Toon posts:

LG 795FT+ stervende?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een LG 795FT+ die er een sport van maakt om te degaussen (althans zo lijkt het). Om de zoveel tijd valt gewoon het hele beeld met een luide PITS weg en komt het weer terug. Vooral als de monitor wat langer aanstaat en dus warm wordt begint deze fraaie show.

Heeft iemand een goede suggestie of is hier duidelijk sprake van een terminale patient?

Ik ga eigenlijk uit van het laatste en vandaar mijn tweede vraag:

De garantie van dit beestje is al lang verlopen. Is er iemand die ervaring heeft met de kosten en kwaliteit van reparatie bij LG? Nieuw kost een 795 (volgens de pricewatch) ruim 200 euro. Repareren moet dus wel een flink stuk goedkoper zijn, wil het zin hebben. Wie kan me daar meer over vertellen?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat je dan beter een nieuwe monitor kan aan schaffen,

repareren kost meestal best veel, omdat de monitor moet worden vervoerd, wat al een kapitaal opzich kost .... en vervolgens moeten de onderdelen nog worden vergoed.

kan je direct ook een kwaliatief betere monitor kopen (niets tegen LG (keb er zelf ook 1 top ding!! :) ))

suc6 :)

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Dit heb ik dus precies hetzelfde gehad maar ik had een 795 (de non plus zeg maar).... en ik had dat luide geluid dus ook, die PITS zoals jij zegt... het beeld wordt donkerder en groter en gaat langzaam naar de goede staat terug.

Dit had ik reeds enkele keren gehad de laatste maanden en opeens werd het beeld steeds vaker gelig en weer gewoon, dit lag niet aan de kabel aangezien ik die kabel nog steeds gebruik.

Ik had gelukkig nog wel garantie en LG heeft mij ontzettend gematst met.... jawel een nieuwe 915FT+ en ja da's een 19 inch :)

Ik ben bang dat je gewoon een nieuwe moet kopen omdat reparaties vrij duur kunnen uitvallen.

Iig succes ermee.

I love watercooling

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb die monitor tot enkele maanden terug ook gehad, kreeg hetzelfde euvel als jij. Ik heb hem aan het broertje van m`n vriendin gegeven en zelf een nieuwe 17" TFT gekocht >:)
Hij gebruikt die monitor nu al maanden naar tevredenheid (afgezien van het af en toe degausen dus) dus volgens mij heb je nog wel ff :)

p.s. heb je geen garantie meer? Ik kon m`n bon niet meer terugvinden anders had ik een nieuwe gekregen :/

I'm not as think as you stoned I am

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Als het probleem werkelijk degaussen is dan is dat snel (tijdelijk) op te lossen. De degauss ring rond de monitor zit met een simpel stekkertje vast, trek deze los van de print en hij zou hiermee moeten stoppen. Volgens mij is dit een soort van dikke ring direct achter de beeldbuis, ligt er meestal los op. Hier loopt bij het degaussen even een flinke wisselstroom doorheen, waardoor hij degaussed. (Volgens mij)

Verwijderd

Topicstarter
Garrett schreef op 17 juni 2003 @ 21:29:
Dit heb ik dus precies hetzelfde gehad maar ik had een 795 (de non plus zeg maar).... en ik had dat luide geluid dus ook, die PITS zoals jij zegt... het beeld wordt donkerder en groter en gaat langzaam naar de goede staat terug.
Dat is inderdaad precies hetzelfde als wat ik heb.
WooK schreef op 17 June 2003 @ 22:09:
Hij gebruikt die monitor nu al maanden naar tevredenheid (afgezien van het af en toe degausen dus) dus volgens mij heb je nog wel ff :)
Zou mooi zijn. Komt momenteel nl niet zo goed uit. Collegegeld :(
p.s. heb je geen garantie meer? Ik kon m`n bon niet meer terugvinden anders had ik een nieuwe gekregen :/
Hoeveel garantie geeft LG op die krengen? Nieuwe schermen is 3 jaar, was dat vroeger ook zo? Heb de bon hier niet liggen, maar ik vermoed dat ik dit scherm langer dan 3 jaar heb.

edit:
Cornholio2001 schreef op 17 juni 2003 @ 22:31:
Als het probleem werkelijk degaussen is dan is dat snel (tijdelijk) op te lossen. De degauss ring rond de monitor zit met een simpel stekkertje vast, trek deze los van de print en hij zou hiermee moeten stoppen. Volgens mij is dit een soort van dikke ring direct achter de beeldbuis, ligt er meestal los op. Hier loopt bij het degaussen even een flinke wisselstroom doorheen, waardoor hij degaussed. (Volgens mij)
Het is geen echte degauss. Het geluid is gelijk, maar de reactie van het beeldscherm is een beetje anders. Mocht reparatie inderdaad erg duur zijn dan ga ik hem in ieder geval zelf nog even onder handen nemen ;) Dan trek ik dat stekkertje ook wel los. Misschien helpt het ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 22:59 ]

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb dit probleem nu ook met mijn CTX VL950T, ik heb CTX gebeld, ze denken dat het aan een hoogspanningstrafo ligt. Ze konden me niet zeggen hoe lang mijn monitor het nog zal volhouden.. Je moet maar eens kijken: Wat is met mijn monitor aan de hand??/?
Jammer dat je geen garantie meer hebt, want je monitor is dus echt dying...
Pagina: 1