Dell Inspirion 8500 met Radeon 9000 probleem

Pagina: 1
Acties:

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 22:16
Ok, mijn pa heeft sinds vandaag een nieuwe laptop: een Dell Inspirion 8500 met een P4 Mobile 2.0 GhZ, 256 MB RAM, 30 Gb HD en een Ati Mobility Radeon 9000 met 32 mb ram. Er staat Windows XP op. Het speciale van deze laptop is het brede 15,4" scherm.

Nu zette mijn vader z'n laptop aan, kreeg het laadschermpje van windows, en daarna het blije xp-muziekje, maar geen beeld, het bleef gewoon zwart. Ik dacht dat er wat mis was met de drivers. En omdat mijn vader hem toch wou formatteren, deed ik dat. Hij startte gewoon op, en ik kwam in windows. Hiernaa heb ik internet geinstalleerd en de drivers van de site van Dell gehaald, geinstalleerd, opnieuw opgestart, en weer een zwart scherm. Mijn vermoedens van de drivers waren dus juist. Ik heb van alles geprobeerd, Catalyst drivers geprobeerd van Ati.com, maar als ik dan in VGA-modus opstart geeft het proggie van ATI een fout: Kan de Ati-driver niet laden, of is niet aanwezig oid. Ik heb ondertussen windows 3 keer opnieuw geinstalleerd, en dan weer de drivers geinstalleerd. maar niks helpt.

Heeft iemand anders misschien ook deze laptop met dit probleem?
Ik heb zitten denken aan een bios-flash, maar ik weet niet zeker of dat helpt.

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

ik heb bij google gekeken maar kon niks vinden, dus vandaar dat ik hier post.

Verwijderd

Als oplossing zou ik misschien aanraden om een externe scherm aan je laptop te hangen en te kijken of je daarmee je resolutie kunt aanpassen zodat het zichtbaar wordt op de beeldscherm van je laptop! Succes! :)

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

bios flash zou ik zeker proberen, maar ik vraag me af of dat een probleem van die videokaart oplost. Baadt het niet dan schaadt het niet. Misschien is het ook een idee om de orginele Dell restore CD even te proberen, en kijken of daar de drivers wel goed werken. suc6

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 19:30
Ik neem aan dat je al contact met Dell hebt gehad?

• weebl
Cereal schreef op 17 June 2003 @ 22:36:
Ik neem aan dat je al contact met Dell hebt gehad?
Nee nog niet, als jullie er achterkomen dat ik iets heel erg doms heb gedaan, dan kom ik daar iig niet mee aan bij dell ;) . Ik ga morgen eens proberen om de bios te flashen en een CRT erop aan te sluiten. Ben benieuwd.

Bedankt voor de snelle reacties, en jullie horen morgen of het is gelukt of niet.

Verwijderd

tdehoog schreef op 17 June 2003 @ 22:42:
[...]

Nee nog niet, als jullie er achterkomen dat ik iets heel erg doms heb gedaan, dan kom ik daar iig niet mee aan bij dell ;) . Ik ga morgen eens proberen om de bios te flashen en een CRT erop aan te sluiten. Ben benieuwd.

Bedankt voor de snelle reacties, en jullie horen morgen of het is gelukt of niet.
dat zou ik dus juist niet doen, die bios flashen! Ik zou idd even die andere monitor aansluiten maar niet de bios flashen! Strax heb je geen garantie meer ofzo..

• weebl
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 22:53:
[...]

dat zou ik dus juist niet doen, die bios flashen! Ik zou idd even die andere monitor aansluiten maar niet de bios flashen! Strax heb je geen garantie meer ofzo..
Ehm...

De bios-flashes staan op de site van Dell zelf. Dus waarom zou je daarmee de garantie verbreken, als ze het zelfs op hun eigen site zetten :?

Mijn broertje heeft een keertje een nieuwe geluidskaart in zijn Dell-desktop gedaan. Tijdje later was de videokaart kaduuk, hebben ze gewoon een nieuwe gebracht. _/-\o_

Verwijderd

tdehoog schreef op 17 June 2003 @ 23:11:
[...]

Ehm...

De bios-flashes staan op de site van Dell zelf. Dus waarom zou je daarmee de garantie verbreken, als ze het zelfs op hun eigen site zetten :?
ja da's eigenlijk wel zo ja, sorry, stom. :'(
Pagina: 1