Toon posts:

originele bios sapphire radeon 9700 non pro (zwarte pcb)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb onlangs een nieuw model (zwarte PCB) Sapphire Radeon 9700
non pro gekocht en ben enthousiast begonnen de bios te flashen
om hem (hardwarematig, niet softwarematig) op het niveau van een
9700 pro te krijgen (door de geheugen en processorsnelheid in de bios
vast hoger te zetten). Heb hier helaas wat problemen bij ondervonden,
en - dom dom dom 8)7 - was vergeten een backup te maken van de originele
bios van de kaart.

Heeft daarom iemand voor mij een originele bios file van bovenstaande kaart ?

Alvast reuzebedankt,

Splatman
email: SplatmanNL@hotmail.com

Verwijderd

niet om het een of ander, maar waarom flash je er niet een Warp11 Club-3D 9700 non-Pro bios in? Vervolgens kun je die mooi overclocken met Radetonator of een ander progje..

Verwijderd

Topicstarter
Heb je daar ervaring mee ? Gaat het altijd goed als je een bios van een ander merk kaart op jouw kaart flasht ?

Verwijderd

sorry - durf ik je niet met 100% zekerheid te zeggen. Maar naar _mijn weten_ kan het.

Wel hoor ik van veel mensen dat ze bijvoorbeeld een Hercules 9700Pro bios op hun club-3d flashen - of een Crucial Bios. Dus weet bijna 100% zeker dat het kan. Maar misschien kan je beter even wachten op iemand die uitsluitsel kan geven.

bekijk deze site iig even:

http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/index.php

ik ziet dat deze bios er ook bij zit:

Saphire 9700 non-Pro Pal to NTSC BIOS

suc6

[edit]
pal to NTSC betekend trouwens dat het TV-OUT signaal NTSC is (Amerikaans). Dus als je die wilt gebruiken, dan zou ik dat met RAedit weer even terug op PAL zetten.

Deze bios kan je dus overclocken omdat dat 'enabled' is in de bios. Standaart kan het niet.

[edit2]
ik had ook ontzettende problemen toen ik mijn Club3D 9700 @ 9700Pro flashte. Dos en windows waren helemaal verneukt. Toen de warp11 CLUB-3D bios erin geflashed - op 9700 snelheden. Radeonator geinstalleerd en alles op 9700Pro snelheden gezet. Zelfs de core nog veel hoger. 0,0 probelemen.... dus niet gevreesd!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 22:49 ]

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

mrb

Je kan er wel een club 3d bios in flashen, nadeel, althans bij mij dan sapphire 9500 np ,was dat ik alleen maar artifacts had ( begon al in bios)..
Maar je kan het natuurlijk proberen, lukt het niet kan je er altijd nog een pci videokaartje inzetten en via deze een andere bios in je AGP kaart flashen..