Toon posts:

mp3 microsets van philips, wie heeft ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw audiosysteem die ook mp3's kan afspelen, zonder dat ik, zoals dat bij een dvdspeler het geval is, de tv er voor aan moet zetten...
en dus viel mijn oog op de diverse setjes van philips en dan met name de mz1000 series en de streamium mc250 (of iets dergelijks)
ik heb de handleidingen, etc. al bekeken op internet, en getracht een paar geloofwaardige recensies, gebruikerservaringen te vinden, maar tot dusver zonder succes...

nu zag ik in het archief dat iemand hier die mci250 heeft gebetatest, te weten -DD-, misschien kan deze mij helpen, of anderen die ervaring hebben met deze setjes...

zo vraag ik me af of het geluid naar behoren is, en of ze ook id3tags ondersteunen en variable bitrate...in de handleiding van de mci250 was dat wel het geval, maar de maximale bitrate is 256, terwijl een groot aantal van m'n mp3's geript zijn in het --alt preset extreme formaat, die pieken van 320 kbs heeft....gaat ie dat dan wel afspelen? en presteert de mci250 ook zonder een internetverbinding c.q. stand alone?

goed, genoeg gevraagd, hopelijk kunnen jullie me helpen..

bij voorbaat dank

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:00

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ik heb een stand alone Philips dvd speler met MP3 mogelijkheid en deze leest ID3tags, MP3 tot 256kbits en vbr. Toevallig heb ik laatst ook nog een aantal vbr MP3'tjes uitgeprobeerd met pieken naar 320kbps, deze worden prima gespeelt.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 22:21

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 20:20:
en presteert de mci250 ook zonder een internetverbinding c.q. stand alone?
Jupz, alleen werkt internet radio dan niet :). Zit zelf ook te denken om een mci200 te kopen (zelfde als de mci250 maar zonder WiFi, wel met gewoon utp aansluiting). Zal hem van de week eens in de personeelswinkel van Philips in Eindhoven gaan beluisteren :).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:38
Slashdot.org heeft een review over de streanium:

http://features.slashdot....01/08/0337254&mode=thread

Het lijkt me zelf ook een zeer leuke microset, je kunt er ook mp3's over je netwerk mee afspelen die op een andere computer staan. Wat ik zelf een nadeel vind is dat dat niet op Linux kan. Maar nu zie ik net dat iemand daar een Perl script voor gemaakt. Deze staat op:
http://slashdot.org/artic...de=thread&tid=141&tid=137

en de homepage op:
http://www.siteswap.org/streamium/

Misschien ga ik hem zelf ook kopen.

Verwijderd

Topicstarter
-bolio- schreef op 18 June 2003 @ 13:59:
Ik heb een stand alone Philips dvd speler met MP3 mogelijkheid en deze leest ID3tags, MP3 tot 256kbits en vbr. Toevallig heb ik laatst ook nog een aantal vbr MP3'tjes uitgeprobeerd met pieken naar 320kbps, deze worden prima gespeelt.
ik hoop dat die streamium ze dan ook kan spelen...vast wel...maar zal het wel testen voordat ik 'm koop uiteraard...alleen is ie nogal moeilijk te vinden in mijn omgeving (Zwolle e.o.)

• argi
Als je trouwens nog wat meer wilt lezen over de streamium kun je op http://www.streamium.com een leuk filmpje bekijken.

• argi
In de nieuwe C'T staat een test van de streamium en andere webradio's. Wellicht heb je er wat aan...

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:57

Willem2

Ω is futile

Nederlandse of Duitse C'T?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die recensie gelezen, thanx for the tip...ik denk wel dat ik 'm ga kopen, maar wil nog zeker weten of ie die VBR files leest die toppen naar 320kbs....

• argi
Willem2 schreef op 21 juni 2003 @ 15:54:
Nederlandse of Duitse C'T?
Het staat in de Nederlandse C'T.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laatst in een winkel de mz1000 kunnen testen, aardig systeempje, maar helaas geen id3tag ondersteuning, maar hij speelde wel de VBR mp3's af die topten naar 320 kbs..dus dat doet de MC-i200/250 vast ook wel....
dus dat gaat 'm waarschijnlijk worden, zijn er ondertussen al mensen hier die 'm in huis hebben en wel of niet goed bevallen?
Pagina: 1