juni 2003 @ 01:46:
[...]

Ok, als enthousiast Mozilla gebruiker moet je me dit dan ff uitleggen? Ik heb ook een tijdje Opera gebruikt en die is nog vervelender dan Mozilla.
Niet iedereen draait Mozilla, sterker nog meer dan 90% niet.
Je hebt jezelf ook vast wel eens afgevraagd waarom een bepaalde site niet in Mozilla werkt en je vond het toen vast ook onzin dat het IE only was. Nu wil je het tegenovergestelde gaan doen.

Daarbij snap ik het probleem van mijn oplossing nog niet helemaal.
blackd schreef op 18 juni 2003 @ 01:49:
[...]

[...]

En wat heeft de browser er dan mee te maken :?

En waarom vind jij het geen alternatief dan?
Alleen Mozilla kan die images verbergen, en doet dat meteen voor elke site. Daarnaast heb ik niks tegen Mozilla maar het is natuurlijk het makkelijkst als de gebruiker zelf kan kiezen welke browser die gebruikt en dat is met mijn oplossing wel mogelijk.

En ik weet ook nog wel 100 oplossingen om geen plaatjes meer te zien maar daar gaat het niet over. De vraag was of het voor 56K users wat vriendelijker kon.

[ Voor 37% gewijzigd door Eskimootje op 18-06-2003 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
gebruik avant browser.
meuktracker: Avant Browser 8.01 Build 108

Kun je met een klik op een button flash animaties, popups en images mee disablen. Makkelijker kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Eskimootje schreef op 18 June 2003 @ 01:45:
[...]

Ik weet niet wat jij hier de hele tijd doet
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Eskimootje schreef op 18 juni 2003 @ 01:49:
Alleen Mozilla kan die images verbergen, en doet dat meteen voor elke site. Daarnaast heb ik niks tegen Mozilla maar het is natuurlijk het makkelijkst als de gebruiker zelf kan kiezen welke browser die gebruikt en dat is met mijn oplossing wel mogelijk.
Als devver ga je geen feature in forumsoftware inbouwen die in een browser ook zit. Jammer voor IE dat die feature er niet in zit dan.
Zoek maar eens in BUG naar auto refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Oftewel kom zelf eens met een voorstel om het op te lossen. ;)

Was niet zo bot bedoeld hoor :>
blackd schreef op 18 June 2003 @ 01:55:
[...]

Als devver ga je geen feature in forumsoftware inbouwen die in een browser ook zit. Jammer voor IE dat die feature er niet in zit dan.
Zoek maar eens in BUG naar auto refresh.
Waarom kan ik dan javascript uitzetten?

[ Voor 43% gewijzigd door Eskimootje op 18-06-2003 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Eskimootje schreef op 18 June 2003 @ 01:55:
Omdat dat fouten oplevert met bepaalde browsers :X
En als jij javascript uitzet in je React prefs, dan krijg je mooie HTML lijsten. Zet je het uit in je browser, dan krijg je geen topics meer (mits je Javascript aan hebt staan in je React prefs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
blackd schreef op 18 June 2003 @ 01:58:
[...]

Omdat dat fouten oplevert met bepaalde browsers :X
En als jij javascript uitzet in je React prefs, dan krijg je mooie HTML lijsten. Zet je het uit in je browser, dan krijg je geen topics meer (mits je Javascript aan hebt staan in je React prefs).
Volgende poging: webicons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Eskimootje schreef op 18 June 2003 @ 01:55:
[...]

Oftewel kom zelf eens met een voorstel om het op te lossen. ;)

Was niet zo bot bedoeld hoor :>
:>
[...]

Snuffel hier maar ff:

Extra -> internetopties -> Geavanceerd
en
Extra -> internetopties -> Beveiliging -> aangepast niveau.

[ Voor 7% gewijzigd door yohan op 18-06-2003 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Eskimootje schreef op 18 juni 2003 @ 01:59:
2 dingen gok ik:
- kiezen tussen usericons en webicons (usericons kunnen niet dynamisch zijn, webicons wel + denk aan logging etc. via php script)
- bandbreedte besparing

Maar ik heb weinig zin om zo elke optie in de React prefs met je te bespreken eigenlijk.
Het is **** 2 uur 's nachts en Ximian Installer moet eens opschieten

Edit: Oh ja, er kwam toch zoiets als een PDA template? Nou, ideaal voor de modemers.

[ Voor 10% gewijzigd door blackd op 18-06-2003 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zie weleens plaatjes van 1,2Megabyte die dan geresized zijn met de IMG=400,300 Tag, dat is inderdaad dom, maar dat kan een mod gewoon weghalen. Plaats een topicreport met een linkje en je bent klaar.

Grote topics vol met plaatjes moet je gewoon niet openen als modemgebruiker, dat is gewoon heel jammer. Een extra regel met "hou je plaatjes beneden de 80K" lijkt me niets

Overigens kan dat prima, ook voor de Show je 2d stuff, er is niets mis mee om een 400x300 Jpeg of gif thumbneail te laten linken naar je originele plaatje hoor, zeker een W&G'er zou dat moeten kunnen en / of snappen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Eskimootje schreef op 18 juni 2003 @ 01:59:
[...]

omdat een webicon 100k kan zijn en een icon op een GoT server niet :)

offtopic:
hm, ik doe mn pc maar uit, een of andere ^&%^^*(% vind het leuk om me een bom te sturen via een of andere vage site :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
De gemiddelde tweaker heeft tegenwoordig toch allang breedband dus wat is nu pecies het probleem? Daar komt nog bij dat er vaak van tevoren al gewaarschuwd wordt in de titel dus ik zie geen reden om NOG meer regeltjes op te stellen, als dat zo doorgaat wordt dit forum wel heel betuttelend en dat is denk ik niet de bedoeling.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

marko77 schreef op 18 juni 2003 @ 13:44:
De gemiddelde tweaker heeft tegenwoordig toch allang breedband dus wat is nu pecies het probleem? Daar komt nog bij dat er vaak van tevoren al gewaarschuwd wordt in de titel dus ik zie geen reden om NOG meer regeltjes op te stellen, als dat zo doorgaat wordt dit forum wel heel betuttelend en dat is denk ik niet de bedoeling.
Er komt ook geen regel voor. En er zijn niet 100'en regels en het forum is ook niet betuttelend, als dat niet nodig is. Als iemand trouwens een plaatje van 500kbyte post, ga ik die echt wel weghalen trouwens hoor. Ook al is het in en plaatjestopic. Dat is gewoon achterlijk.

Er zijn wel regels mbt porno achtige iconen enzo, maar dat is omdat een groep mensen het 'cool' vond om dat soort dingen neer te zetten. Ik wil op m'n werk ook kunnen GoTten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even ter informatie: ik heb 250KBps breedband. En toch erger ik mij aan te grote plaatjes. Ik vind het een uiting van luiheid zoniet asociaal.
Nu ik eens! >:)

Als voorbeeld hier één uit een serie foto's:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/saushenk/P1010019.JPG

of 'verkleind':

of nog meer verkleind:

Jullie hebben nu 2,1MB gedownload!
Als iemand nu klaagt is 'ie een zeikerd want jullie vinden het geen probleem!

Dit soort plaatjes kom ik dagelijks tegen - ook zonder dat het in de topictitel staat.
700KB+ en meer achtergrond dan onderwerp.
En dit is dan nog een redelijk scherpe foto van een redelijk snelle server!
De poster is te lui om het te resizen (zegt ie zelf).
Als ik er wat van zeg noemen ze me een zeikerd.

Croppen en resizen is een eitje met Paint (afbeelding>uitrekken) of Irfanview of ACDSee!
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P1010019c.jpg
Is dit 27KB plaatje nu zoveel onduidelijker?

Ik kom regelmatig zeer gedetailleerde reuzeplaatjes van [i]babes[/b] tegen, en die zijn nog geen 100KB! Als dat mogelijk is, is een 80KB foto van een PC-mod ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als iemand nu klaagt is 'ie een zeikerd want jullie vinden het geen probleem!
Ja dat is heel mooi, maar je moet ook niet gaan zeuren IN het topic, maar een topicreport plaatsen met dat handje bovenin een topic! Moderators zijn er om dingen aan te pakken, jij kan ons helpen door een topicreport te plaatsen, niet alleen gaan zeveren over de plaatjes in het topic zelf, want dat is
1: niet jouw taak :)
2: offtopic
Jullie hebben nu 2,1MB gedownload!
Dat is inderdaad way veel teveel en totaal onzinnig. Een mod kan dat plaatje weghalen en zal dat ook doen, want alles boven de zeg 150kbyte is way teveel voor een simpel plaatje in een topic.

(overigens heb je maar 700K gedownload, omdat het drie keer dezelfde URL is ;))

[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 18-06-2003 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IDD, je zou met losse thumbnails erbij meer gedownload hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:18
JvS schreef op 18 June 2003 @ 08:27:
Ik zie weleens plaatjes van 1,2Megabyte die dan geresized zijn met de IMG=400,300 Tag, dat is inderdaad dom, maar dat kan een mod gewoon weghalen. Plaats een topicreport met een linkje en je bent klaar.

Grote topics vol met plaatjes moet je gewoon niet openen als modemgebruiker, dat is gewoon heel jammer. Een extra regel met "hou je plaatjes beneden de 80K" lijkt me niets

Overigens kan dat prima, ook voor de Show je 2d stuff, er is niets mis mee om een 400x300 Jpeg of gif thumbneail te laten linken naar je originele plaatje hoor, zeker een W&G'er zou dat moeten kunnen en / of snappen.
i agree fully :)

Ik kan me best voorstellen dat jullie tegen extreem grote plaatjes zijn (> 1 mb). Wat ik zelf heel irritant vind zijn plaatjes die groter dan 640*480 zijn. Bij plaatjes onder de 200 kb vind ik dat jullie modemers niet klagen moeten. Je zult gewoon een paar pic topics (3dstuff, fs2002, digicam dingen, etc) niet moeten bezoeken als je zo tegen het wachten bent van de plaatjes. 80 kb vind ik veels te weinig. Dat je lang op plaatjes moeten wachten is eigenlijk meer je eigen probleem (ik wil niet bot zijn). Maar als je het kunt en je hebt zoveel te klagen, neem dan gewoon adsl of kabel.

Toen ik nog ISDN had kon ik me herinneren dat ik nooit last van te grote plaatjes had, behalve het fs2002 topic dan.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij er juist om dat die plaatjes onnodig groot zijn (in KB). (En irritant als ze van een trage server komen).
Het is een soort domheid (of luiheid of asociaal) bij de plaatjesposter die geen idee heeft van layout en compositie en cropping en resizing en variatie.

Als je een foto wilt plaatsen van een gadget ter grootte van een cassettedoosje moet je geen foto van je slaapkamer posten met dat doosje weggezakt in je dekbed, of verloren ergens in de vloerbedekking, maar een close-up van het doosje - en de onnodige dingen eromheen wegsnijden (croppen).
Op de foto hierboven dus het parket en de handdoek!

Je kunt haarscherpe gedetailleerde full-screen plaatjes maken die slechts 100KB zijn, dus is een onscherp plaatje van 300KB+ ter grootte van een diskette echt onzinnig: 80KB is genoeg.
Voor hele grote foto's (zoals in het digitale fototopic) hebben ze juist de thumbnail uitgevonden!

Als het 'dus' onnodig is kun je het 'dus' achterwege laten. Ergo: maximaal 80 KB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja dat is in deze draad nu inmiddels wel 13x geconcludeerd hoor :*. Meldt ze dus gewoon :)

Pagina: 1