Toon posts:

windows95 ftp server + e-tech router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels een weke geleden begin ik met het maken van een server.
Het is de bedoeling dat het een ftp server wordt die continu aan staat.
Maar helaas de ftp is niet bereikbaar voor mensen over het internet.

Op m'n hoofd pc (win98) kan ik prima ftp servers opzetten met welk programma dan ook. De router vormt dan iig geen probleem. Maar als ik precies t zelfde programma gebruik met precies dezelfde instellingen en dezelfde netwerk instellingen en router instellingen op de server dan werkt het niet :S

Ik kan op de server gewoon internetten en hij wertk ook goed in het netwerk.

Het enige verschil tussen beide pc's is (kwa software) de windows versie.

Kan iemand me verder helpen?

spec's server:
AMD 486DX4-s 100MHZ
40 mb Ram
8GB Maxtor hd
Sweex netwerkkaart (realtec)
windows 95 +ole32; winsock2 ; dun 1.3 en servicepack 1 updates

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 08:26
Een ander verschil tussen je machines is hoe dan ook het IP adres van de machines.

Het lijkt erop dat in je router een poortmapping aanwezig is voor FTP (21) naar je hoofdpc.
Hoogstwaarschijnlijk dat als je deze mapping aanpast (ff in de manual van je router checken hoe) naar het IP adres van je server je problemen voorbij zijn.

/edit kromme zin rechtgezet

[ Voor 6% gewijzigd door rfoppen op 17-06-2003 22:04 ]

Appels zijn geen peren

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt 1e pc 192.168.1.107 ander 192.168.1.108 port mapping poort 21 virtual server settings naar t ip van de server (192.168.1.108) ook nog ingesteld als DMZ Host en bij special apps staat de programma naam ingesteld met poort range tussen 0 en 60000. precies dezelfde inestllingen die ik bij m'n hoofd pc gebruik, maar dan ipv 108 over 107 ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
maar dat werkt dus niet het enige verschil is dan dus windows 95 want aan die instellingen kan het niet liggen op dat ze t zelfde zijn ingesteld maar dan voor t ip van de server.