Toon posts:

Maxtor SATA 120gb, ASUS p4pe problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe PC met een Maxtor SATA 120gb hd, en een ASUS p4pe mobo. De HD wordt echter niet gevonden. Gewoon in DOS niet, niet door fdisk of format oid, maar ook tijdens Windows setup niet. Ik heb ook al de drivers van de cd gekopieerd (uit de Promise dir op de bijgeleverde CD), en deze laten installeren tijdens de Windows setup (met f6). Dit leek te werken, maar zo gauw als hij klaar was deze drivers te laden, kwam hij weer met de melding dat er geen HD gevonden was. Voor zover ik kan zien is alles goed aangesloten. (Ik kan alleen niet helemaal bij het mobo, dit is verzegeld en als de verzegeling verbroken is verloopt de garantie). Verder heb ik ook nog in de bios gekeken, maar ook daar niets raars gevonden...

Als er nog iemand suggesties heeft, graag!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

maar hij wordt wel goed in de bios weergegeven :?
en als je hem aan je normale ide hangt :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op 17 juni 2003 @ 22:29:
maar hij wordt wel goed in de bios weergegeven :?
en als je hem aan je normale ide hangt :?
In de bios kan ik hem ook niet vinden... Aan normale ide hangen gaat niet, daar heb je een sata-ide converter voor nodig die ik niet heb.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:26

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 22:35:
[...]

In de bios kan ik hem ook niet vinden... Aan normale ide hangen gaat niet, daar heb je een sata-ide converter voor nodig die ik niet heb.
Lijkt mij dat hij of verkeerd is aangesloten of er is een bios instelling verkeerd.
Als je bang bent voor je garantie zou ik gewoon terug gaan naar de winkel met de mededeling: "Hij doet het niet!" simpel.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Staat de SATA controller eigenlijk wel enabled in de BIOS?

Verwijderd

Noop Noop |:(

Dit ligt niet aan je bios of je schijf, maar Sata zit op je raid controller.
Staat deze gewoon aan??? dus krijg je searching for ....... na het booten van het bios.

enter het raid bios en volg gewoon even de stappen.
Als je er niet uit komt dan zal ik wel een uitgebreid verhaal typen.

Succes!!

tip: _/-\o_
Staat trouwens gewoon in het bios boekje!!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Een windows 98 Opstart diskette snapt een SATA schijf niet als hij als SATA schijf ingesletd staat. Op gigabyte borden kan je in je BIOS zeggen dat je SATA schijf als primary master gezien moet worden. Zoek die optie bij jou ook eens.

of lees de manual idd

[ Voor 8% gewijzigd door mr_obb op 17-06-2003 22:43 ]

Verwijderd

mr_obb schreef op 17 June 2003 @ 22:42:
Een windows 98 Opstart diskette snapt een SATA schijf niet als hij als SATA schijf ingesletd staat. Op gigabyte borden kan je in je BIOS zeggen dat je SATA schijf als primary master gezien moet worden. Zoek die optie bij jou ook eens.
Is er niet. Zie SAM11 voor uitleg

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 22:42:
Noop Noop |:(

Dit ligt niet aan je bios of je schijf, maar Sata zit op je raid controller.
Staat deze gewoon aan??? dus krijg je searching for ....... na het booten van het bios.

enter het raid bios en volg gewoon even de stappen.
Als je er niet uit komt dan zal ik wel een uitgebreid verhaal typen.

Succes!!

tip: _/-\o_
Staat trouwens gewoon in het bios boekje!!
Als ik dit doe krijg ik:

Scanning IDE drives.......
no array is defined

Als ik vervolgens de Windows installatie loop komt hij verder. Als ik dan de disk moet kiezen vindt hij niets, en geeft hij uiteindelijk een fatale foutmelding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 22:59:
[...]

Als ik dit doe krijg ik:

Scanning IDE drives.......
no array is defined

Als ik vervolgens de Windows installatie loop komt hij verder. Als ik dan de disk moet kiezen vindt hij niets, en geeft hij uiteindelijk een fatale foutmelding.
Je moet echt beter zoeken, er zijn al heel veel topics die hier over gaan....

Verwijderd

om je op weg te helpen: array definen en in windows installatie F6 drukke en drivers laden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 23:02:
om je op weg te helpen: array definen en in windows installatie F6 drukke en drivers laden.
Bedankt hiervoor. Zou iemand me misschien nog wat verder kunnen helpen? welke Stripe size moet ik gebruiken bij het definen van de array?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Damn, dit is uiteindelijk dus gewoon handleidingenwerk :/

Hier is GoT niet voor bestemd. A Real Tweaker Reads The Manual :)

Tot slot raad ik je dringend aan om de [faq]registratievoorwaarden[/] en met name het forumgedrag gedeelte aandachtig door te nemen om te voorkomen dat je in de toekomst wederom de plank misslaat qua het gebruik van GoT ;)

[ Voor 50% gewijzigd door BalusC op 18-06-2003 07:12 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.