Toon posts:

Stroomverlies op Maxtor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd heb ik last van stroom verlies op mijn Maxtor 60 GB HDD 7200rpm. Ik heb dit ding ongeveer 2 maanden geleden terug opgestuurd gekregen van maxtor zelf, omdat mijn vorige raar deed. Meneer maxtor wilde mij wel een neiuwe sturen O+
De eerste keer dat dit gebeurde was nadat ik een windows Service pack Q311nogwat had geinstalleerd die bij UT2003 meegeleverd word.
Je hoort de HDD gewoon afslaan, net alsof je je computer uitzet.

Heb daarna deze Q weer verwijderd en toen bleef het weer weg, maar vandaag was ik de hele tijd druk bezig met fotosoep 7.0, after effect 5.5, en MM Dreamweaver MX, en toen hield hij er weer een aantal keren mee op...

De stroomtoevoer van mijn HDD wordt egsplitst naar een fan (van chieftech aan de zijkant van mn kast), maar heb 340 watt voeding dus dat zou toch geen probleem moeten zijn? |:(

System specs:
P4 2 GHZ @ 2.2 GHz :9
768 MB 266MHz DDR
Asus p4B mobo
CD drive + CDRW drive
Floppy
SB Audigy platinum
GeForce 4 Ti4400 128MB

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 20:31 ]

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 15:08
Heb ik ook last van, Volgens maxtor is er dan iig niets "gevaarlijks" aan de hand. Het is idd hetzelfde geluid als dat je pc uit staat. Maar ik heb er geen last meer van sinds dat het warm is geworden(ja op mijn kamer ook, ik slaap op zolder). zodra het weer "normaal" dus rond de 18 graden hier word krijg ik er last van.

Ik heb er dus last van als de schijf koud is. Maar zolang er hier niets aan de hand is laat ik het zo, (ik ben wel wat zuiniger op mijn belangrijke data). Maar als ik hem opstuur ben ik die schijf weer een paar weken kwijt.

ooh ja, ik heb een 400 watt voeding en hd heb ik al op een apparte kable gehad. halde niets uit dus nu weer op de oude.(moet zeggen dat ik er al een paar weken geen last meer van heb). misschien krijgt hij nu constantere stroom, maar mijn 5 en 12 v lijnen zijn gewoon stabiel dus daar kan het niet aan liggen.

[rml][ maxtor d9] Tikt maar lijkt niet kapot[/rml]

mijn topic. alleen met een andere naam. ben later tot dezelfe conclusie als jou gekomen.

onderste bericht is een mailtje van maxtor hierover.

[ Voor 38% gewijzigd door Kevinp op 17-06-2003 20:42 . Reden: vergeten ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:40

BCC

Dan is de HD de koppen opnieuw aan het allignen.. volgens Maxtor kan dat geen kwaad idd..

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het vanaf het warm begon te worden, ik vind eht nogal irritant eerlijk gezegt, want mn PC loopt dan de hele tijd vast en dat is nogal vervelend als je net bezig bent met een werkstuk oid :S

• Kevinp
Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 20:35:
ik heb het vanaf het warm begon te worden, ik vind eht nogal irritant eerlijk gezegt, want mn PC loopt dan de hele tijd vast en dat is nogal vervelend als je net bezig bent met een werkstuk oid :S
Ik heb het nou juist als het koud is en dan vooral als hij idle is. Is wel iri in games, het spel hangt een fractie van een seconde. Daardoor kwam ik ook tot de conclusie dat het geen crash kon zijn want dan zou alles vast moeten slaan.

Verwijderd

als je het mij vraagt zijn die schijven lekker om zeep aan het gaan :(

Verwijderd

Topicstarter
gelukkig vragen we je het niet :) hihihih

hee, ik hoop van niet anders is het exit maxtor want als je maar 90 dagen garantie geeft op een nieuw toegestuurde schijf die daarna weer kapot gaat, dan euh... tja, nouja, je begrijpt wel!

• Kevinp
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 21:08:
als je het mij vraagt zijn die schijven lekker om zeep aan het gaan :(
dan was die van mij allang dood geweest. De eerste tekenen zijn nl meestal dat smart wegvalt. is bij mij nog niets van te merken.

Verwijderd

Topicstarter
nou, het is bij mij inmiddels zo ver gekomen dat windows niet meer op wilde starten, kreeg unmountable_boot_device melding in blauw scherm (8>

Heb daarna powerMax van maxtor gedraaid, met de full scan optie, had hij een fout gevonden, heb deze ook laten repatreren door het programma, en nou werkt hij gewoon weer, heb sindsdien ook geen stroomverlies op de HDD gehad!

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Dat is mooi, die melding heb ik ook een keer uit het niets gekregen, toen heb ik win xp het laten maken en toen werktte dat ook weer perfect, mooi dat het opgelost is. Mag wel blij zijn met windows ;)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kevinp schreef op 17 June 2003 @ 22:10:
[...]

dan was die van mij allang dood geweest. De eerste tekenen zijn nl meestal dat smart wegvalt. is bij mij nog niets van te merken.
SMART is juist 1 v/d laatste tekenen is mijn ervaring. Mijn IBM is behoorlijk gaar, pc loopt vaak vast bij kopieren, en soms blijft ie alleen tikken als ik de pc aanzet, maar volgens SMART is 'ie prima in orde.
En das niet de eerste keer dat SMART het fout heeft hier...

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-03 17:56
SMART is ook een tool om te controleren. Er wordt niks gegarandeerd dat er geheid niks stuk is. SMART controleert een aantal punten van de schijf en slaat dat op. Dus ' SMART heeft het fout ' is een beetje een loze opmerking. Dan is er gewoon iets stuk wat niet door SMART gemonitord wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Korvaag op 19-06-2003 12:48 ]

UNOX: The worst operating system

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Ik heb 2 Maxtor schijven waar het net lijkt dat de contact punten waar je de molex induwt een wat kleinere diameter hebben.. Daardoor gingen die van mij ook af en toe gewoon uit, wat flink wat meldingen in de eventviewer opleverde...

Nu heb ik in de molex die contactpunten wat samengeknepen en nu heb ik helemaal geen last meer...

Pvouput live

• Aikon
  • Niet online
Sjoko schreef op 19 juni 2003 @ 12:48:
SMART is ook een tool om te controleren. Er wordt niks gegarandeerd dat er geheid niks stuk is. SMART controleert een aantal punten van de schijf en slaat dat op. Dus ' SMART heeft het fout ' is een beetje een loze opmerking. Dan is er gewoon iets stuk wat niet door SMART gemonitord wordt.
Ja ok, maar SMART is er toch om je te waarschuwen dat je HDD bijna kapot gaat zeg maar. Nogal lullig dat het hier nog nooit heeft gewerkt dan. Ik verwacht niet dat het perfect is, maar toch.

• Korvaag
Aikon schreef op 19 June 2003 @ 12:58:
[...]

Ja ok, maar SMART is er toch om je te waarschuwen dat je HDD bijna kapot gaat zeg maar. Nogal lullig dat het hier nog nooit heeft gewerkt dan. Ik verwacht niet dat het perfect is, maar toch.
Dat is wel zo maar niemand leest ook de SMART uit zodat ie gewaarschuwd kan worden. Zo'n schijf moet door een tool uitgelezen worden. Het bios Enabled bijvoorbeeld alleen de functie SMART. Wanneer leest de gemiddelde gebruiker SMART uit -> met een prog van de fabrikant wanneer de schijf raar gaat doen. En dat is vaak te laat. De schijf gaat je OS niet uit zichzelf vertellen dat er iets raars aan de hand is.

Dus het hele SMART is qua stukgaanpreventie bijna nutteloos omdat niemand er wat mee doet.

• Aikon
  • Niet online
Sjoko schreef op 19 June 2003 @ 13:33:
[...]

Dat is wel zo maar niemand leest ook de SMART uit zodat ie gewaarschuwd kan worden. Zo'n schijf moet door een tool uitgelezen worden. Het bios Enabled bijvoorbeeld alleen de functie SMART. Wanneer leest de gemiddelde gebruiker SMART uit -> met een prog van de fabrikant wanneer de schijf raar gaat doen. En dat is vaak te laat. De schijf gaat je OS niet uit zichzelf vertellen dat er iets raars aan de hand is.

Dus het hele SMART is qua stukgaanpreventie bijna nutteloos omdat niemand er wat mee doet.
Nee, je BIOS kan ook een melding geven in de trant van: "Your HDD is reported bad by SMART, please back-up and replace". Die heb ik 1x gehad, en toen ging idd even later de schijf verrot.
En je kan idd met speedfan bijv uitlezen, en dat doe ik ook regelmatig.

• Korvaag
Aikon schreef op 19 June 2003 @ 13:37:
[...]

Nee, je BIOS kan ook een melding geven in de trant van: "Your HDD is reported bad by SMART, please back-up and replace". Die heb ik 1x gehad, en toen ging idd even later de schijf verrot.
En je kan idd met speedfan bijv uitlezen, en dat doe ik ook regelmatig.
Koel.. Dat het BIOS dat kon zeggen wist ik niet.. Loop ik weer onzin te blaten :P
Maar dan ben je in ieder geval 1 van de weinigen die de SMART status checked.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
ik heb hier ook last van, dat echt letterlijk de stroom er af valt, heb 2x40gb maxtors in raid0 draaien, de onderste heeft nergens last van, maar de bovenste wilt weleens uitvallen en dan opnieuw opspinnen. soms wel 3x achter elkaar. erg irri

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-03 14:30
Mister_X schreef op 19 juni 2003 @ 15:25:
ik heb hier ook last van, dat echt letterlijk de stroom er af valt, heb 2x40gb maxtors in raid0 draaien, de onderste heeft nergens last van, maar de bovenste wilt weleens uitvallen en dan opnieuw opspinnen. soms wel 3x achter elkaar. erg irri
Wat voor voeding heb je? Misschien teveel 'andere' apparaten?

|>

Pagina: 1