[DOMEIN] naam overnemen van failiet bedrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 15:30
Hoi allen, van een bedrijf wat al sinds enige tijd failiet is, worden op dit moment de complete inboedel verkocht. Wat ik wil weten is het volgende: Als zo'n bedrijf een eigen domein naam heeft, wordt die dan ook verkocht of wordt die dan weer terug "gegeven" aan de instantie die de domein namen uitdeelt, zodat ik hem dan weer via de normale weg kan bemachtigen.

PS. Ik weet gewoon dat verschillende mensen nu gaan vragen, welk domein naam is het, maar dat houd ik even voor mezelf.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij houden de meeste bedrijven die gewoon om misbruik e.d. te voorkomen.

• ge-flopt
Maar welk bedrijf houdt dat domeinnaam dan. Het bedrijf zelf is failiet.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 22:25
Je kan ff contact met ze opnemen of je het over kan nemen, of anders kan dat over enige tijd weer via de normale weg ja :) Een failliet bedrijf houdt zn domeinnaam niet hoor.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, niet permanent. Maar voorlopig lijkt het me nog onwaarschijnlijk als een failliet bedrijf de domeinnaam vrijgeeft. Moet je je eens voorstellen wat je bijvoorbeeld kan uithalen met een @sony.com e-mailaders om maar eens een voorbeeld te noemen.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 15:50
Dat lijkt me een eigen keuze, domein namen zijn zo goedkoop tegenwoordig... Dus dat hangt af van het bedrijf...

|>

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:05
Neem contact op met de curator van dat failliete bedrijf. Die kan je vast meer vertellen.

None

Verwijderd

[lol] TWR-racing toevallig >:) >:) [/lol]
Ik denk dat het geveild gaat worden.

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 20:18
Lijkt me dat het domain geclaimed blijft voor het aantal jaren dat er vooraf voor betaald is.... Net als een abbo op een magazine kan de belastingdienst oid er weinig mee.
Wordt er daarna niet meer betaald kan de registrar bij wie het geclaimed was zelf besluiten het "vast te houden". Wordt er dan een keer aanspraak gemaakt op het domain kunnen ze het voor meer dan normaal aan je "leasen" Ze kunnen het ook weer op de vrij markt gooien waardoor het dus voor iedereen (including jezelf) mogelijk wordt het domain via een willekeurige registrar te claimen.

denk ik; maar zeker weten :?

Appels zijn geen peren

• ge-flopt
Ik heb ondertussen een mailtje gestuurd naar een provider of ze dit "probleem" al eens eerder hebben meegemaakt en wat eventueel de mogelijkheden zijn.
Xerate je zit in de buurt :)

[ Voor 6% gewijzigd door ge-flopt op 17-06-2003 21:40 ]

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Kijk eerst eens of de merknaam geregistreerd is. In dat geval zal de houder van het merk vrij simpel de domeinnaam kunnen opkopen, zelfs als je die zojuist hebt gekocht.

Verwijderd

ik denk dat die voor het bedrijf blijft de contractperiode. daarna kan het bedrijf het contract verlengen als ze geld hebben. en als het bedrijf niet meer bestaat vervalt denk ik dus ook die mogelijkheid tot verlengen en word het gewoon weer een vrij domein

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Het eigendom van de domeinnaam berust nog steeds bij dat bedrijf. Als het bedrijf bijvoorbeeld een doorstart gaat maken, wat er in dit geval waarschijnlijk niet inzit, dan zal het domeinnaam-contract gewoon worden verlengd.

De enige manieren om aan de domeinnaam te komen zijn:

• Je belt de curator en vraagt of de domeinnaam ook bij de te verkopen boedel zit. Zo ja, dan gaat het waarschijnlijk per opbod verkocht worden en neemt de koper in principe het contract over.

• Je belt het bedrijf zelf op en je vraagt of je het contract over mag nemen.

• Je wacht tot het contract afloopt, maar dat kan een hele tijd duren en daarna al weer snel zijn weggekaapt.

In ieder geval moet je snel handelen en de media in de gaten houden m.b.t. openbare boedelverkopen e.d. Even de curator bellen heeft echter verreweg de meeste kans. :)

Sundown Circus

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
In veel gevallen is de domain naam al betaald tot bijv. 2005 ofzo (alleen registratie, hosting wordt waarschijnlijk direct gestopt), en hoeft het domain tot die tijd ook niet gestopt te worden. Het blijft dan gewoon op naam van de failliete BV. Veelal staat het domain ook op een persoonsnaam en valt dan buiten de BV.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1