[PHP/JSP/XML/XSL] 2 platformen moeten 1 ding doen :(

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:07

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Op mn werk zitten we een beetje met een lastig object.
Ikzelf kom er niet helemaal meer uit wat nou het handigste zou zijn vandaar dat ik jullie om raad vraag.

De situatie ligt als volgt

We hebben een platform wat transacties met onze leden database afhandeld dit platform ziet er als volgt uit

Oracle als -> DB
BEA weblogic -> Applicatie server
Apache -> webserver (met Tomcat geloof ik)

De appliactie op dit platform spuugt XML bestanden uit die door XSL worden gestyled en Bea maakt er HTML van om aan de browser te tonen.

Op zicht werkt het ok al heb ik het gevoel dat het wat to much is maar ok.

Daarnaast hebben we het content platform
MySQL
PHP
Apache

Waarop een CMS draait waarin de redactie zijn ding kan doen.

So far so good de problemen komen alleen naar boven op het moment dat je dingen in de XSL wil gaan veranderen :(

Een tekstje aanpassen in de XSL moet handmatig gebeuren (vindt ik niet zo'n ramp) moet opgeleverd worden aan de derde partij die de applicatie heeft gebouwt die moet hem weer inlezen etc etc etc.

Het duurt me allemaal veels te lang en ben een plan aan het schrijven hoe het nou wel makkelijk kan.

Ikzelf ben gewend te proggen in PHP dus dacht bij me zelf geef mij maar gewoon rechten en toegang op die Oracle doos en ik bouw het hele zooitje wel na (zo gebeurt)

Dit ging om politieke redenen binnen de organisatie niet werken (andere departementen in andere landen gebruiken dezelfde applicatie etc etc)

Hebben jullie tips :? , want iuk wordt zo langzamerhand erg moe van deze situatie :(

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Weinig kans dat je dat er door gaat krijgen zo te horen. ALs iedereen tevreden is wil niemand een moeijlijkere (maar mooiere) oplossing hebben; dat kost namelijk geld :P

edit:
Zolang niemand je dus vraagt om er iets aan te veranderen kom je echt geen stap verder

[ Voor 23% gewijzigd door Spider.007 op 17-06-2003 23:20 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Maar ik ben toch op zoek naar een mooiere oplossing :)

Geld is bij het bedrijf waar ik werk niet echt een optie in dit verhaal het investeringsplan heeft nog ruimte :)

Waar ik aan zit te denken is de XML direct door PHP te laten parsen maar vraag me af of dit in praktijk ook wel zo lekker gaat werken.

Ik wil dus de applicatie gewoon laten wat ie is behalve dat ik het XSL gedeelte er tussen uit ruk :)

Maar daarop heb ik dan ook nog een vraag de XML wordt terug gegeven als een javapagina

bv sales.jsp

Kan ik die dan importeren in PHP en de XML daarin uitlezen als een txt file bv

$blaat = file("melp.jsp");

tot zover geen probleem dan maar er komt ook een respons terig en dan zal ik volgens mijn logische denkwijze toch ergens moeten aangeven in xml of iets dergelijks welke php pagina de results aan moet pakken of de errors displayen als die er zijn :)

[ Voor 39% gewijzigd door BierPul op 17-06-2003 23:57 ]

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Je kan misschien beter PHP scripts bouwen om de XSL te laten aanpassen... Dat je die zeg maar gestructureerd kan aanpassen en daarna weer upload naar de host ofzo.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Ok zou ook kunnen maar ik wil graag de content door de mensen van de content laten doen :)

Op het moment dat zij in de basis template kunnen gaan klooien heb ik een probleem als dit anders kan hoor ik dat natuurlijk graag :)

Zal mijn bovenstaande oplossing helemaal niet kunnen het lijkt mij namelijk handig om info uit het CMS (DB) te kunnen gebruiken icm met de info die uit de XML terugkomt

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

kijk eens naar PEAR voor PHP, daarmee kan je op een zeer simpele (directory structuur achtige manier) XML aanpassen :)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Papa Eend schreef op 18 juni 2003 @ 12:29:
kijk eens naar PEAR voor PHP, daarmee kan je op een zeer simpele (directory structuur achtige manier) XML aanpassen :)
Doel je dan op de XML die uit de applicatie terugkomt aan te passen zodat ik mn content er tussen kan moffelen :?

Dat zou wel cool zijn idd :)

Maar wat me gewoon prettig lijkt ik weet uberhaupt niet of het kan .

Bea levert een stukje XML terug.
Ik pak dat met PHP op doe mn truukjes (DB, regexjes) ermee etc etc.
Display dat naar de browser :)

Maar dan stuur ik de info die daar weer gegeneeerd kan gaan worden uit forms etc naar bijvoorbeeld aanpakken.jsp die weer XML output leverd en dan ....... :/

Hoe kan ik de workflow zo aanpassen dat mijn PHP die outut weer oppakt en hetzelfde truukje kan herhalen :)

[ Voor 40% gewijzigd door BierPul op 18-06-2003 12:42 ]

Ja man

Pagina: 1