[IE / Mozilla] probleem scrollen layer

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Hieronder een link naar een fragment van een website waar ik aan werk. Het tekst gedeelte bestaat uit een layer en de knopjes roepen een functie aan: ouseover=PerformScroll(var) onmouseout=CeaseScroll(). De bedoeling is dat de layer scrollt wanneer er met de muis overheen bewogen wordt.

Dit werkt in Internet Explorer perfect. In mozilla reageert ie echter helemaal niet op de mouseover event. Weet iemand welk stukje code Mozilla niet goed intepreteert of is er manier om er achter te komen waar het ergens mis gaat ?
Mijn dank is groot :)

http://www.stalkert.nl/example/organisatie/algemeen/test.htm

[ Voor 3% gewijzigd door Stalkert op 17-06-2003 21:50 ]

Verwijderd

Als je de voorwaarden in de functies MoveAreaDown() en MoveAreaUp() verwijdert, dan doet die het wel.
Je moet dus proberen om if statements te gebruiken die compatible zijn met Mozilla.

• Stalkert
Dus als ik het goed begrijp moet ik deze regel ombouwen naar een mozilla compatible one:

if(this.y>-this.scrollHeight+objContainer.clipHeight){

Kan mij iemand hier mee helpen ? Volgens mij ben ik dan een heel eind.

In principe is er nog een probleem mbt. dit gedeelte in de layers, maar hiervoor moet ik de link van de hele site posten.

* Stalkert weet niet of dit mag van modje.. dus vraagt hierbij om toestemming ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Stalkert op 17-06-2003 23:49 ]

Verwijderd

Vandaag geen zin meer in, moet weer nodig naar bed.

Ik zou een window.status of een alert() gebruiken net voor die if-statements om te kijken wat de waardes precies zijn van this.y this.scrollHeight en objcontainer.clipHeight (en wat al niet meer).
Dan kun je in principe zien wat er verschillend is in Mozilla tov IE en van daaruit weer verder herleiden

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Stalkert schreef op 17 June 2003 @ 23:42:

In principe is er nog een probleem mbt. dit gedeelte in de layers, maar hiervoor moet ik de link van de hele site posten.
Nou en, als dat nodig is kun je het rustig doen. Je hebt je site toch ook onder het 'huisje' staan. En je mag wel naar je 'huisje' verwijzen, dus mag je ook wel een link naar je homepage posten.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Stalkert schreef op 17 June 2003 @ 23:42:

* Stalkert weet niet of dit mag van modje.. dus vraagt hierbij om toestemming ;)
Heel /13 modcrew ligt te pitten, dus je zult het even met mij moeten stellen :)

Ter debug/demonstratie van een probleem mag je een niet-commerciele under-development link natuurlijk posten zolang het binnen de algemene policy blijft (geen pr0n, warez etc.) De link onder je huisje is trouwens erg brak (directory-view op de root), nogal een 'leak' zogezegd. :/

Professionele website nodig?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Post die link maar, en beschrijf duidelijk waar je probleem zit. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Stalkert
de link is deze www.bongersmedia.nl

Nou, het probleem is dat je ziet dat er onnodig een scrollbar verschijnt in de mainframe (in mozilla). In internet explorer is dit niet het geval. Het lijkt erop dat de layer niet helemaal invisible is.

Er zijn dus 2 dingen waar ik niet uit kom.

- layer scrollbar werkt niet in mozilla wel in Internet Explorer
- Onnodige scrollbar in mainframe. Dit is in Mozilla. Is hier iets op te verzinnen ?

• Stalkert
Ok.. nieuwe update voor de geinteresseerden. Ik heb inmiddels al 1 probleem op kunnen lossen. De scrollbar werkt in Mozilla :)

Zoals jullie zien op de site is verschijnt er nog wel steeds een scrollbar aan de rechterkant. In internet Explorer zie ik deze niet.

Iemand nog een idee hoe ik dit kan fixen ? Misschien een andere manier van de layer definieren ? Ik heb al zitten zoek met google maar kan niets vinden.

Verwijderd

#divContainer {
OVERFLOW: hidden;
overflow: -moz-scrollbars-none;

lost het probleem voor je op geloof ik.

Voor wie het weten wil, een lijstje met mozilla css extensies (niet volledig) staat hier:
http://www.xulplanet.com/.../ref_StyleProperties.html

Nou is mij eigenlijk niet helemaal duidelijk waarom dit nu anders werkt in Mozilla. Ik heb wel het idee dat Mozilla het in principe goed doet: clipping laat een gedeelte van de box zichtbaar, de rest wordt onzichtbaar, maar het onzichtbare gedeelte beinvloedt nog steeds de layout (zoals visibility:hidden)
Kennelijk zorgt de Mozilla css extensie ervoor dat het onzichtbare gedeelte niet meer de layout beinvloedt. Ik kan er eigenlijk nergens informatie over vinden.

edit:
dit gaat niet goed in IE. IE kent de overflow: -moz-scrollbars-none; niet en ipv het te negeren, maakt die er overflow:auto van.
Ik doe dan meestal zoiets:
OVERFLOW: -moz-scrollbars-none;//overflow:hidden;
Mozilla negeert alles wat na // komt. Opera en IE niet. Het is eigenlijk geen goede css. Anders moet je het maar via javascript regelen.

He, wat vervelend, ik moet alweer slapen :O

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 01:07 ]

Verwijderd

HTML:
1
2
3
4
body {
    height:100%;
    overflow:hidden;
}

dit zou je probleem moeten oplossen

en idd, Mozilla doet het goed, de content past niet binnen de viewport en verschijnt er dus een scrollbar.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 09:22 ]

• Stalkert
Shadow en Martijn bedankt voor jullie reacties. Mozilla draait ie goed, alleen in Internet explorer op de Mac zie ik nog steeds die scrollbar. Heeft deze misschien weer een andere manier van het lezen van CSS?

Verwijderd

Misschien als je er html, body {height:100%;overflow:hidden;} van maakt?
Opera7 blijft trouwens gewoon een scrollbar houden. Gek is dat.

Het probleem met die overflow: hidden op de body is wel dat je nu content 'onzichtbaar' maakt voor mensen met kleine schermresoluties (<1024*768 of als je veel toobars hebt zoals ik :) )
Pagina: 1