S3 trio 3D vs ATI RAGEII

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Topicstarter
Ik heb hier een S3 trio 3D (4Mb) en ATI RageII (8Mb) liggen. Beide zijn AGP kaartjes en ik kan niet kiezen welk van beide ik zal gebruiken voor de pc van m`n neefje (wordt morgen 4)
Ik heb van allerlei losse onderdelen iets in elkaar geflanst en moet nu dus ff de keuze uit deze 2 maken. Ik kan echter geen goeie vergelijkingen vinden op i`net dus vandaar dat ik het hier ff probeer. Hij wil graag quake2 en collin mc rae rally e.d. spelen :)

Ik moet hem vanavond klaar hebben dus alletwee uitgebreid testen gaat helaas niet daarom graag jullie mening.

I'm not as think as you stoned I am

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Wat is de rest van de specs van de pc ?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Uitgebreid testen is net nodig.. al test je alleen ff de Dx (Colin McRae) en OpenGL (Q2) snelheid dan ben je er eigenlijk al. Ik zie eigenlijk niet echt waarom je dat niet zelf zou kunnen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pollewob op 17-06-2003 21:54 ]

Verwijderd

Zeker weten de ATI, ik heb hem ook gehad, en meen me te herinneren dat Quake 2 lekker draaide :D

Met S3 heb ik zowieso al slechte ervaringen, maar ik denk niet dat ie sneller is.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 21:56 ]

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01-2025
gebruik de ATI, ik heb ook beide kaartjes gehad, en die ATI doet het in veel meer spelletjes uit die tijd...

Verwijderd

Is hij niet een beetje te jong voor dit soort spelletjes. Wat dacht je van Muis of iets van Sesamstraat.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Topicstarter
dreeke schreef op 17 June 2003 @ 21:52:
Wat is de rest van de specs van de pc ?
Abit BX6
celeron 300 (zonder cache :X)
128mb pc133
standaar c-media geluidskaartje
20Gb hdd
en cdrom, brander, modem enz...
Pollewob schreef op 17 June 2003 @ 21:54:
Uitgebreid testen is net nodig.. al test je alleen ff de Dx (Colin McRae) en OpenGL (Q2) snelheid dan ben je er eigenlijk al. Ik zie eigenlijk niet echt waarom je dat niet zelf zou kunnen :)
Ik kan het wel maar niet binnen afzienbare tijd. Ik heb in die pc alleen een 33k6 modem zitten en dan de laatste drivers downen schiet niet echt op...

opengl wordt volgens mij niet ondersteund door die ati btw

[ Voor 5% gewijzigd door WooK op 17-06-2003 22:03 ]

Verwijderd

Leuk zo'n brander in een PC :P

Staan er geen giga oude reviews op I'net?

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Ik ben niet kinderachtig met kinderen en spelletjes, maar ik vind dit totaal onverantwoord... Volgens mij word een jongetje van 4 compleet verknipt op die manier, dit kan toch niet.. Zelf begon ik met mijn broertje op 10 jaar. Hij is nu 12, en nog steeds beschouwen mijn ouders dat als te jong. Let dus asjeblieft een beetje op wat je doet
[/offtopic]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

De ATI moet anders heel mooi DVD's kunnen afspelen. Is 4 mb niet genoeg voor Quake e.d. ?

eagle

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:16
OpenGL kun je met die Trio3D zowiezo vergeten.

Probeer of die ATI dat kan, zo niet wordt het Quake 2 sofware modus en dan maakt het kaartje geen moer uit

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik zou voor de ati 8mb, ik heb zelf een videokaartt en ati chip. en mijn videokaarten hiervoor waren op 1 allemaal ati.

En daar heb ik hele goede ervaringen mee.

8-)

workstation server laptop

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
Cornholio2001 schreef op 17 juni 2003 @ 22:36:
Ik ben niet kinderachtig met kinderen en spelletjes, maar ik vind dit totaal onverantwoord... Volgens mij word een jongetje van 4 compleet verknipt op die manier, dit kan toch niet.. Zelf begon ik met mijn broertje op 10 jaar. Hij is nu 12, en nog steeds beschouwen mijn ouders dat als te jong. Let dus asjeblieft een beetje op wat je doet
[/offtopic]
vind ik wel een kern van waarheid in zitten...
4 jaar... geef hem geen compu man,
die kindjes horen buiten te spelen, en hutten bouwen! (doen ze dat dan al?)
maar niet binnen zitten...

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Topicstarter
Cornholio2001 schreef op 17 June 2003 @ 22:36:
[/offtopic]
Ik speel regelmatig quake3 met hem op m`n pc maar hij snapt er toch nog weinig van. Vooralsnog vindt hij het schieten in de lucht het leukst dus 8)7 Er komen ook wel educatieve games op maar ik weet dat hij dom schieten en autoracen leuk vindt dus wat installeer je dan?

Maargoed het wordt die ati dus :)

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Yep, met tweakdrivers (http://www.rage3d.com) kan je daar nog best leuke dingen mee doen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De S3 Virge werd destijds een 3D-decellerator genoemd omdat software rendering onder een P2 sneller was dan hardware rendering :+

Edit: waarom zat ik aan de Virge te denken, het is gewoon een Trio, ZONDER hardwarematige acceleratie

De ATi Rage was nooit echt een snelheidsmonster, maar zowel beeldkwaliteit en 2D en 3D snelheid lag het kilometers voor op de Virge. Ik kan eigenlijk niets bedenken waarin de S3 beter zou zijn...

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 18-06-2003 12:41 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Ati Rage gaan, heb ik zelf ook in een p2 @ 400 mhz zitten, en doet het prima :). Ik kon er zelfs quake 2 mee spelen in 640*480*16 onder XP. Dat was zelfs software matig :P.

Eigenlijk moet je proberen om een voodoo 1 op te kop te tikken voor 5 euro of zo, die trekt quake 2 met 30 fps in 640*480 zonder problemen.

Verwijderd

WooK schreef op 17 June 2003 @ 22:01:
opengl wordt volgens mij niet ondersteund door die ati btw
Aangezien mensen Quake 2 wel allemaal goed kunnen draaien op die Ait RageII komt dat dus ook wel goed :)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

eddysmits schreef op 17 juni 2003 @ 22:47:
Ik zou voor de ati 8mb, ik heb zelf een videokaartt en ati chip. en mijn videokaarten hiervoor waren op 1 allemaal ati.

En daar heb ik hele goede ervaringen mee.

8-)
Wat een onderbouwing :P
Maar het ligt volgens mij iets ingewikkelder hier ;) ALs jij toevallig thuis nog 2 kaartjes had liggen, de ati rage & een vette GF2MX, zou je toch niet ook voor de Ati gaan hoop ik? :)

Verder heb ik bij hoeveelheden als 4MB of 8MB ook het idee dat meer nog beter is :)

enneuh, wat games betreft: Volgens mij reageert elk kind daar compleet anders op :) En ja, je hebt van die kindjes die alles meteen in de tuin nadoen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Scatman_II op 18-06-2003 09:39 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

Scatman_II schreef op 18 juni 2003 @ 09:36:
[...]

Wat een onderbouwing :P
Maar het ligt volgens mij iets ingewikkelder hier ;) ALs jij toevallig thuis nog 2 kaartjes had liggen, de ati rage & een vette GF2MX, zou je toch niet ook voor de Ati gaan hoop ik? :)

Verder heb ik bij hoeveelheden als 4MB of 8MB ook het idee dat meer nog beter is :)

enneuh, wat games betreft: Volgens mij reageert elk kind daar compleet anders op :) En ja, je hebt van die kindjes die alles meteen in de tuin nadoen :P
en kijk dan zijn ze tog weer buiten aan het spelen ;)
mare ga voor de rage 2 deze is in vergelijking tot de s3 een dikke lotus versus een eentje :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Ik heb met die kaart half-life 1 uitgespeelt de ATI kaart dan.. goed ding :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Met die S3 trio 3D kun je nog geeneens hardwarematig MPEG kijken, dus dat schiet zowiezo niet op. 3D applicaties zijn al helemaal om te huilen. Weet niet wat die ATI doet, maar als ik de mensen hier zo hoor zou ik lekker daar voor gaan :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Na een nachtje slapen heb ik alsnog 1 ding bedacht waar de S3 beter in zou kunnen zijn. Ik heb 2 jaar lang met een ATi Rage Pro in m'n woonkamerbak gedraaid en een kleine irritatie was dat het in oude DOS spellen die zonder UNIVBE toch hogere resoluties native probeerden te draaien (ik denk hier aan de Freeware Siedler von Catan spel :+ ) zelfs in de 'ATi' modus niet goed beeld gaven. Op een S3 868 (voorloper van de Trio) had ik er geen last van.

Maar goed, tenzij je dus behoorlijk excentrieke dingen ermee wilt doen, is de Rage beter; ik heb'm uiteindelijk uit m'n hoofdsys gedaan toen ik een Matrox G450 binnenkreeg, maar hij draait nog naar volleidge tevredenheid op een bak die ik voor m'n huisgenote maakte. Een echte werkpaard van een kaart :)

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 18-06-2003 12:42 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb nog wel een voodoo2 liggen als je er een wil ;)

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Rage IIc ondersteund inderdaad geen openGL, de rage 3D deed dat pas en dan ook nog niet van harte, maar nodig is het toch niet denk ik op zo'n PC of zit ik er ver naast? En inderdaad als je er wat op zet zorg dan dat het educa stuff is, 4 jaar gaan ze net naar de basisschool lijkt me niet tof om die al meteen zwaar aan de PC te zetten... maar das slechts mijn bescheiden mening.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

ik zou voor de 3DrageII gaan,omdat het 4mb meer heeft en nog een beetje driver ondersteuning heeft,en omdat ATI kaarten minder buggy zijn dan S3 <- Gare chipmaker.
en de 3DrageII ondersteund meer Direct X effecten dus beter beeld

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 13:09

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

De ATI, zeker weten.

Maar zoals al eerder vermeldt: een jochie van 4 behoort buiten te spelen, niet te quaken :(

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1