Toon posts:

Wolfenstein ET Multiplayer prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanmorgen is het niet meer mogelijk om Wolfenstein ET (full) te spelen.
Op het moment dat het spel start verschijnt bijna gelijk de melding 'Connection interrupted' en is alle bandbreedte voor mijn internetverbinding weg.
Ook de andere pc op het netwerk is dan de internetverbinding kwijt.

Omdat ik eerst dacht aan spyware of Virussen heb ik gescand met McAfee en Spybot, maar zonder resultaat.

OM zeker te zijn heb ik het spel gede-installeerd en weer opnieuw geinstalleerd maar ook zonder resultaat.

Uiteindelijk het spel op mijn 2e windows XP geïnstalleerd maar ook daar gebeurt hetzelfde.

Ik heb een test gedraaid met 2 pc's naast elkaar op het netwerk.
PC 1 constant laten pingen naar de DNS van mijn provider.

Zonder game een constante ping van plm 25 ms. Op het moment dat de game start schiet de ping omhoog tot boven de 8000 ms.
Game afsluiten = verbinding terug.

Ik kreeg het idee dat mijn verbinding geen grotere hoeveelheden data aankon vanwege de drukte, maar een download test van tucows levert me een downstream op van ruim 350 Kbyte/sec dus lijkt ook geen probleem.

Spel is pas enkele weken uit en heeft nog geen patches. Heeft ook tot gisteravond gewerkt.

Uiteindelijk gebeld met de helpdesk van @home en die konden wel zien dat de ping omhoogschoot, maar ook dat letterlijk alle bandbreedte werd opgebruikt.

Ik ben nu dus op een punt dat ik even geen idee heb waar verder te zoeken of waar de bandbreedte aan op gaat. Ik heb buiten het spel geen andere dingen als Kazaa oid draaien.

Nog iemand een suggestie ?

Systeem : AMD Athlon XP 1800+ / 512 MB Ram / 2x 60 GB HD / NVidia GF MX 440 /DirectX 9.0

Verwijderd

heb je het echt alleen bij ET? kun je misschien testen met spellen die draaien op de Q3 engine om te zien of het aan de netcode ligt?

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03-2025

Crayne

Have face, will travel

Zie het Grote Enemy Territory topic in SGD hiernaast. Ligt waarschijnlijk aan een update van Punkbuster. Uitzetten en het zou weer moeten werken.

Ga het zelf ook proberen als ik thuis ben.

Mijn Library Thing catalogus