Z-560 aan versterker koppelen

Pagina: 1
Acties:

• Kang
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:17

Kang

Holy Fleurking schnit!

Topicstarter
Mijn probleem is het volgende:
Ik heb de Logitech Z-560. Nou wil ik de voorste 2 speakers koppelen aan mn laptop, en de achterste twee aan mn VCR. Het lijkt mij handig dit te doen via mn versterker (een Sony STR-DE435). Dan kan ik gewoon wisselen van in en output via Speaker A en Speaker B, en de AUX / Video.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik nou gemakkelijk de speakers aan mn versterker koppelen zodat ik de volumeregeling van mn versterker kan gebruiken? Dan kan ik gewoon vanaf de bank het geluid zachter en harder zetten met mn afstandbediening.
Aan de Z-560 zitten twee jackplugs voor front en rear. Kan ik deze op de een of andere manier aan mn luidsprekeruitgang knopen?
Eventueel zou ik ook de satellieten aan de luidsprekeruitgangen koppelen en dan de subwoofer op de actieve subwooferaansluiting aansluiten, maar ik vermoed dat de satellieten daar niet tegen kunnen. Hebben jullie enig idee wat ik het best kan doen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat kan alleen als je versterker een pre-out heeft (voor een eindversterker), anders gaat dat niet en moet je je tape-out gebruiken of je VCR direct op de rear-in aansluiten. Maar dan kan je het volume niet onafhankelijk instellen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:38
Ik dacht dat de woofer van de z560 is al een versterker was. Het is toch niet mogelijk om versterker op versterker aan te sluiten ?

• Kang
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:17

Kang

Holy Fleurking schnit!

Topicstarter
Ja, na een hele poos weer een reactie (bedankt voor de vorige trouwens)
Ik zit er nu aan te denken om een cheap 5.1 setje aan te schaffen, en daar dan mijn z560 op aan te sluiten. (weinig geld, veel (relatief) goed geluid)
Een vriendin van mij heeft zo'n ding, en daar zit wel een cutoff filter in volgens mij. In theorie kan ik dan mijn satellietspeakers aansluiten op de speaker-uitgang van die cheap-versterker, en de subwoofer op de koptelefoonuitgang. Zo gaan de lage signalen niet naar de satellieten en vangt de sub toch nog de lage tonen op via de koptelefoonuitgang. Is dit een goed idee? (Wie weet heeft iemand anders dit ook uitgeprobeerd...)