Toon posts:

mobo doet gek..

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik had laatste (ongeveer 2wken geleden ) op my p3 1.0ghz)+512mb ram al reeds enige tijd win2k3 (vanaf rc1) staan

hierna heb ik ook IIS6+mysql+php+invision Board v1.2B2 er bij geinstaleerd

allez liep best wel goed, maar nu komt het..

ik heb ook nog ene andere pc met daarop windows XP

en ik wilde via die pc ff bij me board nog wat extra topics ed. toe voegen (dit werkte)

omdat me broertje ff vragen voor school moest maken en ik 8ter d eXP machine zat, ging hij 8ter de win2k3 machine zitten en logde onder zijn username in, en ging gewoon werken voor school. ik keek ff of hij goed deed inloggen en ging weer naar e XP machine en ging naar het adres toe zodat ik me forum kon updaten, toen ik d eurl intypte kwam ik er eerst HELEMAAL niet op, wat bleek : ZoneAlarm Pro 4 had poort 80, etc geclosed, duz ik die aan gezet en alles werkte weer. Ik GING naar http://cp86038-a.lndg1.lb.home.nl/forum/upload/index.php en opeens duurde dit best wel lang, duz ik weer naar de win 2k3 machine om te kijken of me broertje niet wat foute dingen zat te doen, maar het enige dat hij deed was ff z'n hotmail aan het nakjjken, en hij drukt op zo'n mailtje en protseling reageert d epc niet, ik ff de task manger geopent en jah hoor PHP.exe >> 50% en mysql ongeveeer 30%, maar goed, ik kon niets doen, want IE sloot zichzelf af, me broertje deed ene beetje godveren want het was ene best wel belangrijk e-mailtje voor em, duz ik zij, dan probeer je het toch NOG uns?...

duz hij ging weer naar hotmail en kliktje op de link, ook dit keer WEER een vast hanger, maar nu opeens sprong me de pc zomaar uit. Toen ik de pc weer deed aan zetten vondt me BIOS de hdd+brander @ prim IDE niet meer. (de 2 hdd's @ sec IDE vondt ie wel)

nu heb ik laatst ff gekeken naar me jumper setting (stonden eigenlijk goed, want sysyeem stond al zo minsten 1 jaar, hoogsten steeds ene andere windows (her) instalatie) en toen heb ik ff naar de jumper van me brander gekeken en guess what >> hij stond op CLS (cable select), ik dit ff om te testen op Master gezet (ander 2hdd's eruit gehaald en de 6gig van sec master naar primmaster gedaan, rezerver cdrom speler op prim slave en de brander op sec master IDE, en quess what, brander werkt wel, maar ken niet alle cd's goed lezen en de cd-rom speler wil SOMS wel ene cd leze en de ander keer weer niet. Hoe kan dit?? want ik vindt dit ZEER vreemd _/-\o_

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Tjah of mobo kapot, voeding niet goed, cd-rom speler kapot, ide kabel niet goed kan veel redenen hebben dit soort dingen. Ook geheugen kan ook nog eens niet goed zijn...

Trouwens die jumpers zeggen nix, ik heb wel vaker gezien dat ze van de 1 op het andere moment gingen flippen.

Tweakers Discord

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Euh, ik kan hier absoluut niet wijs uitkomen .. 8)7

Probeer het hele verhaaltje opnieuw in Nederlands te schrijven. Dit is een discussieforum en zeker geen chatforum of iets dergelijks ..

En verzin ook eens een toepasselijkere titel. Neem verder ook 1e posting van de sticky van dit subforum serieus door (incluis de troubleshooter): Dit graag lezen eer je post :) :)

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 17-06-2003 22:32 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een mooie uitgebreide openingspost, maar ondanks alle info staat er bijna niets in van wat we echt nodig hebben om je te helpen.

Denk daarbij aan:
- volledige systeemspecs (WLEK moederbord, welke RAM)
- verwijzing naar FAQ/troubleshooter als je iets geprobeerd hebt.

Kijk sowieso ff bij de volgende links:
Dit graag lezen eer je post :)
Technische PMG FAQ
en daarin:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Het is duidelijk dat je echt de moeite doet, dus ga ik niet een of andere 'niet zo lui zijn' praatje houden, maar ik zie wel dat een zeer hoog percentage van je topics op slot gaan, vooral omdat de informatie die je geeft niet echt gericht is- misschien is het een goed idee juist veel minder te typen, maar dan vooral de essentie weer te geven. Kijk als je wat tips kunt gebruiken hier :)

Nogmaals, je bent zeer uitgebreid en je vertelt haarfijn wat je geprobeerd hebt, blijf dat vooral doen :D - maar kijk ook even naar de troubleshooters, die kunnen je echt helpen :)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.