Toon posts:

Na reboot geen geluid meer uit geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn pc opnieuw (alweer) moete installeren, en nu doet t geluid t niet meer... geen geluid icoontje in de startbalk meer, helemaal nix! Ik heb de stekkers al in elk mogelijke positie gehad, maar hij moet wel in de goeie zitten nu, maar khep geen geluid....

Onder /Deze Computer.. rechtermuis, eigenschappen --> blad apparaatbeheer Staat bij besturing voor geluid, video en spelletjes : PCI288-Q3D II(NX) PCI Audio

Misschien dat dit iets is, maar waar moet ik da vinden op me comp?!!! HELP!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

En probeer eens complete informatie te geven zoals welke geluidskaart en welk OS het is? Drivers al eens op nieuw geinstalleerd? Wat heb je zoal zelf al geprobeerd? Als je dat alvast even meldt, dan scheelt dat weer 5 personen die dingen roepen die je al gedaan hebt.

[ Voor 51% gewijzigd door JvS op 17-06-2003 21:02 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Windows 98, jaha een oldie, en de geluidskaart is.... PCI 192 Voices Dolby digital. Dit genoeg?

Verwijderd

Topicstarter
hij wordt automatisch geïnstalleerd samen met de hele mikmak.. hep alles opnieuw erop moete zette, en t geluid zou dan ook moeten werken?!!

Verwijderd

misschien zijn de drivers van win98 niet geheel compatible met je geluidskaart. Zoek is met google naar de orginele drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is misschien een mogelijkheid, maar waarom is het nooit eerder gebeurd wanneer ik alles er opnieuw opzet..?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op google...

http://www.google.nl/sear...98&btnG=Google+zoeken&lr=

en op driverguide..

http://beta.driverguide.c...ital&qa5=19&qa7=1399&sm=s

Kortom eerst zelf even zoeken :)

Duid mij erop als je geen icoontje heb in win98 dat je geen driver hebt

Of kijk eens via configuratiescherm, geluiden of het vinkje aanstaat, schuifje volume omhoog etc? :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
hehe... er staat nix van geluid bij t configuratie scherm zelfs... ?????????????????

Verwijderd

Topicstarter
ik ben weg hier... kga es wat proberen

Igg bedankt guys

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Lijkt me dat gewoon win98 niet goed is geinstalleerd (probeer het nog eens..)

Tweakers Discord

Verwijderd

Koop je gewoon een soundblaster pci128 of live, ben je van het gesodemieter af :9
Staat er trouwens de term "WDM" achter de omschrijving van je geluidskaart in de system specs ?
Het lijkt er op dat je geluidskaart niet geheel compatible is met windows 98. Check trouwens ook eens je volumecontrol in de je bureau accessoires. Vaak zie je ook dat het vinkje bij 'mute' aanstaat. Dit moet je dan uiteraard uit zetten :) succes

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 22:10 ]

Pagina: 1