Toon posts:

Socket 5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg eerders een kast etc. met dual socket 5 aansluiting. Wat voor processor past hier in? Ik twijfel of er een 233 MMX in past...
Moet toch wat leuks me te doen zijn:)

Verwijderd

gaat niet passen een MMX cpu gaat alleen in een socket 7 bord ..

socket 5 is 486 volgensmij :?

Verwijderd

:)

Verwijderd

icje : wat is het probleem ?

hoe bedoel je denk na ?

een AMD K6 2 gaat echt niet in een socket 5 bord hoor..

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
socket 5 is voor pentium 75 tot 133
er kan ook MMX op, maar dan moet je een intel overdrive versie hebben, maar die zijn nogal duur, en schaars (kan je beter nieuwe pc kopen)

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Het hangt ook van de chipset af. Ik heb een AOpen DP5 moederbord en die heeft 2 socket 5 voetjes, maar ik kan niet verder dan Pentium 100 MHz gaan door de gebruikte chipset (Intel 430 NX)

Verwijderd

aah!!!! GVD kut nou zag ik het ook |:(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klopt. Bottom line is dat de Socket 5 geen ondersteuning heeft voor een split voltage, zoals vanaf de MMX gebruikt is. Een overdrive is in essentie niet anders dan een CPU met ingebouwde voltage converter. P200 is in theorie mogelijk, maar meestal kom je niet hoger dan 133 op een So5 plank. Cyrix 5x85 en AMD K5 procs kunnen er wel op (maar die hebben compatibiliteitsproblemen tot en met en FPU scores om van te huilen), MMX, K6 of 6x86 (laat staan K6-2 of MII) kun je vergeten.

Kortom, als je een P200 (non-MMX!!) hebt liggen kun je het proberen als er een 3x muliptlier op de mobo zit, maar meestal is 2x de hoogste.

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reakties.
De kast wordt dus voor de sloop, zitten nog een aantal andere goede dingen in!

Peter
Op zondag 26 november 2000 15:37 schreef peter_holiday het volgende:
Ik krijg eerders een kast etc. met dual socket 5 aansluiting. Wat voor processor past hier in? Ik twijfel of er een 233 MMX in past...
Moet toch wat leuks me te doen zijn:)
Pagina: 1