Kapotte voeding ook powerswitch naar de maan?

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
de voeding van de pc van een vriend van mijn (p!! 350 Aopen Ax6b en 128 mb ram, viper 330 agp) is doorgefikt. Het mobo heeft geen schaden (gelukkig).

Na wat nagedacht heeft ie een nieuwe pc gekocht (ECS K7S5A Pro lan, sound, Athlon Xp 2000+, Voeding sweex 300 watt, Maxtor 40 gb en een reepje ddr 256 2100).

De kast had ie al (waar die 350 in zat) hup alles eruit, voeding ook en aansluitien die hap.

Tot en met bij het aanzetten ging alles perfect. Hij doet het niet als ik op de switch douw.

Heb de voeding al geprobeerd zonder board (paperclip) en die deed het.

Is nou ook de switch naar de 7de hemel :?

Of ligt het ergens anders aan (tot zover kan ik niks uitsluiten waarom die niks doet met behulp van de hangen en opstart trouble shooter)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45

makje

Professioneel prutser

Ik weet eerlijk niet of een aan/uit knopje kapot kan gaan door een kortsluiting van de voeding, maar via de search vind ik dat je je systeem ook met een schroevendraaier kunt(/zou moeten kunnen) aanzetten: linkje naar GoT topic

Werkt dit ook niet, tja dan is misschien 1 van de andere nieuwe onderdelen niet goed (DOA dus). In dat geval kun je het beste even hier kijken naar wat je moet doen: Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen

Handig die search @ GoT, alles is al wel eens een keertje langs geweest :P

9800x3d

Verwijderd

Een ATX-switch maakt alleen contact als je hem ingedrukt houdt (pulsdrukker principe). Dus dat die stuk zou zijn, lijkt me erg sterk. Een gebroken kabeltje kan ik me iets bij voorstellen. Dus probeer de tip van makje maar eens.

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
kabeltje van de soft-power switch wel goed om aangesloten op het mobo? :)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Een ATX powerswitch is zo'n ongelofelijk simpel ding dat er nauwelijks iets aan kapot kan zijn. Wil je hem testen, meet dan met een multimeter de weerstand tussen de aansluitingen van zijn stekkertje. Deze hoort oneindig te zijn als je er niet op drukt en nul als je dat wel doet. Weet je wel zeker dat dat mobo nog goed is?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
TheGreatRanma schreef op 18 juni 2003 @ 16:40:
kabeltje van de soft-power switch wel goed om aangesloten op het mobo? :)
ja 2 manieren geprobeerd maar geen effect. Wel zit er geen power led op want de aansluiting van de powerled is |||| pinnetjes en op het mobo maar 2.

En dat gepruts met een schroevendraaier doe ik maar liever niet want het is niet mijn eigen pc.
polaris schreef op 18 June 2003 @ 22:33:
Een ATX powerswitch is zo'n ongelofelijk simpel ding dat er nauwelijks iets aan kapot kan zijn. Wil je hem testen, meet dan met een multimeter de weerstand tussen de aansluitingen van zijn stekkertje. Deze hoort oneindig te zijn als je er niet op drukt en nul als je dat wel doet. Weet je wel zeker dat dat mobo nog goed is?
Zal straks ff een andere pc aansluiten (lees moederbord) en kijken wat ie doet. Bedankt. Maar hoe moet ik `m door meten?
Heb switch door gemeten/ getest doet het gewoon denk dat ik toch in de richting moet zoeken van het moederbord.

Hij doet het al, beetje raar: Ik had netjes pc in gebouwd met sweex voeding deed ie het niet, ander mobo gepakt en die deed het ook wel.

Dus voeding weer aangekoppeld aan nieuw mobo en die deed het ook. Heel raar.

[ Voor 47% gewijzigd door Meneer aard op 19-06-2003 09:09 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1