Toon posts:

HDD+brander failure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had eerst de volgde opsteling:

Prim IDE : WD 30 gig
prim IDE: Philips 8x brander (slave)
sec IDE : 6gig Seagate
Sec IDE : 4 gig Seagate (slave)

win2k3_IIS6+php+invision board v1.2

Mobo: Cusl2-c version 1009 (laatste versie)
soundcard: SB live!
Vid kaart : Asus Geforce 2 TI DELUXE
1x intel netwerk kaart (10mbit)
1x UNEX 10/100mbit)
Mem= 512MB (net gekeken loopt 100%; heb atm op de 6gig win ME lopen en win ME zegt MEM=512MB;bios OOK)

huidige opstelling

Prim IDE: 6GIG seagate
prim IDE: backup cd-rom speler (slave)
Sec IDE: philips 8x brander (master)

laatste werd eerst NIET herkend (stond op CLA), deze op sec, master gezet en toen deed ie het weer, maar doet niet meer goed cd's lezen (ws de lens defect of iets dergelijks)

30 gig hdd wordt via geen enkele instelling meer herkend

crash nadat ik via ene andere pc (winXP) probeerde in (op het forum van de win2k3 machine), php+mysql flipptje uit @ cpu usage, 2x ene vast hangin in ie(on de win2k3 machine zat iemand bij hotmail z'n mail na te kijken) en vervolgens schakeld de pc zich zelf gewoon uit, en de 30 gig_toen de brander werden NIET meer herkend)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 22:51 . Reden: extra hardware ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dank voor de specs :D

Probeer Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen eens en vertel wat je vindt als je die tips uitprobeert. Controleer je voeding, ga na of die 30GB schijf nog werkt op een andere PC (als die twee prima werken zou ik je mobo verdenken), maar probeer bovenal systematisch te werk te gaan. Haal onderdelen een voor een uit de PC en zie of het dan nog steeds instabiel is. Als je iets eruit haalt en hij is daarna stabiel, heb je de schuldige te pakken :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, had zoals gezegt: de brander eerst op PRIM. IDE;slave (pio mode=4+UDMA IF available)

heb de brander NU op SEC IDE;master weer zelfde pio+udma

nu wordt ie wel weer herkent, MAAR! cd's lezen wil niet atijd lukken: hij ziet wel dat er een cd in zit, maar blijft dat tot in de eeuwigheid proberen de cd te lezen.

aan de IDE kabel is ZELF niets --> waar eerst de 30 gig hd zad(UDMA4) zit nu een 6gig (UDMA2) hdd en daar heb ik gewoon ff om te tesen win ME geinstaleerd : loopt met standart drivers OK, maar met de 'standart' NVIDIA drivers will programma's wel eens ongeldige bewerkingen maken in o.a. NVIEW.dll & kernel32.dll , verder LIEP! de cdrom speler die ik als back-up had GOED totdat ik (toe de pc uit stond) de cdrom speler in de kast deed stoppen--> cd was uit de lade gevallen en heft daardoor ws de laser van e cd-rom speler beschadigd :( 8)7 (moet ik duz vervangen;ga ik as zaterdag doen, ga ik naar aken ; http://www.bora-computer.de minstens 30% lageer dan de rest--> 80gig WD800JB(de 8mb versie) -->E91,--

nu is mijn vraag: als ik me daar ook die hdd ga halen gaat ie dan weer flippen ofzo? IDE kabel ken UDMA5 aan --> het is ene rounded pc kabel die ik bij http://www.regenboog.net heb gehaald.

Verwijderd

Topicstarter
hmm heb zo'n vermoeden dat de 30-er WEL nog werkt: je hoort em aan springen, ws staat ie ook op Cable select, maar daar kijk ik morge wel ff naar, toch maar gezegt dat ie kapot is : extra 80 gig erbij : altijd handig ; 50% sponsoring van me ouders :-P