Toon posts:

Netscape en SMTP bij Zonnet werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt er helemaal gek van. Ik probeer vanuit Netscape Messenger een e-mail te versturen, maar ik krijg bij twee van de drie accounts die ik gebruik de melding:

"... Unable to connect to the SMTP server. The server may be down or may be incorrectly configured. ..."

Het vreemde is dat ik dit bij de eerste (bovenste) account niet heb. Aangezien deze eerste als default stond ingesteld heb ik voor de verandering de tweede eens als default gezet, dit zonder resultaat.

Ik heb de instellingen van alle accounts vergeleken en deze zijn identiek (uiteraard zijn inlognaam e.d. verschillend).

Alle drie de accounts zouden gebruik moeten maken van dezelfde SMTP server en bij Chello werkte dit ook altijd zonder problemen. Maar nu ik Zonnet heb krijg ik dus het eerder genoemde probleem.

Weet iemand mij te vertellen wat er precies mis is? Ik snap er niets van.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
je moet als je via zonnet inbelt die smtp server van zonnet gebruiken en niet van chello. dit ivm spam mag alleen de smtp server vanaf hun eigen netwerk benaderd worden

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken dat probleem en heb reeds de SMTP-sever van zonnet gebruikt. Deze lijkt mij goed aangezien ik met één van de drie accounts wel e-mail kan versturen.
(Overigens doet Outlook Express het tot nu toe wel altijd zonder problemen, met dezelfde SMTP-server.)

Ook is het geen kwestie van autorisatie, ik log met geen van de drie accounts in op de SMTP-server. (Dat zou dan trouwens bij de SMTP instellingen moeten staan, los van de accounts.) Daarbij is het ook nog eens zo dat de instellingen van de account waar ik wel mee kan e-mailen niet geldig zijn voor zonnet (deze account is van de DDS, terwijl de account van Zonnet zelf niet werkt).

Andere iedeeën of suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik echt de enige die dit probleem heeft??

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Kan het zijn dat Zonnet een 'pop-before-smtp' policy hanteert? Dat je dus eerst bij de popserver moet zijn aangemeld en dan binnen bijv. 1 minuut van de SMTP server gebruik moet maken?

Even samenvatting van jou verhaal, want door al die tekst raak ik aan het einde de draad kwijt:

- Je hebt Netscape Messenger om te mailen
- Je hebt 3 accounts, alledrie ingesteld op smtp.zonnet.nl
- Account 1 = DDS, account 2 = Zonnet en account = maaktnietuit
- Account 1 kan wél versturen, account 2 en 3 niet
- Als je de accounts in Outlook Express invoert hebben ze alledrie geen problemen

Klopt dit?? Want dan zou ik de fout eens gaan zoeken bij de instellingen van Netscape Messenger...

Verwijderd

Topicstarter
Je samenvatting klopt. Het probleem is nu overigens opgelost.

In de instellingen van Netscape Messenger heb ik niets kunnen vinden wat niet klopte, maar ik ging er wel steeds vanuit dat hier het probleem lag.

Ik heb het profiel van Netscape Messenger weggegooid en ben opnieuw begonnen. Ik heb precies dezelfde instellingen gebruikt die ik eerder ook al gebruikte, maar nu werkt het wel!

Ik ben bang dat ik nooit iets van computers zal gaan begrijpen...
(... en dat terwijl ik op de helpdesk van een universiteit werk.)
Pagina: 1